{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Er det for sent? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
I 2010, faldt jeg af en hest jeg skulle prøve part på, det endte ud i en ambulancetur og indlæggelse på traumecentret på Riget.
Jeg fik fibersprængning i nakke, ryg og lænd, og fik af vide at jeg ville få varige mén af dette..
Senere var jeg til fysioterapeut, på egen regning, som fortalte at min ryg aldrig ville blive god igen, ergo, denne skade jeg lever med nu, skal jeg døje med resten af livet.
Jeg er 16 år nu, og det hæmmer mig allerede en hel del, både med fritidsjob, at jeg ikke kan vælge den linje i skolen der tiltrækker mig mest, og meget andet.. jeg er længe om at sætte mig på en stol, og må tit stoppe ridetimen før tid, grundet ekstreme smerter i ryggen.
Jeg blev forbudt ridning af lægerne, et halvt år efter faldet, og er senere blevet frarådet sporten..
Er bare ked af hvis jeg skal stoppe, da det betyder ALT for mig, og da det også er den uddannelsesretning jeg vil gå.

Ja, lang smøre.. Mit spørgsmål er: Burde jeg ikke få en eller anden form for erstatning, i det mindste for det tøj de klippede op? Eller fra ejers forsikring?
Burde jeg ikke få Økonomisk hjælp til enten Fys. eller massage?
Eller bare gode råd fra fagfolk om hvordan jeg skal få et passende fritidsjob?

Mit problem er jo, at jeg skal arbejde for at få penge til min part, og min ryg gør at jeg ikke kan arbejde optimalt..

Måske er jeg bare dum, men det var rart at komme af med det smiley

Tak, på forhånd.
Nadia.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det for sent?
  • #1   29. jul 2012 Har du fritids og ulykkesforsikring?

  • #2   29. jul 2012 din stakkel. det ville være frygteligt hvis du måtte stoppe ridningen. desv. har kjeg ingen gode råd med det, for jeg ved ikke så meget om erstatning og sådan noget. men held og lykke i fremtiden.:)

  • #3   29. jul 2012 Du bør være dækket af dine forældres indboforsikring (ulykkesforsikring.) Så skal dit handicap vurderes, og alt efter hvor slemt det er, bør du få en erstatning.

    Synes du skal snakke med dine forældre om det, gå til din læge og få en henvisning til noget genoptræning/fysioterapi og få en snak om dine muligheder.


  • #4   29. jul 2012 Hvem vil du dog søge erstatning hos..?? det jo kun din "egen" skyld de kan da ikk gøre det af andre.. foråbentlig har du en ulykkes forsikring den er til for at dække sådanne ting

  • #5   29. jul 2012 sikke dog en træls historie. for det første så det tæj de klippede op i ambulancen det erstatter din inbosforsikring. nr to hvis du er blevet gjort en hvis del invalid og du har en ulykkesforsikring så får du erstatning fra den. Nu er min historie ikke nær din. men jeg er blevet løbet ned af en hest som så jokkede på mit knæ. og da min ullykkesforsikring dækker fra 5% invalid så fik jeg penge fra min forsikring. Så tag fat i dit forsikringsselskab og hør hvordan du er stillet.

  • #7   29. jul 2012 Men altså du er 16 år gammel er jo dine forældre du skal snakke med..

  • #8   29. jul 2012 Det er en skade der er sket i din fritid, derfor er det din egen ulykkes forsikring der skal udbetales erstatning fra.
    Man skal selv melde ulykken til sit forsikringsselskab, og der må ikke gå mere end max 12 mdr fra ulykken sker til den bliver meldt.

    Så har du ikke haft ulykkes forsikring da skaden skete, eller bare ikke fået det meldt endnu, er det for sent.


