{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.313 visninger | Oprettet:

Lære tar mobil {{forumTopicSubject}}

Hej har nu flere gange været ude format en lære tar min mobil, men må de det og havd er mine rettigheder.
Her kommer nogle eksempler på en situation. Min mobil ligger på bordet da jeg lige har brugt den som lomme regner, min lære kommer så og tar den, hun siger at jeg kan hente den efter 15;25 nå skolen dag er forbi og så må jeg jo cykle der op til denn tid, men vi har fri kl 13:30, så det er pisse træls

Håber i kan hjælpe mig og fortælle mig mine rettigheder;-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære tar mobil
  • #1   14. feb 2013 Tag en snak med din lære om det, vi kan jo ikke gøre det smiley

  • #2   14. feb 2013 hun kan ikke tage den vis du har fri. så skulle hun have afleveret den kl 13:20
    Men hvad der er dine rettigheder kommer an på hvad din skoles mobil politik er. smiley


  • #4   14. feb 2013 Jeg brugte selv min mobil i timerne da jeg gik i folkeskole, men din lære har ret til at tage din mobil da den faktisk ikke er en del af undervisningen.

  • #5   14. feb 2013 Skole har vel en mobilpolitik, som fortæller hvad reglerne er for brug af mobil i timerne og hvilke konsekvenser der er.
    Ud over dette så køb en lommeregner og lad din mobil blive i taske/lommen i timerne.


  • #6   14. feb 2013 nej ikke efter skole tid:(

  • #7   14. feb 2013 Så vidt jeg ved er det op til den enkelte lærer, hvordan de styre klassen og klassereglerne. Prøv at gå op på kontoret og spørg skolelederen, hun vil helt sikkert kunne svare dig på det smiley Men til en anden gang, så læg din telefon tilbage i lommen når du har brugt den.

  • #8   14. feb 2013 Køb dig dog en lommeregner? Problem løst.

  • #9   14. feb 2013 Jeg var ude for at min mobil lå i lommen, og havde absolut ikke brugt den i skole timerne, men pludselig ringer den og havde glemt at sætte den på lydløs, Der blev den også taget, Der var jeg gal, nægtede at lave noget resten af timen og sad faktisk og tudet indtil jeg fik den tilbage.

    Kan forstå de tager den hvis nu at man sidder og skriver, spiller eller laver noget andet med den så man er ukoncentreret.


  • #10   14. feb 2013 Hvis skolen har en mobilpolitik der hedder ingen mobil i timerne, må du ikke bruge den med mindre I godt må bruge den som lommeregner. En lærer må godt tage den, men kun til du har fri.

    På min skole må vi godt bruge den som lommeregner, men de ser helst man køber en rigtig en. For en mobil er ikke tilladt til prøver/eksamener.


  • #12   14. feb 2013 Forklarede du ikke at du lige havde brugt den?? Diskuter med din lærer når de gør sådan noget, også selv om de gør det rigtige! Når du ikke syntes det er fair må du vel godt blive lidt sur! smiley Kom med nogle gode argumenter, og spørg om du må hente den når du har fri...


    Lærene kan sagtes tåle at man ikke bare finder sig i alt!


  • #13   14. feb 2013 Som de siger - de må tage den til du har fri.

  • #14   14. feb 2013 Har faktisk været ude for at en af mine venner fik taget sin mobil og først måtte få den dagen efter. fordi det var i en af de sidste timer?

  • #15   14. feb 2013 Er helt enig med Freja! smiley

  • #16   14. feb 2013 anskaf dig en lommeregner, slut med det problem.

  • #17   14. feb 2013 Spurgte du om du måtte bruge den i timen???? Hvis du ikke gjorde så er det jo noget HELT andet!

    For hvis du ikke længere brugte den som lommeregner, så kunne læreren jo heller ikke se at den blev brugt til matematik....


  • #19   14. feb 2013 Medmindre du har en aftale med læreren om, at du må bruge den som lommeregner synes jeg det er okay at det bliver taget. Læreren kan jo altså ikke vide at det er det den bliver brugt til, og så vil den i langt de fleste tilfælde ikke kun blive brugt som lommeregner vel smiley

  • #20   14. feb 2013 Syntes virkelig at det er en dum ide at begynde at diskutere med læren og skabe sig som nogle foreslår, da der er helt sikkert regler på din skole som sige at mobilen ikke skal benyttes i timerne. Det vil forstyrre undervisningen og alle andre i klassen.

