{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Hjælp til vægttab.. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at det her er side med heste, men da ens vægt jo også kan gå ud over ens ridning, tænkte jeg at jeg godt kunne tillade mig at spørge..
Jeg er en pige på 15, 1,65 høj og vejer 78 kg.. hvilket jeg synes er aaaalt for meget.
en overgang var jeg kommet ned på 74 kg, hvilket jo var ret godt, men da jeg trådte på vægten igen igår, stod der altså 78 kg..
Det vil sige at jeg altså har SUPER nemt ved at tage på.
Er der nogle gode råd, jeg spiser ikke slik udover weekenderne, dyrker badminton, volley, rytme gymnastik og ridning.
Jeg er snart lidt håbløs, men har det virkelig dårligt med min vægt..
Håber i har nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til vægttab..
  • #1   9. jan 2013 Du skal lærer at acceptere dig selv som du er smiley Jeg har virkelig prøvet at tabe mig mange gange, men får det ikke gennemført i sidste ende pga. tid smiley
    Jeg synes ikke du skal have det dårligt med din vægt, du er smuk som du er smiley


  • #2   9. jan 2013 Det er super vigtigt med kosten når man skal tabe sig. Jeg er gået på slanke kur og har allerede tabt mig 4 kilo. Det jeg har gjort er bare at alt fedt er banlyst. Og så spiser jeg flere gange om dagen. Jeg laver faktisk ikke mere motion end før, men har lavet min kost om smiley

  • #3   9. jan 2013 Jeg ville lave 10 mavebøgninger morgen og aften det plejer jeg at gøre hvis jeg lige bliver lid for tyk smiley

  • #5   9. jan 2013 Maiken: Tusind tak! Det er rart at få af vide smiley
    Mia: Ja jeg synes virkelig også jeg prøver og det virkede jo også ret godt, men alt det julemad hjælper altså ikke på det smiley
    Sandra: Den stil kører jeg allerede smiley


  • #6   9. jan 2013 Et godt trick er at skære ned for så mange kulhydrater... Et godt skridt at tage er at lade vær med at spise hvidt brød (rundstykker, toast....) derudover skal du huske at spise mange måltider med små rationer (så stofskiftet holdes i gang) og så drik masser vand smiley
    Bare hold humøret oppe, det har jo lige været jul smiley


  • #7   9. jan 2013 Tsitsi k: Okay, det vil jeg prøve smiley

  • #8   9. jan 2013 Hvis du vil ned i vægt må du nok lave en komplet livstils ændring. Slankekure kommer du ingen vejne med.

    Først og fremmest. Drop alt slik også i weekenderne. Spis i stedet frugt, mørk chokolade og nødder. Man kan nogengange få rodfrugt og æble chips i fakta, det er også en ok snack hvis man kan lide det smiley
    Så er det slut med fedtholdig færdigmad. Pizza, burger og den slags. Og skær ned på de sukkerholdige drikke. Juice er ok i små mængder, men vand er bedst.
    Spis mere grønt og frugt til hvert måltid. Salat sætter forbrændingen op, men pas på med dressingen!
    Byt alle mælkeprodukter ud med light versioner, mælk, smør og ost er alle ting der kan fåes med meget lave fedtprocenter.
    En ting der kan være rigtig effektiv er at spise mere vegetarisk. Veganske fedtstoffer er sundere end animalske, så bare det at lave et par dage i ugen hvor den står på vegetarretter kan faktisk gøre en stor forskel. (et andet plus er at det også giver pænere hud!)
    Skift også en del af dit indtag af svin og ko om til fisk. Fisk er ikke videre fedtfattigt, men de fedtstoffer det indeholder er rigtig gode for kroppen.

    Derudover er ekstra motion jo altid en god ting. Men så længe du bare dyrker lidt sport burde du ikke behøve så meget mere..

