{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Husk dælme den ridehjelm!! {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en lærestreg i går, da jeg os havde en overgang, hvor man da sagtens kunne blive på, fordi ens hest var så rolig osv, så hvorfor ride med hjelm? I går fik jeg en lærestreg, med hjelm på!!!!!
Min nye hest Amie, og jeg var til spring træning, og havde selvføgelig faldhatten på, og over det sidste spring, for jeg ikke holdt benene nok på, og rider for skævt, så hun vælter ind i springet, hvilket riskere i´, jeg hamre næsen, brystet, og hovedt ned i manen på hende. Det gjorde dælme ondt. Senere måtte jeg tage på skadestuen, og fik afvide, jeg har muligvis bukkede ribbene på den ene side af mit bryst, har en meget lille hjernerystelse, og forstuet min næse. Turde ikke tænke på hvad der havde været sket hvis jeg ikke havde hjelm på.

Såå vil jeg så høre om andre der fik lærestregen os, for kan gætte jeg ike var den eneste, og til andre HUSK HJELMEN, DEN REDER LIV


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk dælme den ridehjelm!!
  • #1   9. maj 2012 Jeg red på min dejlige og næsten ideiotsikre hest, jeg havde heldigvis snublehjælmen, for på vores tur hvor vi galopperede fik min hest øje på et vejskilt som åbenbart var meget farligt, jeg falder af og slår hovedt direkte ned i astfalden, hvilket ricikere i en meget kraftig hjernerystelse, samt en flækket ridehjem, og så kunne man jo bare få denne besked af lægen.
    "HELDIGT DU HAVDE HJELM PÅ ELLERS HAVDE DET VÆRET DIN HJERNESKAL DER VAR FLÆKKET OG SÅ HAVDE DU IKKE VÆRET HER MERE"


  • #3   9. maj 2012 Har også lige haft redet en unghest der mindede mig om hvorfor jeg aldrig rider uden ridehjelm smiley .
    Kraftig hjernerystelse, brækket kæbe, 6 løse tænder og en muskel i øjet der ikke fungerer helt optimalt mere - og det var MED hjem! smiley .


  • #5   9. maj 2012 Sandie C - Det går jo også ud over hele deres familie, venner og bekendte...

    Jeg synes det er egoistisk at ride uden, der skal så lidt til før end det går galt, og det er sådan en lille ting der kan forhindre det!(-:


  • #6   9. maj 2012 Altså kan dejligt at høre andre er enig med mig i det. Kan såå afsløre, uden det skal være en diskution, at hvis jeg havde taget den sikkerhedsvest/springvest på, havde jeg sluppet for de bukkede ribben.
    Men folk skal huske den hjelm, kan høre det har givet andre en lærestreg, smiley


  • #9   9. maj 2012 Jeg rider altid med hjelm, lige gyldigt hvor meget jeg stoler på hesten, må da erkende at jeg har redet ude hjelm en periode, men kom hurtigt fra det igen. Og sabrina & plethesten idag findes der hjelme som har en god venteiltion, så man undgår at sved så meget.

  • #10   9. maj 2012 Line P - Der må jeg give dig ret, det er virkelig egoistisk og dumt at ride uden hjelm. Man kan da lige så godt passe på hovedet.
    Der er ikke nogen gode undskyldninger for at ride uden hjelm.


  • #11   9. maj 2012 Har redet uden ridehjelm på små shetlandsponyer og et par gange til og fra fold, men efter jeg faldt af min venindes pony UDEN ridehjelm ... Ja, der er den konsekvent på selvom jeg ikke bryder mig om den. Jeg skal ikke have en hjerneskade fordi jeg ikke ville have hjelm på.

  • #12   9. maj 2012 Ja det er med at huske den!
    Jeg skulle engang med to mindreårige pige ud på folden og hente en pony, (klog som jeg er har jeg ikke hjelmen på...) de får fanget deres pony, men "førehesten" vil ikke lade os komme hen til ledet, så jeg vifter lidt med armene og sådan, hvilket hesten resultere i at hesten letter numsen og sender to baghove i hovedet på mig, jeg bliver selvfølgelig overrasket, men jeg er klar i hovedet, fint! Vi trækker ponyen ud og de går op og sadler den. Jeg vil lige tjekke mit ansigt og kigger mig i spejlet. HELDIGVIS har hesten kun ramt mig på hagen og lidt af kinden, tør slet ikke tænke på hvad der var sket hvis den havde ramt mig på kæben noget..puha!
    Men nøj hvor var jeg flov, da jeg skulle fortælle det til mine forældre, jeg havde jo "glemt" hjelmen...
    Fra den dag, har jeg ALTID hjelmen på, også på folden!

    /Hannah smiley



  • #13   9. maj 2012 Jeg er fuldtøid einge, det kan godt være at de ser dumt ud med ridehjelm men den redder altså liv

  • #14   9. maj 2012 Der er så mange gode hjelmer på markedet efterhånden som er fulde af komfort, udluftningsystem m.m. og mange af dem er så lette efterhånden at man ikke lægger mærker til man har dem på mere.

    Så ser ikke nogle grund til at rider uden..

    Skal dog siger at jeg somtider skridter af og på uden hjelm, men det er meget meget sjældent!!

    Og selvom jeg er 19 - godt på vej til de 20 springer jeg stadig med sikkerhedsvest og vil altid gøre det.

    Både for ens sikkerhed, men også fordi mit Mod ligger i den.

    Springer maximalt 110 cm uden vest. Og der er jeg ikke særlig tryg.


Kommentér på:
Husk dælme den ridehjelm!!

Annonce