{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

'veninderne' i skolen.. {{forumTopicSubject}}

Heey..

Nu er det sådan at jeg går i 9 klasse, og jeg er meget syg her for tiden (Kraftig hovedpine, mavekramper og så besvimer jeg os ret tit..)
Jeg var så ikk i skole to dage i sidste uge, hvor jeg så fik en besked på facebook (Jeg var ikke logget på, men har det der mobil ikon på facebook) Så var det en af 'veninderne' fra klassen der skriver.

'Jeg kan godt li at du kan passe dine heste når du er syg, men du kan ikk passe din skole, hahahhaha du er så latterlig!'
Så svare jeg hende 'Passe mine heste? du så det billede jeg lagde ind tidligere? Altså mine heste skal da passes ? Hvil du ha jeg skal lade dem stå fordi jeg har ondt i maven?..'

Så kom der et kæmpe skænderi ud af det, og da jeg så kom i skole i mandags, tog jeg det op på klassen, og fik en kæmpe sviner af de 3 piger jeg troede jeg var veninder med..

Jeg har så ikke været i skole idag, fordi jeg besvimede fra morgenen af, og jeg skulle ha fremlagt idag, så skriver hende jeg skulle ha fremlagt med:
'Maja, tag dig sammen, du har ikke fået nogle karakter fordi du ik var her..'
Og jeg svare.
'Jeg var der ikk fordi jeg besvimede fra morgenen af.. Sorry.. I er efter mig alle sammen, kan i ikk bare komme og sige til mig hvis i har et problem med mig..?'
og de skriver så alle sammen en hate besked, og nu vil jeg ikke i skole.. min far forstår mig godt, og har kontaktet skolen..

Jeg er normalt ikk den stlle pige, der er ret meget gang i mig, og jeg snakker os en del..

jeg tror aldrig jeg har følt mig som et så dårlig menneske som jeg gør lige pt.. jeg ved godt det går ud over mig selv at jeg ikke er der.. men.. hvem har lyst til at tage i skole, hvis det har en hovedpine der siger spar 2, eller har voldsomme mavekramper.. ? eller er besvimet ?
Ikk ret mange vil jeg væde med..


Sorry... skulle bare ud med det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  'veninderne' i skolen..
  • #1   12. dec 2012 Hold da op...
    Sikke nogle dejlige veninder.
    Folk har virkelig bare så travlt med alle andre!


  • #2   12. dec 2012 Puha, hvilken omgang. Kan godt forstå dig.
    Men det var nok heller ikke det smarteste, at ligge et billede ind af at du har været i stalden for at passe dine heste, når du har været syg.
    De kan selvfølgelig være ligeglade, men alligevel.

    Håber på det løser sig, og jeg mener ikke du er et dårligt menneske for at tage dig af dine dyr, har de selv heste? I så fald skal du nok ikke søge forståelse fra deres side af, hvis de ikke har..

    Men god bedring smiley


  • #3   12. dec 2012 mht det med at passe hest, de erjo ligesom børn. Hvis man er syg henter man jo også sine børn i skole, dagpleje eller børnehave hvis de nu ikke lige er hjemme ved forældret

  • #4   12. dec 2012 Jeg tænkte bare da de skrev på facebook til mig, 'Jaer okay.. vi kan godt bytte liv hvis det er det i ønsker?...'

  • #6   12. dec 2012 christina.. hvis man overhovedet ikke har forældre opbakning når man har hest, og man har hestene hjemme hvem skal så passe dem? så gør man det jo selv

  • #7   12. dec 2012 har selv prøvet noget i den stil ..
    folk som ikke har heste forstår ikke at man har et ansvar når man har hest
    men god bedring og held og lykke med alt


  • #8   12. dec 2012 Jeg har oplevet netop det samme, det er snart 3 år siden jeg gik ud af folkeskolen og nogle af dem der var 'efter mig' eller hvad man kan sige har stadig ikke accepteret mine valg hvis man kan sige det sådan. Senere har jeg fået diagnose på at fordi jeg har det psykisk dårligt har min krop reageret sådan.

  • #9   12. dec 2012 Øv, nej det er godt nok en rigtig træls situation smiley Nogen folk har desværre mere travlt med prøve at styre andres liv, og liv, istedet for at koncentrere sig om sit eget.
    Jeg synes det er en rigtig god ide at din far har kontaktet skolen, da det de har gjort, grænser sig til psykisk terror. Og dét er i hvert fald ikke iorden!


  • #11   12. dec 2012 da jeg havde hest var jeg 14-17 og havde ingen forældre opbakning, klarede det selv. om jeg var syg eller ej, passede jeg den hver dag!
    Jeg ved da at hvis jeg fik hest igen, og den stod hjemme skulle jeg selv passe den uanset om jeg lå med 40 i feber eller ej


  • #12   12. dec 2012 Christina.
    Helt fair du har den holdning.
    Min far arbejder fra kl 6:00 til kl 12:00 hver dag, ikke at det er lang tid, men han har også brækket ryggen.