    Hvis du vil se om det virker så tjek mit album med modelbilleder smiley Jeg har heller ikke nemt ved at holde med nede i vægt hvis ikke jeg tænker over hvad jeg spiser. Jeg kan ikke træne mig slankere pga en rygskade og en knæskade.


  • #9   9. jan 2013 Tusind tak Ladyblacksheep!! smiley

  • #10   9. jan 2013 Off-topic er ikke en side til heste, det er for alt hvad man nu har på hjertet :-).
    Først vil jeg sige, at den der 'du er smuk som du er' ikke altid holder, for man bliver nødt til at holde af sig selv, før man kan holde af andre og få hverdagene til at hænge sammen. Er man utilfreds med noget, skal man gøre noget ved det, jeg synes det er at give op, og sige 'hmm det er nok ligemeget, jeg er smuk som jeg er'.
    Synes det lyder usædvanligt hvis du kun spiser usundt i weekenderne og dyrker så meget sport som du gør, at du alligevel er overvægtig.
    Du må spise noget i hverdagene og meget af det, som gør at din vægt er blevet så høj. Kan man i din alder ikke få noget gratis kostvejledning igennem skole eller andet?
    Super at du dyrker sport, vil dog anbefale at løbe samtidig med, det giver SÅ utrolig meget for din krop, og hvis du presser dig selv til bare at komme ud og løbe 2x ugentligt, lover jeg dig at det bliver noget du bliver afhængig af og vil elske!
    Håber du finder ud af det, det er tidligt at være utilfreds med sig selv. Go for it smiley


  • #11   9. jan 2013 Et billede fra Chris Macdonald's bog. Han er mit helt store idol smiley

    profilbillede
  • #12   9. jan 2013 Ja jeg forstår det virkelig heller ikke. Men det er nok på grund af julemaden.
    Jeg knokler igen hårdt for at tabe mig..
    Jeg løb 5 dage i ugen før, men da jeg jo ikke var vandt til det sidder jeg nu med skinnebens betændelse, jeg kan også godt lide at løbe, men da jeg har astma, går det ultra langsomt og det tager viiiirkelig langt tid før jeg kan løbe i nogenlunde ordenligt tempo, så det er lidt af en kamp! Tak for opmuntringen!
    og så lige et spørgsmål, hvad ville en pige som mig normalt veje? det kunne være rart at sætte sig et mål smiley


  • #13   9. jan 2013 Fedt!! vidste slet ikke at løb havde så meget indflydelse! smiley

  • #14   9. jan 2013 Nu vi taler om vægt: Ved i hvor meget man skal veje når man er 15 år og 164 ?
    Jeg ved godt at det er meget om muskler osv. men et ca. bud? smiley


  • #15   9. jan 2013 Er det normalt at veje 54 kg, når man er 14 år og 171?
    Jeg kunne godt tænke mig at veje omkring de 50 eller sådan noget...


  • #16   9. jan 2013 Jeg ved det ikke helt, men jeg tror 50 er alt for lidt for dig når du er så høj, altså jeg er ca. 164 og vejer 43 kilo..:)

  • #17   9. jan 2013 Okay smiley

    Ikke ondt ment eller noget!!!
    Men er du så ikke ret tynd? smiley


  • #18   9. jan 2013 Tjo.. det siger folk da.. smiley

  • #19   9. jan 2013 Jeg synes bare 55 kg lyder så meget! smiley
    (Vejer 54 om morgen 55 om aften... ;D )


  • #20   9. jan 2013 Det lyder meget, men ikke hvis man tænker på din højde! smiley
    Men, ja, jeg har det på samme måde, med 43 kilo, 40 lyder pænere:P men jeg ved godt at jeg IKKE må komme ned og veje 40 -_-


  • #21   9. jan 2013 Hvis du har astma er det kun godt at dyrke meget motion. Jo mere du er aktiv nu, jo større er sandsynligheden for at du kan vokse fra det smiley Og ja, løb er en god ting, men ikke overdrive det. Så får man nemlig skader..