    Dengang jeg gik i folkeskolen gik jeg på en skole hvor man slet ikke måtte have mobiler med, de blev også konfiskeret hvis man brugte dem i frikvarterene. Da folk begyndte at få kameramobiler, var reglerne at hvis man fik brugte en kameramobil, så kunne ens forældre hente den dagen efter(og hvis det var en fredag så kunne den hentes om mandagen)


  • #21   14. feb 2013 så kan du lade tlf være slukket og ligge i din taske og anskaffe dig en lommeregner!!!
    det er intet mere belastende end en mobil der ringer midt i en undervisningstime. folkeskole eller anden skole eller kursus.
    vær glad for den kun blev konfiskeret en dag. her er der en lokal skole der holder tlf resten af den måned plus der bliver ringet til forældre. og gentager det sig så får man ikke tlf igen før året er slut.


  • #22   14. feb 2013 At den bliver taget i timen - fair nok, hvis skolen har en politik om at mobiler ikke er tilladt. Men, når det så er sagt, så synes jeg faktisk ikke de kan være bekendt at beholde den længere end til deres egen time er slut. Og da slet ikke efter din skoledag er slut.

    Jeg ville tage en snak med skolelederen omkring dette - du kunne have behov for den når du har fri.

    Og som nogen siger - ja, skaf en lommeregner, du får brug for den senere alligevel. Hvis skolen har en mobil-politik skal den jo heller ikke være fremme i undervisningen med mindre der er givet tilladelse.

    I det hele taget er det svært at sige noget konkret uden at kende skolens regler. smiley


  • #23   14. feb 2013 Trine J - Overdrivelse fremmer forståelsen håber jeg..... De må ikke beholde din telefon "resten af året"? ..

  • #24   14. feb 2013 Du siger sådan her: at tage andres ting er tyveri! At jeg kan hente den senere viser at du er magtliderlig! At du ikke har styr på din hverdag plus du får for lidt kærlighed og sex!
    Hvad helved bilder du dig enlig ind? Skal jeg tage noget af dit måske? Så kan du jo komme hjem og hente dine ting enden du henter dine børn hvis du kan nå at hente dem til tiden.. Jeg finder mig ikke i at du stjæler min telefon end til kl? Fordi den er mega lækker! - og at du også gerne vi eje den eller prøve at rører ved sådan en!

    Ps hvis min drengs lære tog hans telefon ville jeg gå amok! Men hvis han sad og ikke hørte efter og legede med fonen stedet for at lære noget for mine skattepenge fik han stuearrast + han skulle arbejde derhjemme og tjene mine skattepenge ind igen ved at lave lektier, ekstra opgaver fra skolen, opvask, vasketøj, gulv vask osv.

    Det hele skal være fair.. Og er det læren der er uretfærdig skal hun sørme vide det, er det mit barn skal han lære at ret skal være ret og man gør ikke bare som det passer en.. Og respekt for arbejder folket er et most


  • #25   14. feb 2013 Camilla nope sådan er det på en af skolerne her i området.
    og forældrene acceptere deres mobilpolitik


  • #26   14. feb 2013 Trine: det lyder godt nok vildt, det vlle jeg godt nok ikke acceptere..

  • #28   14. feb 2013 Trine: Det lyder godt nok vanvittigt usandsynligt. Jeg ville på ingen måde tøve med at melde dem for tyveri hvis det var en skole jeg havde en form for tilhørsforhold til. Folk har ikke ret til at tage andres ting, uanset om det er fra børn eller voksne.

    Og jo, det er forstyrrende hvis telefoner ringer osv. Jeg synes også det er fair at telefonen bliver taget, hvis der er en politik om at den ikke må være fremme. Men som det lyder på TS, så har den ikke været forstyrrende for nogen?


  • #29   14. feb 2013 Ninna J: Har slet ikke ord for hvad jeg syntes om det, du mener at TS skal sige til sin lære, det er bare helt forkert og helt hen i vejret i mit hoved. Skoleelever skal overholde skolens regler og have respekt for læren.
    Hvis jeg var lære(hvilket jeg aldrig bliver, da jeg ikke gider opdrage på folks uopdragene unger), og en elev sagde det til mig, så ville eleven blive sendt direkte på kontoret, jeg ville ringe til forældrene, og give eleven eftersidning.