    Han er den eneste forældre jeg har, eftersom min mor er død.

    Det er min hest, og mig deer selv har ansvaret for den! han morgenfodre for mig når er syg, men at lukke ud og ind og det andet der skal jeg selv!

    Self rider jeg ikk når jeg er syg.




  • #13   12. dec 2012 JA - er du for syg til skole, er du også for syg til hest. Punktum

    Og at du så oven i købet lægger billeder op på fb, jamen så beder du også selv om det.


  • #14   12. dec 2012 Jeg kan på en måde godt forstå dem, men selvfølgelig er det de gør på ingen måde i orden! Altså jeg kan forstå de bliver sure hvis i f.eks. har gruppe arbejde/fremlæggelser sammen osv. Fordi er man for syg, så er man også for syg til at tage ned hos hesten! Skal den passes, og der ikke er nogen forældre opbakning, står hesten dermed hos nogen andre, og der arbejder eller bor helt sikkert nogen der er der hele dagen, og så kan man lige ringe til dem og spørge om ikke lige de vil sørge for hesten!
    Det er for det første uforsvarligt at omgås en hest alene, og det må du være af forudsætning af ingen kan tage hesten, hvis man pludselig kan besvime. For det andet er det en priotering. Og er man for syg til at tage skole, er man også for syg til at tage hen til sin hest!
    Ved godt du nok ikke er enig smiley

    Dog som sagt, er deres reaktion på ingen måde acceptabel eller okay overhovedet. Det er rigtigt grumt gjort af det, og meget svinsk af dine "veninder".... de er ikke noget værd smiley


  • #15   12. dec 2012 Så det i siger er altså at mine heste skal stå inde en hel dag fordi jeg er syg? Min far er hjemme ved 1-2 tiden, SELVOM han har fri kl 12.

    Plus han har en stærk hovedpine HELE tiden, så er hans tanker ikk lige at han skal lukke heste ud og ind for mig og sådan noget...

    Det er ikk noget jeg vil diskutere det her.. PUNKTUM!

    Jer der skriver det med at man ikke skal i stalden, i har nok aldrig boet på en gård med kun en forældre der arbejder tidlig og ikke kan rende dig i røven fordi din hest står inde..

    Idag vil min far så gerne lukke mine heste ind, det er jeg self glad for, for det betyder at han har en god dag, og hans hovedpine ikk er så voldsom....

    Jeg tager da ikke ud og rider når jeg har det dårligt..


  • #16   12. dec 2012 Føj hvor er de lede! Tænk sig at nogen kan være så hjerteløse? Forstår dig udmærket godt;) Synes godt de kunne være lidt mere modne og forstå dit problem. En ting er hvis en person er sådan men noget andet er når de er så mange om det!

  • #17   12. dec 2012 Årh 9.klasse, der bliver man bare stemplet...kender det godt..

  • #18   12. dec 2012 Er man for syg til skole, er man også for syg til hesten.
    Man kender altid nogen der lige ville kunne hjælpe med hesten en enkelt dag eller to. Også selvom de står hjemme.
    Vil nok sige at hvis jeg laver gruppearbejde med en der er syg, men kan tage ud til hesten, vil jeg godt nok også blive tosset og bestemt spørge hvorfor de kan tage syge ud til hesten, men ikke komme i skole!


  • #19   12. dec 2012 Jeg undskylder så at jeg ikke er født med en guldske proppet langt op i røven...!

  • #20   12. dec 2012 Selvfølgelig skal hesten passes. - Også selv om man er syg. Hvis hendes far ikke har mulighed for at hjælpe hende mens hun er syg, så må hun selvfølgelig gøre det. Er det ikke en mulighed, må man jo ringe til en der kan hjælpe smiley
    Man har jo et ansvar.
    Det med billedet var måske ikke så smart, for selvfølgelig vil de se ned på at du er i stalden, mens du er er for syg til at være i skole. På den anden side er det jo ikke deres problem.


  • #21   12. dec 2012 du skal ikke tag dig af dem, de ved ikke hvad det indebære at have hest,jeg har selv haft perioder med besvimelse opkast, og hovedpine da jeg gik i 8. og jeg tog da også ud til hesten selvom jeg var syg, for hesten foder sig sku ikke selv, og går hellere ikke selv på fold med mindre de står i løsdrift, og selvom jeg er syg den dag i dag, kan jeg godt finde på at tag lille skridt tur på hesten, men hellere ikke mere end det. self vis du har muligheden for det så få en anden til at hjælpe dig med stalden de dage hvor det er rigtig slemt, for jeg kan godt forstå at du ikke vil forlange af din far skal ordene det hele med hans situation, min far kan ikke tåle det halm vi har pt, så han får verjtraksning besvær vis han strøger halm i boksen, men vis jeg er virkelig meget syg, og vi skal skynde os lidt gir han da også en hånd til, men han vil helst undgå det. men være ligeglad med din klassekammerater lad vær med at svar dem.

