{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Praktik med dyr i udlandet {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at emnet "praktik med dyr" sikker har været oppe og vende 10.000 gange.
Men jeg tænker at der alligevel må være et par stykker herinde som har taget eller er i gang med grundforløbet til dyrepasser eller landmand.

Det er jeg nemlig gang med, og så er der jo det evige problem: Hvordan i alverden finder jeg praktikplads?
Den store drøm er jo en Zoologisk Have, men så er chancen for at vinde i lotto næsten større. Jeg har ringet/skrevet til alle Zoo's i danmark, også minizoo's. Jeg har fået nogle afslag, men venter stadig spændt på svar fra de fleste.

Alternativt vil jeg gerne til udlandet. Måske England eller Sverige.
Problemet er at jeg er under 18, og jeg har fået af vide af min skole at man skal være over 18 hvis de skal hjælpe en med at arrangere det.

Jeg har ikke kunne finde noget på nettet om mulighederne - og her er det I kommer ind i billedet.
Jeg vil nemlig blive glad, hvis der var nogle herinde der har været i udlandet og kunne fortælle lidt om hvordan og hvorledes i fandt stedet og hvordan det var smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik med dyr i udlandet
  • #1   17. sep 2012 jeg er igang med grundforløbet og har også valgt udlandsklassen, der hvor jeg går (Kold College) er det skolen der finder en plads til en smiley

  • #2   17. sep 2012 Jeg var også en tur i udlandet. Vi kunne vælge selv at opsøge et sted eller lade skolen finde et. Jeg var i en jagtstald i England. Hende jeg bor på med på skolen på er grundforløber og skal i en zoo i England

  • #3   17. sep 2012 Jeg vidste ikke der var en udlandsklasse (Jeg går på landbrugsskolen i Høng, der kan man kun tage grundforløb indenfor dyrepasser)

    Ved du hvordan det fungerer, og hvor længe i skal i praktik? Jeg skulle jo gerne finde et sted hvor jeg kan være fra Januar og et år frem.

    Men det lyder da som om det godt kan lade sig gøre, selvom jeg ikke er 18. Hurra! smiley


  • #4   17. sep 2012 Er udd. durepasser med speciale i zoo dyr... jeg tog min praktik i Sverige.
    Søgte to steder derover og fik det første jeg søgte.
    Jeg var den første danske elev de havde derover.
    Det første år var jeg alene afsted og det sidste halve år fik jeg min veninde med derover.
    De har haft en del dankse elever derover efter jeg har været der.
    det var det bedste jeg nogensinde har gjort og gjorde det gerne igen.

    Jeg var 17 da jeg havde min første praktik derover.
    Min arbejdsgiver betalte husleje derover og så fik jeg et mindre beløb udbetalt en gang i måneden som bare var til mig selv.

    Men tag et kig på Ystad Djurpark

    Mindre privat eget park. Rigtig hyggelig... ikke de store "farlige" dyr, men mange forskellige og ved der er sket en DEL forandringer derover siden jeg stoppede og bla er der kommet "vandland"...!!!

    HELD OG LYKKE....!!!


  • #5   17. sep 2012 Da jeg var afsted var det som Leonardo-elev. Det du tænker på er PIU. Altså hvor du tager dit første praktiksted efter grundforløbet. Der kan du selv vælge, hvor du vil hen. det eneste det kræver er, at stedet bliver godkendt, hvis ikke det er det i forvejen.

  • #6   17. sep 2012 Karina H: Nøjh, det er jeg glad for at høre. Det lyder jo enormt spændende!
    Tror jeg vil tage et kig på det.

    Tusind tak for svarene alle sammen. Det kan jo sagtens lade sig gøre ser det ud til smiley


Kommentér på:
Praktik med dyr i udlandet

Annonce