  • #30   14. feb 2013 Læreren har vel sagt til dig, hun/han ikke vil have mobiler i timerne? Så egentlig synes jeg det er fair nok. Ellers spørg en anden gang, hvis du vil bruge den som lommeregner, eller også køb en lommeregner smiley

  • #31   14. feb 2013 Jeg har en lomme regner, men man kan jo glemme ting, jeg er kun et menneske. Men tak for svarene, tror jeg vil gå op til skole inspektøren og spørge om mine rettigheder. smiley

  • #32   14. feb 2013 Heldigvis har jeg min mobil i mit pennalhus så lærerne ikke kan se den xD ( Vi har ikke noget ur i klassen, så bruger den KUN til at tjekke klokken)

    Der er flere fra min klasse som har fået taget deres mobil, selvom de bare holdt den i hånden på gange, og ventede på at komme ind i klasseværelset... Total trist, og det er den samme lærer hver gang -.-

    Har heldigvis kun fået taget min mobil én gang og fik den tilbage 5 minutter efter fordi at læreren ikke kunne finde en lære xD..

    Men jo desværre har lærerne ret til den smiley


  • #34   14. feb 2013 IDA: så ville der blive kamp til stregen fra min side af hvis de tror de skal rådde over mit barns fritid.. Mit barn skulle ikke side i et klasse lokale når han har fri.. Desuden synes jeg ikke det er mere uopdragen at sige sådan end at tage andres ting.. Dog ville jeg ikke lade ham gå i skolen uden lommeregner når tiden kommer til lommeregner i folkeskolen.. Men der er forældre der ikke har for mange penge at rytte med også synes jeg det er ok at de bruger deres telefoner ved brug af lommeregneren.. Så skal læren ikke bare tage telefonen.. Det er noget andet hvis de sidder i timerne og leger med fonen, skriver SMS, eller går ind på facebook osv. Så er det barnet der skal have en lærestreg men det skal sgu ikke være så gammeldags som en eftersidning eller at glo oppe ved skolelederen.. Nej så regner jeg sørme med at læren er så ansvarsbevidst at hun ringer mig op så jeg kan fortælle hvordan man opfører sig istedet for at være magtliderlig..!
    Og hvis det er sådant et magtliderlig væsen mit barn var elev under så kom der ikke noget godt ud af det for den lære.. Også måtte mit barn gerne være et barn der stod op for sig selv, og sige fuck dig.. Det er ikke min skyld at du ikke har alm respekt og du får den respekt du udviser mig


  • #35   14. feb 2013 Du har bare en ond lærer Sabrina! Sådan er det ikke min klasse, bare klag til inspektøren smiley

  • #39   14. feb 2013 Hvordan overlevede vi overhoved før mobilen blev opfundet! Ej sorry kan godt følge du lige blev sur. Men altså tlf hører i min verden ikke til i skolen, børn kan bare ikke administrer det. Har efterhånden ramt ind i rigtig mange ikke bare nogle styyker der lige inde og spille midt i timen... Hm ja ja nok under påskud af de bruger den som lommeregner! Sgu ikke ok. Og undskyld mig men er der noget der livsnødvendigt så kan folk altid ringe til skolens kontor. Og så der en der kan fysisk gå ud og give besked.

    Syntes det vildt at unge idag har rettigheder her og der. Og læren aldrig får undervist. Mener går man i skole, har skolen nogle regler, følges de ikke bør der være sanktioner. Nævnte du at du havde fri tidligere? Prøvede du at hente tlf inden du gik hjem? Har du undskyldt du ikke gav besked om du havde glemt lommeregner og derfor brugte mobilen! Kommunikation og lidt ydmyghed kommer man langt med. Husk denne lærer er en du skal samarbejde med længe og til eksamener. Og ja går man til lederen, som måske går vider kan du ende i en lærer der ser sig sur på dig, fordi du reelt lige nu er gal sur og føler dig uretfærdigt behandlet.

    Vil også mene du bør have den når din dag på skolen er slut. Og ja havde jeg stået der som du gjorde ville jeg nok der hvis læren ikke ville give mig den, gå videre til kontoret, og den vej få den udleveret. Og ja der jo masser muligheder du skal ringe til din mor. Du kan ikke nummeret din lærer har tlf. Du har fri så jeg sikker på den. Tlf var blevet afleveret smiley

    Men tænker uden at kræve sin ret. Uden at være stejl. Og skabe kløfter. Vær glat smidig og tænk på din fremtid. Og ja vær høflig og husk at spørge hvis du tager din mobil frem. Sorry hvis det blev lidt langt.


