{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.901 visninger | Oprettet:

Mus i vægge/loft - gift eller katte {{forumTopicSubject}}

Jeg vågnede i nat ved at kunne høre mus inde i væggen og på loftet. Det er et problem vi har døjet med hele vinteren.

Dem mus der er i stalden tager staldkattene, og de er rigtig gode til det smiley

I øjeblikket har vi lidt fælder rundt om i huset hvor børn og de andre dyr ikke kan komme til. Men jeg har tænkt på om det ikke er nemmere at ligge noget gift ud, da musene egentlig er ret kloge, eller er det vores fælder der er dårlige, for musene kan nemt tage lokkemaden ud af fælderne uden de klapper! Men jeg er selvfølgelig nervøs for om der sker kattene noget hvis de fanger en mus der har spist gift? For musen dør jo ikke med det samme den har været i giften. Men de mus der er i huset, går de overhovedet ud?? De er jo nok kommet ind for at holde varmen.

Hvad gør i andre der døjer med mus inde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mus i vægge/loft - gift eller katte
  • #1   18. jan 2013 Vi har rotter på loftet, bogstavelig talt smiley Vi har haft rottefænger ude, og har 4 kæmpe fælder stående deroppe, uden held. Forpulede dyr.!
    Vi er så blevet anbefalet at bage nogle brunkager (det skal være noget som dufter lidt kraftigt) og så bage cement ind i, for når så rotten æder kagen, så svulmer cementen op i maven på dem, og de dør.!


  • #2   18. jan 2013 Jeg ville smide en kat eller to på loftet - hvis det er der musene er smiley

    Jeg boede et sted hvor vi også døjede med mus på loftet, hvor vi satte fælder op - når musene så gik i fælden, kom de andre mus og tog maden og en bid af den døde mus - utrolig klamt. Vi havde 3 katte på loftet, og efter 3 dage, var der ikke flere mus at komme efter smiley

    Vi holder os også langt væk fra gift, af frygt for at katten får fat i en forgiftet mus.


  • #4   18. jan 2013 synes ikke du skal lægge gift ud. jeg ville være enormt bange for om enten katten tager en mus der har fået gift eller katten selv finder giften og smager på den.

  • #5   18. jan 2013 Jeg er også bange for der sker noget med kattene. Problemet er bare at man ikke kan komme op på loftet. Der er åbenbart kun lige plads til de skide mus....! Jeg har også overvejet at bruge de der fælder der fange dem levende. Og så give dem til kattene bagefter smiley Fordi de der fælder der klapper er godt nok elendige smiley

  • #6   18. jan 2013 Jeg kender ALT til dit problem!
    Det bedste i kan gøre er at lukke kattene ind hvis i ellers kan tåle dem. Eller anskaffe en lille hund der kan tage dem.
    Musegift vil jeg ikke anbefale. Har selv prøvet det, men det virker meget langsomt og musene lider! Du aner ikke hvor tit jeg har fundet en mus, pivende og liggende i kramper smiley Det er simpelthen synd. Fælder er måske ikke så effektive, men jeg synes det er bedre. Måske dine fælder bare er for dårlige? Det er endnu ikke lykkedes nogen mus at snuppe maden ud af de fælder jeg har sat op.


  • #7   18. jan 2013 hvis du ligger gift ud risikere du også bare at musene ligger og rådner i væggene og så begynder det at lugte - og det er ikke til at komme af med igen

    op med flere musefælder, så må du sætte en papkasse uden om med hul så musene kan komme derind

    husk at mus kravler langs vægge, så musefælden skal stå helt op af væggen og sætter du en papkasse over, så skal hullerne klippes helt inde langs væggen også


  • #8   18. jan 2013 Vi har også katte inde for. De kan bare ikke finde ud af at fange mus smiley
    Men hvordan dælen kommer jeg ind og ligger fælder inde i væggen? De dumme mus! Jeg ved de er mus i et af de store skabe, der ligger en fælde der har fanget en del mus. Så kommer de op inde i skraldespanden. Men ovenpå, det fatter jeg ikke lige...


  • #9   18. jan 2013 de eneste fælder der virker på mus er dem der hedder Super cat... Vi har sådan to stående på loftet og 5-6 katte på gården der går rundt både ude og inde og vi har IKKE muse problemer heller ikke selvom butikken er fyldt med foder...!!

    Super cat tag musen med det samme da de er MEGET følsomme og det gode ved dem er også at du kan hav dem mellem dine andre dyr ( andre katte, hunde m.m) da de ikke kan skade større dyr...!!


  • #10   18. jan 2013 Find deres huller, ind med gift og luk hullerne til!!

  • #11   18. jan 2013 du skal ikke sætte fælder ind i væggen smiley men der hvor du ved de kommer ud/ind

  • #12   18. jan 2013 dem jeg snakker om er disse her...!!

    http://skadedyrshop.dk/mus-838/musefaelder-836/musefaelde-2stk-supercat-plast-2965.html


  • #13   18. jan 2013 Jeg ville vælge at bruge de fælder der fanger dem levende.

    De mus vi havde i køkkenskabet døde IKKE af klapfælderne, og det var mildest talt forfærdeligt at se dem rende rundt med klapfælden over nakken, og ikke have modet til selv at slå dem ihjel - vi måtte hente en nabo.


