{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Solskoldning! {{forumTopicSubject}}

Puha, jeg var på stranden i dag i et par timer, og kom til at falde i søvn på maven.. Så hele min ryg er røøøød og foran er jeg ganske normal med lidt farve, heh.
Men det svier godt nok, og jeg føler lidt at jeg er lidt halv sløj pga. det smiley
Har taget et koldt bad, men det hjælper kun når man står under vandet.
Er der noget der hjælper på at lindre lidt? Har også prøvet med et vådt viskestykke over skulderen, men det bliver hurtigt varmt igen.
Har desværre ikke noget aftersun smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solskoldning!
  • #2   26. jul 2012 Hvordan behandler man en solskoldning ?

    Der findes ikke nogen hurtig kur mod solskoldning. Er skaden sket kan man forsøge sig med :

    Klude dyppet i lunkent vand eller mælk (fedtet i mælken virker lindrende. Dyp noget gaze i sødmælk og læg det på de solskoldede områder i 20 minutter. Gentag processen hver 2. eller 4. time).

    Tage et kølende bad (ikke iskold men kølende) - undgå at bruge badesalt, badeolie eller boblebad.

    Undgå at skrubbe huden eller barbere den. Benyt et blødt håndklæde og dup huden tør.

    Påsmøre en kølende lotion.

    Ekstrakt fra aloe vera planten, enten fra den friske saft eller fra cremer indeholdende aloe vera kan virke lindrende på huden.

    Undgå yderligere soleksponering.


    -----------------------

    Fyld kold mælk i en forstøver og spray det forbrændte område hver time. Mælkesyren beroliger huden, og den kolde mælk dulmer rødmen
    * Tag et kølende bad (ikke iskoldt, men kølende) - undgå badesalt, badeolie og boblebad. Undgå at skrubbe eller barbere huden. Brug et blødt håndklæde og dup huden tør
    * Påsmør en kølende lotion, after sun eller lignende. (På apoteket kan du købe creme med binyrebarkhormon, der modvirker den værste irritation af huden.) Almindelig fugtgivende creme kan også hjælpe huden med at komme sig. Ekstrakt fra aloe vera-planten, enten fra frisk saft eller fra cremer med aloe vera. Aloe Vera har en dokumenteret antiinflammatorisk og sårhelende effekt. Hver dog opmærksom på, at parfume og tilsætningsstoffer i nogle produkter kan svide og gøre ondt være
    * Spis en hovedpinepille, almindeligt smertestillende medicin får det til at gøre mindre ondt
    * Hold dig væk fra solen. Når først huden er rød, skal den ikke have mere.

    -----------------
    http://www.google.dk/#hl=da&gs_nf=1&cp=5&gs_id=g&xhr=t&q=solskoldning&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=solsk&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=c4ff00e782f58807&biw=1366&bih=643


  • #3   26. jul 2012 Aloe vera har tit en kølende effekt - prøv det smiley

  • #4   26. jul 2012 Køle, køle, køle med kolde håndklæder..
    Smør godt med aloe vera gel eller aftersun.
    Også kan du købe noget lokalbedøvende gel på apoteket,
    det gjorde jeg da jeg for en måneds tid siden vi en andengrads solforbrænding..
    Det gjorde nas!


  • #5   26. jul 2012 Jeg har også prøvet det, altså at blive total rød........ dagen før et stævne ........ av av. Aloe vera heat og Aleo vera gel i rigelige mængder, og ofte, det er simpelthen vidunder midlet.

  • #6   26. jul 2012 Jeg plejer når det sker at smører et kæmpe lag creme på flere gange og dagen og så forsvinder det stille smiley

  • #7   26. jul 2012 Puha ja jeg blev også solskoldet i forgårs, det gør simpelthen så ondt! Jeg har benyttet aftersun, alo Vera, youghurt og koldt vand. Intet har desværre hjulpet det store, er stadig meget, meget øm og varm, men måske det hjælper dig smiley

  • #8   26. jul 2012
    Aftersun længe leve...

    Er rødhåret og glemte solcreme på Mallorca i maj måned = jeg var stegt fra fødderne, over baglårene, røven og ryggen. Jeg kunne ikke gå normalt eller sidde normalt fordi jeg var brændt i knæhaserne - kan IKKE anbefales.


  • #9   26. jul 2012 Hehe:) jeg lavet den samme i tirsdags!;D jeg gik bare i et kold bad og bruger fugtighedscreme og så sover jeg kun på maven, alt andet gør ondt!;D

Kommentér på:
Solskoldning!

Annonce