    Lige til sammenligning kan jeg fortælle at jeg er 160 cm høj og svinger med min nuværende livsstil mellem 45 - 48 kg. Jeg har også ultra spinkle knogler, så kommer jeg over 55 kg så begynder jeg at se buttet ud. Jeg har en veninde på samme højde, hun ser super smuk og slank ud selvom hun vejer mellem 54 -56 kg smiley


  • #22   9. jan 2013 Hvis du kommer til at veje 40 bliver du aaalt for tynd! smiley smiley

  • #23   9. jan 2013 Jeg har også et elendigt stofskifte, og tager på på ingen tid. Jeg dyrker en time motion hver dag minimum, spiser masser af frugt og grøntsag, og generelt opfører mig sundt, men kan heller ikke komme under de 75 rigtigt /:
    Så jeg har bare valgt at acceptere at jeg ser ud som jeg gør! smiley at jeg gør mit, og så må andre sige hvad de vil smiley
    Så det er også mit råd til dig, hav dig et lille træningsprogram, jeg laver en række øvelser hver dag ud over den time jeg motionere, og spis sundt smiley ikke så mange kulhydrater o.s.v. :)!


  • #24   9. jan 2013 Prøv evt. at bruge madital.dk
    Har kan du lave en profil, der hjælper dig til at regne dit daglige kcal behov ud, hvis du ønsker at tabe dig. Herefter taster man sine madvarer, måltider og det man drikker ind i løbet af dagen. Det er nogel gange en øjenåbner at se, hvilke fødevarer/måltider, der vælter regnskabet.

    Der er en som skriver salat sætte forbrændingen op, det passer altså ikke. Salat består hovedsageligt af vand! det er fibre der holder maven igang og derved øger forbrændingen! Grove grøntsager som f.eks. broccoli er godt, det mætter og holder blodsukkeret stabilt.
    Start dagen med en god morgenmad, rugbrød, æg eller havregryn med skummetmælk. Det mætter længere end hvidt brød eller yoghurt.
    Spis små mellemmåltider, som skive rugbrød med magert pålæg eller en gulerod og drik godt med vand. Tag kun én portion aftensmad, og spar på ris, pasta og kartofler smiley

    Husk også, at muskler vejer mere end fedt smiley

    til jer, der spørger om I vejer for lidt/for meget, så prøv at taste jeres tal ind her og se om jeres BMI er normalt.
    http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/fedtprocent/beregn_dit_body_mass_index_-_bmi/

    Stinne R - du er f.eks. kraftigt undervægtig, hvis du kun vejer 43 kg. det giver et BMI på16, hvor grænsen til normal vægtigt går ved 18,5 - du bør veje mellem 50 og 65 kg for at være normal vægtig...
    Rikke ligger lige på grænsen til normal vægt med sine 171 cm og 54 kg.

    Håber det hjalp lidt smiley


  • #25   9. jan 2013 På grænsen til overvægtig?!

  • #26   9. jan 2013 Nej, søde på grænsen til undervægtig - dit BMI er 18,5 smiley

  • #27   9. jan 2013 Nårh... Puha smiley
    Blev lige bange der smiley


  • #28   9. jan 2013 Jeg forstår ikke, at I unge piger er så besatte af jeres vægt? Du må da kunne se på dig selv, at du på ingen måde er tyk eller det mindste overvægtig??
    Jeg synes personligt bedre om en pige der har lidt former, end de høje tynde rær med stankelben, og sådan tror jeg faktisk også mange mænd/drenge har det... Sorry.