  • #14   18. jan 2013 Smut.... Så tænker jeg bare lide, hvad ville du så gør med musen når du fanger den levende hvis du ikke kan slå dem ihjel...?????

    Jeg er heller ikke vild med at slå noget ihjul uanset hvilken dyr det er men hvis jeg skal og der ikke er andre til det så kan jeg godt selvom jeg står og siger undskyld til den lille dyr...!!

    Men jeg er nu helt fri for det så længe vi har katte og "Super cat" fælder....


  • #15   18. jan 2013 Hehe smiley Så må jeg ud og kigge efter små hulle og sprækker smiley
    Stald højager: De ser effektive ud, tror jeg skal ha købt mig en ordenlig stak af dem.
    Dem vi har fanget indtil nu er alle døde, dem Birmaerne inde i huset har fanget har jeg taget og smidt ud til staldkattene som så har ædt dem.


  • #16   18. jan 2013 Mus og rotter er skadedyr. De skal bare ikke være inde i mit hus. Synes da også det er synd, men det er ulækkert når de er inde.

  • #17   18. jan 2013 Hvis man fanger dem levende kan man enten vælge at køre (langt) væk, og slippe dem fri, eller finde en der kan slå dem ihjel. Men når musen render rundt med en klapfælde over nakken og piber i smerte og desperation, så er den godt nok ikke tjent med at måtte vente til der kommer en og kan gøre det. Det er bare overhovedet ikke humant.

  • #18   18. jan 2013 Vil jeg giv dig ret i Smut men at kører dem væk løser ikke problemer da en mus bliver til mange på kort tid...!!
    En normal "gamle" klapfælde hjælper heller ikke og kan giv musen smerter... væk med dem også!!

    MEN

    En kat er heller ikke human overfor dem men det har vi ikke noget imod...!!!???

    Så her kan vi blive ved og ved så stopper det her...!!

    Man må gør det man har det bedst med og her ved os er det Super cat fælder og katte...

    TS... du vil helt sikkert blive glad for de fælder og dit musse problem vil være hurtigt over igen...!!


  • #19   18. jan 2013 Den der supercat fælde har jeg ingen erfaringer med, så den vil jeg ikke udtale mig om.

    Men en gammeldagsklapfælde er ihvertfald NO-GO her. Man er jo forskellig, men JEG kan ikke holde til at se på det.

    Jeg bryder mig heller ikke om at se en kat fange og dræbe en mus, men det er en naturlig ting, så det røre mig ikke på samme måde.


  • #20   18. jan 2013 Vi hade også rotter på loft (ja det ved i vel alle Haha)
    Men de her var levende og vi har prøvet alt gift- fælder sådan en lydting og den komunale rotte mand.
    I de der fælder satte vi masipanbrød- rusiner - og røget medister
    Det tog nogen stykker men det var langt fra nok
    Men desværre blev de bare flere og flere
    De kom heldigvis aldrig ind i hus, jeg ville gå totalt i chok hvis jeg så en her inde da FØJ
    Vores hus i bygget sammen med stald og lade så de hade gode muligheder i halm

    Til sidst fik vi 2 halv store katte, det skal jeg love for satte stop for dem på loft
    Og en katte hader som jeg er ELSKER de 2 de gør deres arbejde godt og bliver belønner efter deres indsats.
    Vi har muret alle huller til når vi så dem
    Og ALT foder er sat i spande med låg
    Vi fejer spildte ting op og passer på ikke have ting til at stå de kan gå i
    Vi har aldrig haft mus her i de 8 år vi har boet her
    Det sagde ham rotte mand der var her det var pga vi hade rotter
    VH
    Annette


  • #21   18. jan 2013 Da vi havde mus i vægge og loft, da jeg stadig boede hjemme, lagde vi røde musekorn ud.
    Det gør at de bliver tørstige, så de søger ud af huset, før de dør.
    Det kom musene til livs, trods vi inden så havde fanget over 80 mus, på en vinter.

    Jeg ved ikke hvad der sker, hvis en kat får fat i dem, når de har været i giften.
    Vi havde også kat, og den lever stadig i bedste velgående smiley


  • #22   18. jan 2013 De der super cat er sygt effektive... smiley

  • #23   18. jan 2013 En dag havde kattene fanget en stor fed rotte. Men ved ikke om den var herfra. For siger man ikke hvis man har mus har man ikke rotter? Eller er det bare en skrøne? For så kan man vel ringe til rottemanden.
    Rotten lå død ude i vores stald, men jeg har aldrig set levende rotter her. Men den larm jeg hørte i nat, var meget høj, håber ikke det er er rotter på loftet... smiley


  • #24   18. jan 2013 Mus kan ikke få rotter væk men rotter kan få mus væk de æder dem
    Du kan godt have mus inde og rotter ude
    Syns du skal ringe til rotte mand det er man også forpligtet til som hus ejer
    VH
    Annette


  • #25   18. jan 2013 da vi flyttede herned havde vi både mus og rotter...!! rotterne var over i hallen og musene i stalden og stuehuset...!!

    Nu har vi intet...


  • #26   18. jan 2013 Så vil jeg da lige give ham et kald og høre hvordan jeg skal forholde mig smiley Tak for alle jeres gode svar smiley

Kommentér på:
Mus i vægge/loft - gift eller katte

Annonce