{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

kan man på SU {{forumTopicSubject}}

kan man på SU have egen hest?
og hvordan klare i den osv

Jeg var nød til at sende min nye ven duncan hjem til min tante igen her i novembers, jeg er så ked af det over det. og kan mærke jeg mangler omgangen med hestene. jeg blev tilbudt at ride en hest nede i stalden, men det bare ikke nok for mig. det ikke det samme og det ikke min hest.:(

jeg regner med at få 2500 i SU. (har dog også købt bil) så kan jeg for en SU holde bil og hest? og stadig spare op sammen med min kæreste til lejlighed?

(har opsparing til dyrlæge osv + forsikring af bil) så det er mere de månedlige udgifter som benzin. smed osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan man på SU
  • #1   4. dec 2012 hvis du kun får 2500 og skal holde bil og spare op, så vil jeg sige nej det har du ikke råd til, men hvad med job, jeg havde råd til mine heste da jeg gik på gym, ved at have fritidsjob, Og jeg havde den også på rideskole, startede stævner og fik undervisning. det gik fordi jeg havde mine fritidsjob Men hvis du kun har de 2500 .. så tror jeg det bliver meget meget meet svært, så ville jeg sige ja tak til tidbudet om at ride en andens hest

  • #3   4. dec 2012 Bil og hest er nok lidt optimistisk.. burger ihvertfald 2500/mdr på min hest, og så er det også gjort billigt. Det er alt inkl opstaldning, foder, smed (går uden sko) etc. Skal siges han er araber på 400kg, så han er endda en mindre fyr.

  • #4   4. dec 2012 Altså jeg gik i skole og fik ikk su, arbejde dog så i weekender og sådan og jeg havde da en hest opstaldet som jeg selv betalte alt for.. så jah man kan hvad man vil..

  • #5   4. dec 2012 Det kommer jo an på hvor man stå opstaldet og hvad det koster jeg havde full pas for 1200 dog skulle jeg købe tilskuds foder selv.. og der var ridehus og ridebane og det hele plus der var ride undervisning på stedet og der blev holdt stævner også

  • #6   4. dec 2012 Camilla L
    Og du havde også bil?


  • #7   4. dec 2012 jeg har allerede et billigt sted til min hest. men jeg ved og har ingen ide om hvad jeg kommer til at bruge af benzin pr måned. ( det der matematik er ikke mig )
    jeg har søgt og søgt efter arbejde. det er meget svært at finde. og er bestemt ikke kræsen. jo kræsen med hensyn til hvor langt væk det må ligge. men der er ingen der vil have mig.:(.

    jeg har jo betalt bilen så det er kun benzinen jeg skal have til til bilen. jeg vil bare så gerne. jeg kan ikke komme afsted i skole om morgen. der intet der ligesom lokker mig til at have et liv igen eller hvordan man lige skal udtrykke det.:(


  • #8   4. dec 2012 her koster det også 1200. det ligger dog godt 25-30 km væk fra min skole så det bliver jo dyrt i benzin. havde så overvejet at finde noget tættere på.

  • #9   4. dec 2012 jeg får 2575 SU og kan godt få det til at fungere med hest smiley
    Det kommer meget an på, hvordan man prioterer smiley


  • #10   4. dec 2012 hvordan ser dit regnskab ud eller hvordan man nu skal sige det.:D

    hvor meget skal jeg regne med at bruge i benzin når den kan køre 25 km pr litter . (ved godt det ikke helt passer) men i følge forhandler kan den. når der er 25-30 km hver vej?:D


  • #11   4. dec 2012 "det der matematik er ikke mig"
    Det kunne være du skulle gå ned i din bank, og få lavet et budget, og få lidt økonomisk vejledning.

    Når du har bil, har du ikke kun udgift til benzin. Der kommer også olie og alm. vedligeholdelse samt forsikring. Er det en gammel bil kan den være rigtig dyr i drift.


  • #12   4. dec 2012 Det en helt ny bil.:) olie og vedligeholdelse har jeg opsparing til.:)

    men ja. måske jeg skulle snakke med min bank.:)
    havde tænkt på jeg ville lede efter en shetlænder. eller anden lille pony. er ikke intra i en stor hest igen.:)


  • #13   4. dec 2012 Tror det bliver svært uden job.
    Jeg havde selv tænkt at købe hest igen, men planen er også at flytte sammen med min kæreste indenfor et år, og så bliver det pludselig endnu dyrere.

