{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Computer-problemer {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Nu håber jeg, at der er nogle kloge hoveder derude, som kan hjælpe mig lidt smiley
Min computer, som er knap et år gammel, er blevet utrolig langsom. Udover det, så vil den nogengange ikke åbne fx internetbrowser, spotify mm. I word-dokumenter el. lign. siger den ofte "svarer ikke" og hvis jeg spiller Sims 3 i mere end 20 min lukker den helt ned.
Er der nogen, der har nogle fif? Hvor tjekker jeg om der er opdateringer, virus mm.? Er der (formodentlig) stadig garanti på den, og i så fald, dækker den så dette problem?

Ville være skønt med noget hjælp, for jeg frygter for dens liv, og jeg vil virkelig ikke miste alle mine sager her midt i 2.G!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer-problemer
  • #1   11. jan 2013 Lukker du nogensinde din computer ned? Altså slukker den fuldstændig?

  • #2   11. jan 2013 Først og fremmest: Så tag en backup af alle dine dokumenter så du har dem hvis computeren skulle dø.

    Slukker du den nogen sinde (og ikke bare lægger den i dvale)? Det kan altså være en fordel at gøre ind i mellem.
    Kør diskdefragmentering. Og ja, det kan tage over en dag.

    Har du meget rod på den? Slet overflødige programmer. Få en der har forstand på det, til at tjekke hvilke programmer der starter op når computeren tændes. De æder computerens kræfter. Det kan jeg desværre ikke guide så godt til over tekst.
    Bed en nørd om at hjælpe dig med at tjekke igennem for virus.

    Du kan også hente CCleaner, og så slette unødige midlertidige filer på computeren. De æder også plads og gør at der er mere computeren skal søge i.


  • #3   11. jan 2013 Katrine: Ja, minimum hver nat er den helt slukket smiley

    Diskfragmentering? Hvor, hvad? Sletter jeg noget ved at gøre det?


  • #4   11. jan 2013 Okay. smiley
    Hverken jeg eller min kæreste (It-supporter) har lavet en diskfragmentering..... Jeg tror at grunden til at den er blevet langsom er fordi din harddisk er fyldt til randen med "lort". Når en harddisk bliver fyldt bliver resten af computeren langsom smiley


  • #5   11. jan 2013 diskDEfragmentering. Når en harddisk er fragmenteret, ligger alle filerne langt fra hinanden og i et stort rod. Det gør at det tager tid for computeren at hoppe frem og tilbage mellem de enkelte dele. Et program kan ligge ud over hele harddisken. Når du så defragmenterer harddisken, bliver filerne flyttet rundt, så de ligger i nærheden af hinanden, og dermed bliver det hurtigere for computeren at finde filerne.
    Intet bliver slettet, og du vil ikke mærke at filerne bliver flyttet. Højst at computeren bliver lidt hurtigere. Men det kan tage rigtig lang tid. Du kan sagtens bruge computeren i mens, men den vil muligvis være lidt langsommere mens den rydder op.

    Du kan søge på "diskdefragmentering" i menuen start. Du skal ikke tage dig af at der kan stå 0% fragmenteret, det kan hjælpe alligevel.


  • #6   11. jan 2013 Tusind tak, det vil jeg prøve!

  • #7   12. jan 2013 Slet genveje fra skrivebordet, programmer du ikke bruger, dog kun dem du ved der må slettes smiley
    Sørg for ikke at have for mange billeder på den. Hvis den har et D drev så læg alle billeder osv over på det smiley
    Og husk at tømme papirkurven smiley


  • #8   12. jan 2013 Tak smiley
    Jeg kan ikke rigtig få det der diskdefragmentering til at funge - skal jeg trykke analysér disk først?


Kommentér på:
Computer-problemer

Annonce