  • #29   9. jan 2013 Hvis det er henvendt til mig, så er jeg på ingen måde tynd! smiley
    Jeg er faktisk nok henne i noget lidt på hofterne osv.... -.-'
    Jeg ved ikke hvorfor BMI siger noget andet, men jeg er ikke tynd smiley smiley


  • #30   9. jan 2013 Tusind tak Ditte D! smiley


  • #31   9. jan 2013 Se, det er præcist det jeg snakker om - hvis du er så slank som du er på de billeder, hvor du sidder på f.eks. fjordhesten - så jo du er tynd!
    Hvis du ikke kan se det, er det altså på grænsen til det 'sygelige'

    TS - det var så lidt - 'kæmper' selv med en smule for meget på sidebenene, på trods af et meget aktivt liv, med ridning, spinning og yoga (dog er jeg pt. gravid og dyrker kun sofamotion)


  • #32   9. jan 2013 Jeg er ikke sådan tyk, tyk, men jeg har en mave der fylder rimelig meget, ellers erdet faktisk ikke så galt, det er bare den dumme mave..

  • #33   9. jan 2013 Er jeg på grænsen til det sygelige? smiley


  • #34   9. jan 2013 Nej, det siger jeg ikke - men din tankegang omkring du er tyk - den kan ikke være helt sund... Du er pæn og Normal lige præcis som du er nu.

  • #35   9. jan 2013 Æhm tak tror jeg? smiley

  • #36   9. jan 2013 På børnebmi skalaen vejer du ca 15 kg for meget for at blive "normalvægtig". Bliver en hård kamp, men husk at vi ikke alle skal se ens ud smiley

  • #37   9. jan 2013 TS - på nettet kan du indtaste højde og vægt i idealvægt-skalaer og se hvad BØRN på din højde må veje mindst og max smiley
    Men igen, det kommer an på så meget. Ens knogler, gener og stofskifte.
    Jeg har kraftige knogler, måler 1.72 og vejer 61 kg. Min sundhedsplejerske som jeg besøger hver 3.måned mener at det er en rigtig sund vægt. smiley


  • #39   9. jan 2013 Du har allerede fået mange fine svar. Du kan udover dette også gøre nogle meget simple ting. Brug en mindre tallerken, og hold dig til en portion. Hvis du skal have slik en gang imellem, så held det op i en lille bitte skål, i stedet for at tag hele posen med ind. Undgå at spis mens du ser tv, for så spiser man mere. Hvis du drikker et glas sodavand, så køb et højt glas, for så syner det af mere end det er.
    Så bare husk små portioner og kun tage en gang smiley


  • #40   9. jan 2013 Gud hvor lyder det godt nok kompliceret det hele... smiley
    Ja jeg spiser lige det jeg gider, når jeg gider. smiley
    Min vægt, tjo i kan jo selv kigge i mine video og billeder og vuder om jeg er tyk. smiley

    Men det kræver en livsstilsændring at smide så mange kg.
    Hvis det bare er en slankekur, så går det pisse godt hvis den holder, og man får tabt det man gerne vil, og bagefter når man stopper, så kommer det hele lige på igen, dobbelt så hurtigt og gerne mere til. så har det jo været spildt arbejde. smiley
    og ja, maden er jo det vigtigste at kigge på, hvis du i forvejen dyrker så meget motion.
    Men vores krop er inrettet ret praktisk. (Det var det tihvertifald de gange det har været svært at få mad) Men den vil rigtig gerne beholde det lager den har, så hvis der kommer dårlige tider, så har den noget at tage af. smiley
    Til pointen: når du dyrker så meget motion spiser du således at det passer med at du kan opretholde din vægt, for det sørger din krop for.

    Så du skal være hård ved dig selv, og spise lidt mindre, og sundere. smiley
    Men gør det nu kun i det omfang at du kan holde det, og du stadig syntes du har noget livskvalitet. smiley

    For mig tager jeg somregel altid på i vægt, hvis jeg prøver at holde mig fra slik, og chips, for så spiser jeg bare 10 gange så meget af noget andet, for at stille mit behov for det jeg rigtig gerne vil have. smiley

    Pøj pøj med det. smiley

    Mvh Lisa og Fiola smiley


Kommentér på:
Hjælp til vægttab..

Annonce