  • #9   29. jul 2012 Hesteejeren kan ikk drages til ansvar.. det er kun hendes ulykkes forsikring hvis hun har sådan en hun kan få penge udbetalt af.. Og tænker tøjet der er blevet klippet op er nok ikk det du skal bekymre dig om det sker for alle nå det er sådan noget det jo for dit eget bedste

  • #10   29. jul 2012 Det er din fritids og lykke forsikring der skal dække. Men mener det skal meddeles inden 30 dage.
    Hvis du er medlem af sygeforsikring danmrak og er henvist af en læge til fys kan du få tilskud.
    Angående behandling vil jeg foreslå at du også prøver kranio sakral terapi og akauounktur da det helt sikkert kan afhjælpe dine smerter.
    Du skal have dine forældre med til at støtte dig så du kan få et liv uden eller med minimalle smerter smiley


  • #11   29. jul 2012 Angående ridning Hvad med at ride islænder? de skulle ikke være så hårde hvis man har rygproblemer har jeg hørt fra flere.

  • #12   29. jul 2012 Jeg har ikke lige læst alle svarene, så ved ikke om det er blevet sagt.
    Men en af mine veninder var i en bilulykke, og sygehuset var nødt til at klippe hendes tøj af. Det er indboforsikringen der dækker her.
    Og ang. fys/massage så skal du hvis ikke du har en sygeforsikring, gå til din læge og få en henvisning. Det har jeg gjort, og der bliver regningen dækket med op til 75%, og nogle gange dækket helt.

    Da du er 16 år så hør dine forældre om de evt har en forsikring (ulykkes- eller sygeforsikring) som du er dækket ind under. smiley

    Det er rigtig træls at bøvle med ryggen i så ung en alder! Det kender jeg alt til efter et styrt med en hest som 14 årig.


  • #13   29. jul 2012 har du ingen fritids-ulykkesforsikring som specielt dækker ridning kan du ikke få erstatning. Og det er sandsynligvis for sent nu, da det som regl skal meldes indenfor 30 dage efter skaden er sket.
    Jeg brækkede ryggen efter et fald fra hest i december sidste år, hvilket resulterede i en ødelagt knogle i lænden samt slidgigt i nakken. Jeg er på det kraftigste blevet frarådet ridning af læger og fys., men jeg rider alligevel i det omfang jeg kan, og selvfølgelig kun på rolige og stabile heste. Nogle dage må jeg nøjes med 15 minutters skridttur, men de dage jeg kan rider jeg dressur og skal til at begynde på springningen igen. Tror det er et spørgsmål om hvor mange smerter man kan affinde sig med, hvis ikke det bliver decideret værre af at man rider. Jeg mærker bare efter hvor meget jeg nu kan holde til den enkelte dag, og rider derefter. Jeg har også købt mig en hest med enormt bløde bevægelser, det hjælper rigtig meget.
    Jeg fik betalt fysioterapi af kommunen i 3 mdr., da det var en del af min genoptræning, og får stadig her 8 mdr. efter tilskud til det (de betaler ca. halvdelen). Nu når du er under 18 er der nok andre regler, da det jo er dine forældre som er forsørgere og dermed skal betale sådan nogle ting. Men undersøg dine muligheder med kommunen/ den offentlige sygesikring, spørg evt. din egen læge.
    Mht. jobmuligheder er det nok også svært at gøre noget når du er under 18. Jeg er selv 22 og skal til at søge førtidspension pga. min skade. Er det en varig skade du har skal kommunen (når du bliver 18) hjælpe dig økonomisk hvis ikke du kan klare et fuldtidsjob.


  • #14   29. jul 2012 For det første snak med din forsikring!
    Alle herinde har ikke styr på, hvis vi kan/ikke kan holdes til ansvar for..
    Hvis vi ikke kunne holdes til ansvar for, hvad vores dyr gør, hvad skal vi så have en ansvarsforsikring på vores heste for?

    Der er en forældes på sager, men det er som regel nogle år, så det er bare med at få det meldt!
    Så ring og få snakket med din forsikring de vil kun afkræfte eller bekræfte, hvad vi tror eller mener at kunne huske/vide, ellers vil de kunne sende dig videre, til de helt rigtige folk smiley


Kommentér på:
Er det for sent?

Annonce