    Jeg synes du skal sætte dig til at lave et helt budget og se hvad der er penge til, det ville være så øv at finde ud af at det kunne man ikke alligevel.
    Af smed, kommer det an på hvor mange sko, men et sted mellem 200 og 1000 hver måned.
    Bilen, det er svært at sige, har ikke selv bil, men hvis du kun tænker benzin, så koster det val 12-13 kr pr. liter, og så køre den måske 12-13 km på literen (alt efter bil) så kan du jo regne ud hvor mange km du kører om dagen. Men der kommer vel også noget reparation og afgifter.


  • #14   4. dec 2012
    Boede jeg hjemme så ville jeg kunne, men ville skulle have noget " back up " til evt. dyrlæge regninger. Også ville jeg heller ikke have råd til så meget andet.
    Samt opstaldning inkl. alt skulle holde sig på 1500kr ca så jeg kunne ligge penge til side til smed, dyrlæge, tandlæge, ting til hesten osv-


  • #15   4. dec 2012 Havde ikke set at den kører 25 km på literen.
    Men hvis du kører 60 km om dagen, til 13 kr literen, så kan du da regne lidt på det.
    Det giver vel en 30 kr om dagen ca. så det er 900 kr om måneden, og så kommer du nok også til at bruge den til lidt mere end bare det smiley


  • #16   4. dec 2012 Må nok sige at 2500 kr, ikke er realistisk.. Både bil og hesten er jo dyrt at have.. Du skal have en opsparing til at kunnet få lavet bilen, hvis noget går i stykker. Benzin er også dyrt i længden. Nu ved jeg ikke hvorlangt på literen, bilen køre på literen, for det har også meget at sige. Så er der vægtafgift/forsikring der skal betales..

    Med hesten. Jamen det kommer an på, hvad du kan få af opstaldning til billige penge. Men der er stadig foder/hø/wrap. Smedbesøg, som jo også koster noget. Forsikring og dyrlæge mv. Tvivler på du kan få det til at løbe rundt.. Du skal jo have pengene til hvis hesten bliver syg. Og for 2500 bliver det nok svært at ligge penge til side til dyrlæge.. Vil mene at du skal have hvertfald 2000 ekstre, så det ikke går hel galt for dig..


  • #17   4. dec 2012 krikken som sagt har jeg opsparing til dyrlæge osv.:)
    det var mere de ting som benzin og opstaldning
    min smed er rimlig billig da vi alle bruger ham nede i stalden.:D

    laura. ja okay det 900 kr bare i kørsel dertil. s: suk. jeg er så træt af jeg bor 1 km for lidt hjemmefra for at få udeboende. smiley


  • #18   4. dec 2012 team damgård. som skrevet har jeg opsparing til uventet. bilen er betalt af og forsikring også samt vægtafgift er der også til.

    smiley men kan godt se det bliver svært det her.s:


  • #19   4. dec 2012 Det var da lidt uheldigt smiley Det er også nogle mærkelige SU regler der er, men det er jo en anden snak. Du kommer nok til at bruge lidt mere end de 900 kr jo. Du kan jo prøve at se om der er noget tættere på, og måske et sted hvor du kan arbejde for gratis opstaldning.

  • #20   4. dec 2012 Nej jeg havde ikk bil så måtte da pænt betale bussen frem og tilbage og skulle med 2 busser

  • #21   4. dec 2012 ja har kigget lidt her inde. og der er ikke meget nær kolding.:D sådan her inde.:D
    men alle andre steder.:D

    jeg må nok vente lidt endnu desværre.:(


  • #22   4. dec 2012 bus er faktisk også næsten dyre end en bil.:D
    så det er nok løbet op i det samme.:D

    her er der bare ikke mulighed for bus. da den kun går hjem fra stalden lidt i fem og der har jeg nærmest ikke fri endnu.:)


  • #23   6. dec 2012 Jeg er selv på Su og har hest og bil. Jeg får 2800 om måneden i su. Min bil er betalt ud så betaler kun til benzin, jeg har 6 km hver vej til og fra skole, og så kører jeg ud til mine svigerforældre ca. 3-4 gange om ugen (12km ca. hver vej) Jeg bruger ca. 800-1200 kr. i benzin om måneden (min bil kører ca. 20 km/L) Opstaldning giver jeg 900 kr for om vinteren og 500 om sommeren. og jeg har rigtig svært ved at få det hele til at kører rundt, Der er jo også smed og dyrlæge.. Så du skal være klar på ikke at kunne lave andet (byen med vennerne, nyt tøj, biografture osv).. Så tænk dig godt om smiley

Kommentér på:
kan man på SU

Annonce