  • #22   12. dec 2012 Gud, hvor er nogle dog hårde..
    Jeg har også døjet med at jeg er besvimet, hvor min mor har sagt jeg skulle blive hjemme.
    Nu er det ikke alle der har forældre der hjælpe med hestene.
    Det lyder lidt som om i mener at så må hestene passe sig selv den dag hun er syg.
    Så ingen mark til dem.

    Der er forskel hurtigt og passe hestene, også være ved dem og hygge.


  • #24   12. dec 2012 Som sagt, jeg undskylder for at jeg ikke er født med en guldske proppet langt op i røven, som nogle af dem herinde nok her..

    men du har ret i det du skriver Sofia<3


  • #25   12. dec 2012 Det kan de simpelthen ikke være bekendt en hest kan ikke bare sådan lige passe sig selv. Man kan ikke sammenligne en hest med skolen !:D

  • #26   12. dec 2012 Har man hest så har man hest og den skal passes uanset hvad og sådan er det det er ens eget valg om den bliver passet af en anden eller sig selv det kan være ligemeget bare den bliver passet af nogen der har forstand på heste !:D

  • #27   12. dec 2012 DD. Jeg siger ikke at DU har en guldske i røven, men der er andre der har smiley



  • #28   12. dec 2012 Som jeg har skrevet længere oppe, så rider jeg IKKE når jeg er syg.

  • #29   12. dec 2012 Jeg er ikk med på hvad du snakker om mere?

  • #30   12. dec 2012 Jeg kan godt forstå dig!.. Jeg fodre da også nogen gange heste når Jeg er syg?... Min far har jo ikke altid tid!..

  • #31   12. dec 2012 -men dét med billedet på Facebook, var måske ret dumt gjort.....

  • #32   12. dec 2012 Hvad hidser du dig sådan op over?

    Du beder selv om det ved at lægge billeder ud på facebook - hold dig indendøre hvis du er så syg, eller smut i skole med dig.

    Desuden er det da dybt uasvarlgt hvis du sagt med egne ord besvimer ret tit - og du så opholder dig blandt heste....idioti!

    Selvfølgelig skal hestene ordnes - men jeg er sikker på at du over dit facebook billede ikke skrev "øv jeg er syg, så hestene skal kun ud også ligger jeg mig ind igen"


  • #33   12. dec 2012 Men til gengæld kan jeg ikke forstå at du Christina mener at "faren ved at TS er syg, så han må da gøre det" det er sinpelthen en omgang fis. Selvfølgelig må han ikke bare det, hvis det er TS heste.

    Min mor er ræd for heste og min far ser dem hellere på en pande, så det ville de aldrig gøre for mig - måske har DU opbakning, men det er ikke ens betydning med at alle andre har.


  • #34   12. dec 2012 Jeg besvimer jo ikke to gange lige efter hinanden, og det tager 5 min at lukke hestene ud.



  • #35   12. dec 2012 JTK, hvad så med hestene? De skal da selvfølgelig passes. Der er jo som sagt forskel på at hygge og passe ens hest.

  • #36   12. dec 2012 Team - hvilke hæmorider?

  • #37   12. dec 2012 JTK.
    Så du mener at mine heste selv skal ku åbne boksen, gå ud, åbne to døre, og så gå helt om til folden uden hjælp? lukke lågen.
    Dernæst skal de ku tænde vandet i stalden selv, hente halm selv, og selv fodre sig selv? og lukke boks lågen selv.

    Arrh den holder jo ligesom ikke helt..


  • #38   12. dec 2012 Mig, men gider ikk komme op og diskutere med folk, så slettede det igen smiley

  • #39   12. dec 2012 "selvfølgelig skal hestene ordnes" ment i at de skal lukkes ud. Også på hovedet i seng smiley - men det har du garenteret ikke givet udtryk for da du lagde billedet på fb.

    Pg igen - hvilke hæmorider?


  • #40   12. dec 2012 Jeg har ikke læst alle folks svar, men jeg har ALTID passet mine heste. Ligegyldig hvor syg jeg er, så skal de fandme have mad osv. Så jeg forstår dig 100% godt smiley

    Sikke nogle tarvelig "veninder"! De burde bare blande sig udenom smiley


Kommentér på:
'veninderne' i skolen..

Annonce