  • #41   14. feb 2013 min datter ved at hendes telefon skal være slukket og pakket i en lomme alle hendes timer, er den ikke det risikere hun også den bliver taget, og det synes jeg helt i orden. folk må huske deres lommeregnere og des lige.

    At begynde at tude er da ret barnligt, det er en telefon, man KAN godt leve uden den.


  • #43   14. feb 2013 Altså som de andre skriver køb en lommeregner, lad vær med at bruge mobilen i timen. Og snak med dig lære om problemet smiley

  • #44   14. feb 2013 Ninna J: Forældre der ikke har råd til en lommeregner men har råd til en mobil til sit barn, den holder vidst ikke helt. Ellers må forældrene i hvert fald lærer at prioritere sine penge bedre.
    Ud over dette, så må man jo opdrage sit barn ordentligt, hvis ikke man vil risikere at det havner ved inspektøren eller får en eftersidning.


  • #45   14. feb 2013 Indrømmer da gerne, at jeg bruger nogengange min mobil i timerne. Men af en eller anden grund hører jeg bedre efter på den måde, for jeg skal have et eller andet at pille ved. Om det så bare er at snurre mobilen rundt i hånden, så koncentrerer jeg mig bedre.
    Har endnu ikke prøvet at få taget min mobil, heller ikke da jeg fik en sms i en time i 8. klasse. På den gamle skole skulle vi give flødeboller hvis den var på lyd.

    Jeg har altid min mobil fremme, så min mor, familie eller ham Natash står opstaldet ved kan komme i kontakt med mig.


  • #46   15. feb 2013 IDA: jeg synes ærligt talt det med eftersidning er en gammeldags og upædagogisk måde at lære børn noget på.. Og man bør ikke som lære bestemme over barnet fritid.. Jeg vil gerne være en del af skolen og er imod den der magtliderlige opførelse.. Mobil telefon er efter min mening ikke en dårlig ting til børn men der findes selvfølgelig forældet tankegang efter min mening.. Angående lommeregner synes jeg det er noget pjat at købe en fra netto udelukkende på solceller der gå i stykker i tasken..

  • #47   15. feb 2013 Ja, altså ikke for at være grov, men sådan som du staver, er det nok meget fornuftigt af din læreR, tager den fra dig, så du kan lærE noget i stedet smiley

  • #49   15. feb 2013 Lama - jeg sagde "ikke for at være grov". Det er ikke ondt ment. Bare en konstatering. Det bliver værre og værre hos børn nu om dage. Det ville være ligesom at give 12 i en diktat, på trods af mange fejl, bare for ikke at gøre folk kede af det smiley

  • #52   15. feb 2013 Årh få da lige ondt i r*ven hva? Fandeme typsik på HG pfff.
    Hvorom alting er, tændte mobiler hører sig ikke til i timerne. Hvad gjorde folk før mobilens opfindelse? Og nu skal lærerne altså ikke have al skylden. Forældre og elever har også et ansvar selv. Og hvis det er fordi unge har så meget andet i hovedet, at de ikke har tid og koncentration til at lære noget, er det helt i orden, at mobil, internet osv bliver taget fra dem, så de kan fokusere.


  • #53   15. feb 2013 Stald Bakkely: Herreste gud, den fejl er der mange højt uddannede mennesker der også laver. Du ville blive overrasket over hvor dårligt folk på universiteter staver... -.-' Det er altså ikke fordi de ikke kan/vil lære noget.

    Men vil give Lama helt ret i at vores undervisningssystem ikke altid fungerer særlig godt. Der bliver altid tabt nogle undervejs, og der har været en tendens til at "jamen, kan de ikke følge med, så er det bare ærgeligt"..

    Men jeg kunne nu godt tænke mig at høre fra TS om der er noget nyt? smiley Og et svar på nogle af de åbne spørgsmål der stadig er, omkring om der er givet tilladelse, hvad den generelle mobilpolitik på skolen er...


  • #55   15. feb 2013 De må så godt beholde den til dagen efter. Du går på skolen og skal følge deres regler og hvis deres politik siger " Mobiler ikke er tilladt, og de tilbageholdes til x-tidspunkt" så er det fuldt ud lovligt.

  • #56   15. feb 2013 Ha så kan du lære det !! smiley

    Der er da ikke noget være end at stå som lærer og give alt hvad man har, for så at se at halvdelen af klassen har gang i den uundværlig FB eller SMS'er.

    Syntes du ikke det er uhøfligt ? - og en indikation på at man ikke følger med i undervisningen ? Havde du blot forklaret læren at det var til lommeregner brug, og du ikke var en af dem som har fat i telefonen konstant så tror jeg ikke den var inddraget.

