{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Pony på tur - mangler tillid...! {{forumTopicSubject}}

Hejsa vil gerne have nogle gode råd.

Jeg har en pony som kommer ud fra landet af, har haft hende 1 år og hun har fået en ekstrem dårlig vane med pludseligt at vende om når vi rider tur, også selv om der er andre med, så banker hun bare ind i dem. Det er oftest hvis der er noget hun bliver bange for eller er utryg ved, så derfor tænker jeg at nogle tillidøvelser måske kan hjælpe?

Men når vi er hjemme er hun fuldt ud tryg ved mig og også når vi er til stævne. Bare ikke når vi rider tur.

Nogle som har foreslag til hvad jeg kan gøre?

Ps. Hun er for farlig bare at gå tur.

Hun er ikke bange for biler, store traktorer, lastbiler, majetaksere og busser.
Ting er farlige hvis fx. en lastbils hænger er blevet sat af.

Håber på nogle gode råd.

Hilsen Line Og den lidt utrygge pony smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony på tur - mangler tillid...!
  • #1   13. sep 2012 Det er ikke fordi hun mangler tillid til dig, men sikkert fordi hun er nervøs i uvante omgivelser smiley Hvorfor er hun for farlig at gå tur med? smiley

  • #3   13. sep 2012 Jeg har prøvet lidt ligende med min hest.
    Når vi kom til et bestemt punkt ville hun vende om , imod stalden.
    I starten troede jeg hun var nervøs pga. der en lille å i begge sider af vejen, men det var ren og skær uopdragenhed ;), så istedet for at "kæmpe" med hende på vejen, steg jeg af og træk hende forbi stedet.

    For så får hesten også mulighed for at undersøge det "evt. farlige" og den lærer den ikke bare kan vende om.

    Og den dag idag, går hun lige forbi... smiley Dog nogle gange kan hun prøve til ved at bakke ud i marken et stykke før, men så lægger jeg benene til hende (stille og roligt) og slipper igen når hun går et skridt frem og roser hende.

    Så det bare træning og træning ! Håber det løser sig smiley


  • #4   13. sep 2012 Nu kan jeg se Line er offline, men jeg er en af hendes veninder, som ofte er på tur med hende.
    Vi rider den tur HVER gang, når vi skridter af på tur. Selvom de andre heste går fint og roligt, vender hun stadig om lige pludseligt. Man kan slet ikke se på hende at hun vender om. Det er også rigtig ubehageligt for os andre der er med, for vi kan jo ikke gøre noget. En dag bliver det altså rigtig farligt.
    Men Line vender ikke om når hun begynder. Om hun så skal kæmpe sig hen til det sted vi vender om, så gør hun det. smiley


  • #5   14. sep 2012 Som christina siger så bliver hun jo også farlig for dem jeg rider med, jeg har altid pisk med, men hun ignorere den bare. Og det er ikke et bestemt sted hver gang det kommer alting bare pludseligt lige meget hvor vi rider.
    Hun er farlig at gå med fordi hun enten stiller sig det at stejle når jeg går ved siden af eller også vender hun rundt og løber. Og vil jo ikke tage turene i det fri fra hende men det kan ende med det fordi dem jeg rider sammen med ikke gider fordi hun gør det og kan ikke ride ud selv når hun laver disse numre.


Kommentér på:
Pony på tur - mangler tillid...!

Annonce