{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Aflivnig {{forumTopicSubject}}

Min mor har en meget gammel Fredensborg på 31år, hun har ingen tænder, og er virkelig ekstrem tynd. Hun får opblødt foder og spisér gerne, hun kan lægge sig ned og rejse sig igen, hun er meget skæv i bagparten da hun har haft en blodprop i ryggen. Jeg syntes virkelig det er synd for den gamle hest at hun er så tynd, men vi har prøvet alt for at få hende til at tage på. Men sagen er at min mor ikke kan få hende selv til at aflive hende da hun har haft hende siden føl, hun har redet min mor for 2 trafikulykker, så kan enligt godt forstå hende.
Hvor langt ville i gå før i villle aflive? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivnig
  • #1   29. okt 2012 jeg ville have aflivet den for et stykke tid siden.
    Hvis din mor virkeligt holder af hesten, så skylder hun den en værdig afslutning!


  • #2   29. okt 2012 Så længde den gerne vil spise og stadig kan ligge sig ned og rejse sig op, er der vel ingen grund til at aflive lige nu. At den er tynd, kan selvfølgelig være et problem, men hvad med at finde ud af om der er nok næring i det foder den får? Ældre mennesker bliver også tit tynde, fordi der ikke er nok næring i den mad de får smiley


  • #3   29. okt 2012 Ja min mor siger også så længe hun løber rundt og leger føl på folden og hun kan lægge sig og rejse sig, og selv spise så vil hun ikke. Vi har fået anbefalede foder til hende af vores dyrlæge, så vi regner med der er nok næring i det smiley

  • #4   29. okt 2012 Hvis dyrlægen synes hun trives er det vel ok, men jeg ville supplere med olie i foderet og give hende et rigtig godt tykt dækken på til nu hvor det begynder at blive koldt.

  • #6   29. okt 2012 Jeg ville få dyrlægen ud og kigge på den, og vurdere om den trives godt eller om den skal aflives. smiley
    Kan godt forstå hun har svært ved at tage afsked, men hvis hesten ikke trives godt er der jo ikke rigtig andet at gøre...


  • #7   29. okt 2012 Vi har haft hende ude for en uge siden ca og hun sagde hun aldrig havde ser noget lign, at den stadig levede. Og hun sagde bare at hun ville ikke aflive den, da den trives så godt og fjollede rundt smiley

  • #9   29. okt 2012 Jeg ville nok også overveje aflivning inden længe. i mens den har det godt, og ikke har ondt. smiley

  • #10   29. okt 2012 Ja så længe legen er go smiley

  • #11   29. okt 2012 sørg for godt med dækkner og varme, da gamle heste bruger meget energi på at holde varmen, især hvis de er til den tynde side.


















  • #12   29. okt 2012 Afliv nu mens hun har værdiheden i behold.
    Afslut hendes liv mens hun har de godt, beslut på en solskinsdag nu skal det være slut. Hun har haft et langt og godt liv, men nu er hendes liv ikke hende værdig mere så nu skal hun ha fred.

    sådan ville jeg gøre det hvis det var mig, sådan har jeg det med alle mine dyr.


  • #13   29. okt 2012 Ja lige præcis smiley Gamle heste som er meget tynde, har også nemmere ved at blive syge.

  • #14   29. okt 2012 I min verden skulle man ikke have dyr hvis ikke man kan finde ud af at sige stop. Man skal altid sætte dyret i første række, for den kan ikke sige til os hvornår den har fået nok. Synes ikke det er værdigt for din mors hest smiley


  • #15   29. okt 2012 Jeg ville aflive nu! Lad være med at vente til hesten begynder at pines af det, men gør det inden den får det rigtig skidt.
    Når man først når dertil at man ved, der ingen vej er tilbage og det kun er et spørgsmål om tid, så synes jeg bare man skal få det gjort inden hesten begynder at lide.. Det er dyremishandling at lade hesten leve når den ikke har det godt, så man skal spørge sig selv; "Vil jeg virkelig vente indtil det bliver mishandling, eller vil jeg gøre hesten den tjeneste at få det overstået med det samme?"


  • #17   29. okt 2012 Helt ærligt.. Hvis den stadig fjoller rundt på folden som en eller anden plag, og er glad og tilfreds. Hvor er grunden til at aflive så?
    Ja hun er tynd, men prøv at supplere med noget olie i foderet og giv et dejlig varmt dækken på nu her.


Kommentér på:
Aflivnig

Annonce