{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

jeres værste oplvevelse?? {{forumTopicSubject}}

hvad er jeres værste oplevelese?
min må helt bestemt være den dag Bølle Bob havde sin ulykke (han har været herinde på galleriet, men har slettet ham efter han døde..)

det var i juni måned 2 dage inden jeg skulle til usa på sommerferie.. Ove (ejeren) og jeg, havde besluttet at han skulle igang igen.. han havde fortalt at han har et virkelig stort spring talent.. så jeg foreslår løsspringning..
da vi kommer over, er hesten dum, og det forfærdeligste sker.. han hænger fast i "hegnet" (bestående af en blå nylonsnor) huden flænses af benet og ud står blodet..

vi trækker ham hurtigt hjem (300 m.) jeg trækker mens ejeren ringer efter dyrlægen.. da hun kommer har han fået skyllet ben i et kvarter... (det virkede som ½ time - mindst!) hun siger at han nok skal blive fin igen, og en KÆMPE sten falder fra mit hjerte... jeg smutter over til naboen og låner en trailer, da vi skal have ham på heste hospitalet så hurtigt som muligt, min far henter bilen..

mens jeg venter på min far står jeg og glor på blod, og sener og knogler der er åben for...
vi kører ham på hestehospitalet i løbet af 20 min. og jeg sætter ham i boks.. der er ikke så meget jeg kan gøre, så jeg kører med de andre hjem..

2 dage senere tar jeg til usa i en måned..
i de 14 timer det tog at flyve hjem fik jeg sovet i max 3 timer.. jeg kunne KUN tænke på bølle bob.. mine tanker gentog sig selv i det uendelige over atlanterhavet "han er død, han er død, han er død" efter en 20 timer rejse er jeg hjemme.. jeg spurter over i stalden.. der er ingen heste.. løber ud på folden.. der står min hest fredeligt og græsser med oves plag ved siden af hende.... men ingen bøllebob..
lynhurtigt går de op for mig at hvad jeg har tænkt i 14 timer var sandt... han var død..
jeg går tilbage i stalden og ser at navneskiltet er taget ned... hvorefter jeg går hjem og smider mig på min seng og græder..

det er den værste oplevelse i mit liv - og hans ben sidder printet i min hukommelse, og jeg tror aldrig jeg vil glemme den...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeres værste oplvevelse??
  • #1   28. nov 2006 ÅRhh,hvor trist, har os set det for er bare så forfærdeligt:(

  • #2   28. nov 2006 Tror nok det var da jeg troede Fontain sku aflives smiley (damn nu begynder jeg at tude)
    Hun har haft nogle problemer med sit ben og har haltet meget. Såå en dag da jeg red undervisning sagde en voksen til mig at Fontian haltede.. smiley det var lige efter at jeg havde fået at vide, at hvis hun begyndte at halte igen så sku hun aflives. jeg hoppede hurtigt af hende og trak hende lidt. så gik jeg ud i stalden, sadlede af og begyndte at tude smiley var så ked af det..
    heldigvis haltede hun ikke dagen efetr smiley
    men jeg elsker virkelig den pony og er så ked af at hun er ved at blive gammel.. er bange for at det nu går mod enden smiley


  • #3   28. nov 2006 K K

    det er også trist men det gør det jo for alle på et tidspunkt..

    » FoxySuua «
    INGEN bør opleve en sådan ting..!!


  • #4   28. nov 2006 han var kun lige blevet 3 år, 2 måneder før...

  • #5   28. nov 2006 den værste oplevelse jeg har haft var de 2 her:

    1 dengang min bror og hans kæreste og hendes familie var i Sri. Lanka og der kom Tsunarmi. Vi gik en hel dag uden at vide om han var død. Heldigvis overlevede han. Men det var også ubehageligt at være til psygolog bagefter. Da de alle sammen sad og græd.

    2 dengang der var storm og stalden var ved at falde sammen over hovedet på mig og jeg var 2 cm fra at få en mursten i hovedet, Og jeg troede min pony var død.


  • #6   28. nov 2006 Pernille T
    jep ved det godt men kan bar ikk forholde mig til det smiley


  • #8   28. nov 2006 » FoxySuua «

    sygt smiley Og egentlig rimelig dårligt at læreren bare pladrede ud over hele klassen uden at tage hensyn til dig!


  • #9   28. nov 2006 FoxySuua : sikke nogle Ulykker , du må ikke have haft det godt efter sådan noget! . SÅ din mor var okey? hvad skete der med din søster.

  • #10   28. nov 2006 Det var da min hund Marco skulle aflives .. fordi han haved en sygdom som hedder HOTSPOT... det var forfærdlig


  • #11   28. nov 2006 * Team krogsgård * ¤ PoWeR Poniies ¤ M
    hun sagde hun ikke ville uddybe sin søster, så det synes jeg du skal respektere..


  • #12   28. nov 2006 » FoxySuua «: eejjj, hvor føler jeg bare med dig. Hvor skrækkeligt og Modbydeligt !!! smiley ..

  • #13   28. nov 2006 Min værste oplevelse var at se min bror dø smiley
    Og da min hest døde akut..


  • #14   28. nov 2006 mine væste oplevelser..

    1: jeg har arbejdet i nogen år på en rideskole og skulle en morgen op og fodre elevhestene. vi havde en fjordhest ved navn tulle som stod i spiltov og det var hun vant til men der var et problem med at hun fik grimen af og gik ud og spiste en masse foder og fik kolik, så vi gav hende halsrem på istedet det gik også fint i ca et år, men den da da jeg skulle fodre stod hun op af gitteret men det tænkte jeg ikke mere over for det var det jo ikke noget i vejen med og jeg smed hendes foder i krybben men hun flyttede ikke hovedet for at spise (meget underligt da hun var meget madglad) men så var det at jeg så at hende halsrem hang fast i gitteret og at hun havde hængt sig selv pga det...

    2: jeg var engang ude og køre med min smed som har travheste det hele var klar og vi læssede hesten og de andre ting og kørte afsted til løb vi havde kørt ca 20km da bunden at traileren gik ud og hestens forhove slæbte hen af jorden vi bremsede så hurtigt som muligt men det var for sent hesten hove var slidt helt af og den kunne ikke redes så vi måtte jo have en dyrlæge ud og aflive hesten, man kunne virkelig se hvor ondt det gjorde på hestenog det føltes som om der gik evigheder inden dyrlægen kom og befriede hesten fra dens smerter (der gik ca 10 min til dyrlægen kom, men det føltes virkelig langt)


  • #15   28. nov 2006 besøgsgård vestervang ;

    eii!!! hva er det for en trailer???


  • #16   28. nov 2006 det kan jeg ikke huske men ved at den ikke var ret gemmel, men firmaet ville ikke gøre noget

  • #17   28. nov 2006 sagsøg dem??

  • #18   28. nov 2006 » FoxySuua «: ja, er vi desværre .. Hvor er det forfærdeligt med din søster. så urimeligt. Min bror fik meget høj feber og blev indlagt med det samme, vi fik at vide at han havde fået sygdommen minigitis, og at han ikke kunne reddes, efter 2 døgn sov han ind. Han var 5 år og jeg kun 3 år. Kan ikke huske ham, og kan heldigvis ikke huske situationen tydeligt, men jeg kunne huske ham efter det skete, og jeg besvimede da det skete. jeg kan bare se det for mig.


Kommentér på:
jeres værste oplvevelse??

Annonce