{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Godbidder til kræsen hest. {{forumTopicSubject}}

Jeg har i sidste weekend erhvervet mig en ny hest - kræet kan bare ikke lide godbidder. (Hestebolsjer, æbler, gulerødder mv) Hun spise kun sit normale fodder (Dynavena activ 100 med melasse, hvidløg og poppede majs) .

Har i nogen gode ideer til hvad man kan tilbyde hende? Jeg bruger det meget som belønning i min træning og det er lidt uhandy at skulle have at halvt kilo foder liggende i lommerne hver gang! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godbidder til kræsen hest.
  • #1   14. okt 2012 Prøv Bonus godbidderne smiley De fås med mange forskellige smage, minivit eller urtebolsjer måske? smiley

  • #2   14. okt 2012 Er det alle hestebolser? For ved at urtebolsjer er en lækker godbid for de fleste heste!;)

  • #3   14. okt 2012 Hold da op, kender en del heste der ikke er helt pjattede med hestebolcher - men de fleste vil da gerne have gulerødder og æbler..
    Hvad med de poppede majs? Dem kan man også købe separat nogle steder. smiley


  • #5   14. okt 2012 LAKRIDSGODBIDDER!!;)

  • #7   14. okt 2012 Ja, fiberpiller. smiley

    Især min ene er HELT vild med dem. Er det 20-25 kg for 100kr?

    Ellers er der Dangros Guldkorn, det er poppet majs.5 kg, , vist 70 kr. Klart, hvis hesten ikke kan tåle stivelse, er det ikke godt, men der er nu en del sukker i de fleste .

    Så er der saracens munchies, 5 kg for 100 kr.

    Men bruger man klikkertræning ville jeg anbefale noget som fiberpiller, uden meget sukker, og med træstof, så de faktisk er sunde for hesten.
    Og måske endnu mere vigtigt - uden vitaminer i. Hader når der er vitaminer i godbidder, det er som dem, der putter C-vitamin i saftevand. De får jo forhåbentlig i foderet.


  • #8   14. okt 2012 Min spyttede også forskellige godebider ud, men med tiden har han fået smag for dem alligevel.
    Ser din hest di andre hele tiden spiser dem, begynder hun også på det en dag.
    Min elsker speciel lakrids, men som sagt, efterhånden spiser han storeset alt, tog bare sin tid.
    Tror måske han ikke kendte rigtig til de forskellige slags godebider før, og måtte lige vende sig til dem. smiley


  • #9   14. okt 2012 har du prøvet urte-godbidder? altså hestebolscher med urtesmag? smiley
    min gamle pony var også vildt kræsen med godbidder, men han elskede dem med urtesmag smiley


  • #10   14. okt 2012 Emilie:
    ..Og får dårlige tænder... smiley
    Skummen er heller ikke et mål i sig selv.


  • #11   14. okt 2012 den spise foder med med hvidløgssmag? man kan gnide et tørret stykke brød med et hvidløgsfed, så er det god snack.
    det der foder den får, er det noget müesli? det kunne nok godt blandes med noget dej- f.eks rugbrødsdej, som blev trillet i kugler eller smurt i et tyndt lag og knækket ud til hapser, når det var bagt godt tørt i ovnen.


  • #12   15. okt 2012 Tusind tak for alle de gode svar!

    Jeg tror, at det største problem er at hun ikke kan lide formen i det. Altså brikkerne i tilfælder med godbidder. Jeg må prøve mig frem.

    I hvert fald tror jeg at jeg skal prøve at bage en slags knækbrød til hende smiley


Kommentér på:
Godbidder til kræsen hest.

Annonce