    Min personlige holdning er derfor at det er ok at skolen inddrager din mobiltelefon - hvorvidt det så er gældende hele dagen du få opklaret ved at få udleveret skolens mobilpolitik på kontoret smiley


  • #57   16. feb 2013 Maja - så vidt jeg kan læse, er det ikke ts der begyndte at tude?

  • #59   17. feb 2013 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men synes dette billede virker til at passe til smiley
    (Oversat: Kære elever! Vi VED når I sender sms'er i timerne. Helt ærligt, der er jo ingen, der kigger sig selv i skridtet og griner!)



    profilbillede
  • #60   17. feb 2013 smiley

  • #62   17. feb 2013 Haha smiley

  • #63   17. feb 2013 Vil måske bare lige pointere, at TS har skrevet at hun HAR en lommeregner, men at den var glemt derhjemme. Så at sige at hun skal have en hjælper nok ikke meget.

  • #64   20. feb 2013 Christina: Det ansvar har men ikke når man er 13 år, det er ens forældre som har det. En mobil hører ikke hjemme i timerne i folkeskolen.

  • #66   20. feb 2013 Bettemus: Hvis man har et barn i folkeskolen, og der sker noget akut, så kan jeg ikke se at det er et problem at ringe til kontoret, som så giver barnet besked. Ellers kan forældrene bare komme op på skolen og hente barnet.
    Jeg går på uni nu, og når vi er i laboratoriet i kemi(har 4 timers øvelser), så må vi heller ikke have mobiler fremme. Hvis man har mobil med i laboratoriet så skal den ligge lydløs i lommen, ikke noget med at have den liggende fremme på bordet eller andet.


  • #68   20. feb 2013 Det kan jeg nu ikke se hvorfor de ikke kan?
    Min holdning er stadig, at i folkeskolen kan akutte meddelelser sagtens gå gennem kontoret. Hvis man forklare dem situationen, så er jeg sikker på at beskeden nok skal nå hurtigt frem.

    Med hensyn til at have mobil liggende på boret, hvis du hentyder til det jeg skriver om at jeg ikke må have den i laboratoriet, så er det af sikkerhedsmæssige grunde. Jeg vil nu heller ikke risikere at få alle mulige kemikalier i min mobil.


  • #70   20. feb 2013 Jeg har også min mobil i lommen eller også ligger den i mit penalhus, på lydløs, for folk skal kunne komme i kontakt med mig hvis der sker noget alvorligt f.eks. at Preben ringer om at Natash er brudt gennem hegnet og hun har skåret en sene over. Så er jeg, undskyld, pænt ligeglad med undervisningen, for her kommer Natash i første række. Det er noget jeg skylder hende, når jeg står som ejer af hende, og har ansvaret for hende.

  • #72   20. feb 2013 Tja, jeg ser bare ikke noget problem i at nøjes med at tjekke mobil en gang i timen, når der er en lille pause i forlæsningen.

    Nu er dette emne jo heller ikke om en voksen person, men om en i folkeskolen. Så længe man går i folkeskolen kan man sagtens komme i kontakt med en person, uden at personen har en mobil på sig, man kan bare ringe til kontoret.


  • #74   20. feb 2013 Uanset hvad har jeg min mobil fremme. - Uden at bruge den vel og mærket.

    Da jeg havde et brud i albuen, fik vi først at vide det var en væskeansamling. Sygehuset ringede til mig, midt i timen, og havde jeg ikke taget den havde jeg ikke fået at vide før meget senere at jeg skulle ind og have gips på armen, da de altså havde fundet et brud.

    Men nå ja, der er jo så mange forskellige meninger. Min mening er, at mine forældre og staldejeren skal kunne komme i kontakt med mig hurtigst muligt, hvis der er noget galt.


  • #75   20. feb 2013 Bettemus: Jo, jeg læser udmærket hvad du skriver. På de skoler jeg har gået på, der har det aldrig været et problem at få fat i mig gennem kontoret. Hvis kontoret ikke giver en besked som din med det samme, så ville jeg som forældre klage over det. Ud over dette så tror jeg at vi ser meget forskelligt på det her, så syntes at vi skal stoppe her smiley

  • #76   7. mar 2013 Know that fellin'-.-

  • #77   19. mar 2013 På ølgod skole bliver mobilen taget så skal du komme dagen efter med dine forældre og hente den! smiley

Kommentér på:
Lære tar mobil

Annonce