{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Forbedring indenfor heste? :3 {{forumTopicSubject}}

Den ældste frihåndstegning af en hest, jeg har, er fra Januar. Den er så et portræt.
(link fjernet)

I marts lavede jeg denne;
http://fav.me/d4sjlvx

Så gik det lidt i stå, og jeg lavede denne i juli.
http://fav.me/d597j49

For senere at lave denne i august.
http://fav.me/d5a1ce4

Her tænkte jeg, at nu skulle det være. Nu skulle jeg sætte mig ned, og lære om heste og deres opbygning. Lære om racer, aftegn, farver osv.

Brugte så 3 billeder at kigge på. Meget forskellige billeder, for at lave denne her i september;
http://fav.me/d5dqrmf

I går satte jeg mig så ned for at lave en tegning på papir, udelukkende med den viden, jeg nu havde samlet;
http://fav.me/d5eqs96

Jeg synes det er blevet bedre - Men det kan blive endnu bedre endnu! smiley
Så derfor - På de to nyeste, kan i så finde flere ting, jeg lige skal være obs på? :3

Alle tegningerne går fra 30 minutter til 6 timer. 6 timer er araberhoppen, som er næstsidst. 1-2 timer brugt på den nederste ^^




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbedring indenfor heste? :3
  • #1   14. sep 2012 Der er helt klart, tydelig forbedring! smiley De er super flotte! allesammen!

  • #2   14. sep 2012 Tak! smiley

  • #3   14. sep 2012 ORH !! det ser vildt ud !! du må gerne tegne min til mig vildt flot arbejde smiley

  • #4   14. sep 2012 Jo helt klart forbedring - især med mulen synes jeg =)

    Jeg tror bare du skal tegne nogle flere, for jeg er sikker på at du godt selv kan se nogle ting smiley Det er du i hvert fald dygtig nok til!

    Og så er mit tip at gå ud og finde et prudyr og "gramse" lidt på det, så du kan mærke hvordan muskler og sådan hænger sammen, det hjælper + det er hyggeligt =)


  • #5   14. sep 2012 Tak! ^^
    - Sorry, men tager normalt penge for det, hvis jeg skal tegne til andre - For de tegninger, jeg laver til andre, er langt mere detaljerede xD Jeg har ikke tid til at gøre mine egne lige så detaljerede, netop fordi jeg har bestillinger xD


  • #6   14. sep 2012 Pia; Tak! ^^
    - Ja, skal klart tegne nogen flere! Spørgsmålet er bare om tiden er der til det :3

    Det kan jeg ikke ): Min mor har meget slem pelsallergi, som er værst overfor katte, heste og kaniner/hamstere osv.
    Så derfor, så må jeg ikke tage ud til en hest.. derfor er det også ret svært for mig, at lære det her, for jeg kan udelukkende afhænge af billeder ^^


  • #8   14. sep 2012 Haha, tak fordi du kommenterede alligevel! smiley Og ikke mindst tak for rosen! ^^

  • #9   14. sep 2012 Uha, det var da bare mega surt for dig smiley Føler med dig!!

    Hm, hvad med så at kigge lidt på anatomi? Og skelet feks.

    Og så kan du feks øve med closeups - som feks, hov, mule og ører feks. Du ved, mange bække små (i dette fald, mange kropsdele små, gør en stor hest smiley )


  • #10   14. sep 2012 Pia; Ja, det er ret irriterende o.o Vil meget gerne gå til ridning, og har da også prøvet, men min mor kan bare ikke klare det ):

    Det har jeg gjort. Har også læst utallige tutorials ^^ Tror mest det handler om, at heste ikke er ens i alle bevægelser, og deres muskler er jo rigtig tydelige, fordi de ikke har så lang pels som fx. ulve ^^
    Det har jeg ikke haft tid til, men har prøvet at lave et par skitser en gang imellem, når jeg har tid.
    Nu lavede jeg enhjørningen i går, og altså.. den er meget bedre end den i januar, så må da have lært en ting eller to xD Er specielt stolt af ørerne, for dem har jeg haft en del problemer med ^^


  • #11   14. sep 2012 Ja, altså enhjørningen er klart den bedste =) Manen kunne godt være mere.. øh levende, men den er bedst =)

