{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Guldhamster - frugt og grøntsager!? {{forumTopicSubject}}

Heeij mennesker smiley
Jeg har i dag købt min første hamster, og vil gerne vide hvad den må få at spise af grøntsager og frugt!? Er det noget de ikke kan tåle?

På forhånd tak for jeres hjælp smiley

Har smidt den på Gnaver.. .så det gider jeg ikke høre på at jeg skal..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guldhamster - frugt og grøntsager!?
  • #1   23. mar 2012 Har som der står, været på GG og kan ikke finde nogen svar.. smiley
    Mange tak smiley


  • #2   23. mar 2012 de må få agurk men du skal skralle det grønne dr er uden på af og det er i mitten af den

  • #3   23. mar 2012 Er der noget de ikke må få!? Kan nemlig ikke finde det nogen steder smiley

  • #4   23. mar 2012 Foderpiller:
    Tørfoder er grundkost. Og drikkevand skal der selvfølgelig altid være nok af.

    Grøntfoder:
    Gulerødder med top, hovedsalat og icebergsalat, blomkål, hvidkål, broccoli, selleri, sukkerærter og andre ærter, agurker, modne tomater, paprika, jordskokker.
    Æbler, pærer, jordbær, hindbær, blommer, bananer, appelsin, vindruer, fersken og meloner.

    Andre madvarer:
    Ris, makaroni, spaghetti, pandekage, æg, kylling og kogt fisk

    Hø:
    Godt enghø, dog i små portioner.

    Planter fra naturen:
    Mælkebøtter, grønt græs, vejbred, kløver, friske løvtræsblade, fx. birk og ahorn.

    Godbid:
    Opskrift...
    Hamsterkiks (bag selv) ca. 50 stk.
    5 dl vand
    0,5 dl majsolie
    700 g hvedemel
    ½ spsk. honning

    Alle ingredienser blandes sammen, og æltes til ensartet dej.
    Rulles i to lange pølser, og skæres i ikke for tykke skiver.
    Bages i en 75 grades forvarmet ovn i 2 timer.
    Pas på!! Kiksene skal være meget tynde, for ellers skal de bages længere tid end de 2 timer i ovnen. Kiksene skal være helt tørre, og knase, når man bider i dem.


    Giftige planter:
    Rå bønner, kartoffelspirer, kartofler, grønne dele på gulerødder og grønne tomater, hundepersille, skarntyde, guldregn, høsttidløs

    Taget fra en hjemme side. søgte via goggle på hamster kost og dette var det første der kom fram..



  • #5   23. mar 2012 jeg har også hørt at råt hakket oksekød skulle være godt til dem smiley

  • #6   23. mar 2012 Mange tak smiley
    Betina, har set på en hjemmeside at de godt må få kogt kartoffel?


  • #7   23. mar 2012 tjaa.. men ville ikke give det, der er jo ikke noget næring i som sådan..

  • #8   24. mar 2012 Du må under INGEN omstændigheder give den cirus-frugter. Det kan de ikke tåle. Tilmeld dig evt. hamsterlands forum, der kan du få svar på alt, hvad der kan dukke op af spørgsmål, når man har hamster smiley

Kommentér på:
Guldhamster - frugt og grøntsager!?

Annonce