    Æv altså! Hm, min kusine gik til ridning da hun var lille og nabodrengen gjorde også, men hans mor var også allergisk, så han måtte få vasket sit ridetøj og gå i bad hos min kusine. Så kunne han godt. Håber det bliver muligt for dig på et tidspunkt (og man bliver ALDRIG for gammel til at lære at ride) =)


  • #12   14. sep 2012 Klart der er tydlig forbedring at se, og kan godt se det kan være svært når du ikke kan komme ud og gramse på dem..mit bud vil være at se videoer, studere hesten i bevægelse, se hvordan vægten skifter, og med den også musklernes bevægelse. Det første jeg fik afvide da jeg gik på animationsskolen var... for at tegne noget der eksistere, skal man hvide hvordan det hænger sammen...altså studere det man skal tegne. Og videoer, eller side i en bil, på afstand af en hestefold og studere de kære heste vil måske hjælpe dig. Men det ser godt ud, keep it up smiley

  • #13   14. sep 2012 Prøv evt denne bog, der er både mennesker, heste og flere andre dyr i, og man kan se musklerne, skelettet osv...den er super god..: Anatomisk tegnelære
    http://www.danauktion.net/makethumb.php?pic=uplimg/mb101023_1524319f64ab0cdb80e2780e5eec9ac0_mainpic.jpg&w=500&sq=Y


  • #14   14. sep 2012 synes helt klart der er sket en forandring ved noget af hestene smiley

    men dine hestes øjne synes jeg godt du kan arbejde lidt med, ellers super fint arbejde!


  • #15   14. sep 2012 http://alexandoria.deviantart.com/art/Horse-for-NONS-speedpaint-319189756 - den eneste hest hvor jeg synes du har gjort noget ud af øjet sådan så jeg synes om det...
    sorry håber det er okay smiley


  • #16   14. sep 2012 Pia; Ja, manen var bare noget, jeg skyndte mig med xD Gad ikke bruge lang tid på den enhjørning, lawl.

    Nej, det er man aldrig smiley Har også prøvet den der, men det virker ikke på min mor o.o I dunno, det er slemt.

    L.Moltzen; Ja, det ved jeg - Også derfor jeg studerer alt, jeg tegner ^^ Det er bare svært, for billeder kan fange en masse forskellige ting, som måske egentlig ikke er realistiske, når man ser det i virkeligheden ^^
    Jeg tror faktisk, jeg har den bog o: Har i hvert fald en, der ligner.

    Team; Se, det har jeg også selv lagt mærke til! xD Det er nok mit største problem med heste lige pt - Hvor øjnene skal være i de forskellige vinkler ^^
    Tegner ikke kasser, men cirkler :3 Meget få xD Bare så jeg er sikker på længde og sådan noget. Gør mest brug af streger og cirkler - Kan ikke helt finde ud af at bruge kasser ^^
    Puh, pengekrise - Men ja, kunne være en idé at låne den på bib. Men foretrækker nu at eje dem! :3

    Sarah; Tja, jeg gør som oftest meget ud af øjnene, men har ikke gjort det ved hestene ^^ Ved ikke helt, hvorfor - Nok fordi jeg ville skynde mig, og egentlig som oftest er bedst til at tegne øjne. Har nok fokuseret mere på at få anatomi og muskler rigtigt istedet for øjnene :3


  • #17   14. sep 2012 Ej, så vil jeg hellere have selve bogen ^^

  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #18   28. okt 2012 Det på enhjørningetegningen der springer mig i øjnene, er den lille læbe. den findes jo næsten ikke smiley Prøv, som nogle andre skriver, at arbejde med closeups. Men ørerne på den er rigtigt flotte!
    Du er blevet så god Spasmo smiley
    //Blizzard NH


  • #19   28. okt 2012 Taaaak Katrine! ^^
    Ja, skal have arbejdet en del med heste. Har overvejet at lave en annonce herinde om bestillinger ^^ Så kunne jeg få øvet mig på heste, hvor jeg har et præcist (som regel) billede at gå efter med hensyn til anatomi :3 Så lærer jeg det pænt hurtigt :3


  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #20   28. okt 2012 Det minder mig om, at den skimle du tegnede (som der ligger video af på youtube) Den blev da ret god? smiley

  • #21   28. okt 2012 Der er ting, jeg i dag kunne gøre bedre :3

  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #22   28. okt 2012 Men den var pæn smiley

  • #23   28. okt 2012 Tja xD Det er den vel, men kan gøre det bedre nu ^^

Kommentér på:
Forbedring indenfor heste? :3

Annonce