{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Fra brunt til blond? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal konfirmeres her d. 26 april, og vil gerne have farvet mit hår inden..
Jeg er oprindeligt lys/mørk blond stribet , lidt svært at forklare men i hvertfald blond.
For 3-4 mdr siden farvede jeg det med en lysebrun toning og et par dage før nytår farvede jeg det med en mørkebrun farve..
Jeg er nu ret træt at det brune og vil gerne være blond stribet igen, en farve som nogenlunde matcher min oprindelige farve
Men hvordan gør man lige sådan noget uden at blive tisgul eller orange på toppen?
Jeg tager selvfølgelig til frisør, men er der nogen der har erfaringer med det. Skal det trækkes ud eller afbleges og hvordan foregår det i så fald så lige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra brunt til blond?
  • #1   20. mar 2013 Det er svært og du skal nok forberede dig på at det kan ødelægge dit hår :s.
    Da det skal bleges flere gange og det er meget hårdt for håret.


  • #2   20. mar 2013 Er bange for du er for sent ude, hvis du har brunt i håret så kan du risikere det blir grønligt (alt efter hvilken brun det er) når du skal trække farven ud igen. De fleste frisører og jeg vil nok anbefale at få lavet en masse lysere striber og så over gentagende gange lysne det på den måde. Men det er en lang og omkostelig affære! Få fat i en frisør hurtigst muligt jo før jo bedre. smiley

  • #3   20. mar 2013 Altså jeg plejer bare at farve mit hår gjorde det også efter jeg havde sort hår og fik en køn blond.... Desværre blev mit hår misfarvet da jeg prøvede at få det blond igen efter rødt, så blev det oranget og nu gået over i tisgult-.-
    Men jeg farvede bare mit hår blond efter brun-sort og fik et kønt resultat:)


  • #4   20. mar 2013 Striber, striber og atter striber. Så får du det flotteste resultat smiley
    farv endelig ikke al håret på en gang.


  • #5   20. mar 2013 Du kommer nok ikke til at få din egen blonde hårfarve igen inden din konfirmation, sorry to say.. Afblegning er ekstremt hårdt for håret.. Mit gik helt i smadder, da jeg ville være platinblond istedet for sort..

  • #6   20. mar 2013 Det var nemlig min største frygt, at jeg er for sent ude smiley
    Vil prøve og se om jeg ikke kan få en tid i næste uge...
    Øv øv vil jo helst ikke ligne noget der er løgn på min konfirmation.. Men tak for svar smiley


  • #7   20. mar 2013 Man behøver altså ikke AFBLEGE

    man kan bare farve det lysere.

    Mit hår har været igennem 15 farvninger nu næsten og det er på INGEN måde ødelagt, overhovedet.

    Men du er sent ude.

    Er det brun med rød i, så er det helt umuligt og det tager et år før det er ordentlig lyst og ikke orange. Jeg har selv prøvet det... smiley


  • #8   20. mar 2013 Som de andre siger. Striber striber striber, og måske en eftertoning.
    Du skal ikke være bange for at det bliver grønt, det er lige omvendt og kan ske hvis du farver fra lys til mørk:-)


  • #9   20. mar 2013 Jasmin og camilla.
    Desværre behøver man at afblege. Farve kan ikke lysne farve. Så når du først har farve i håret er det kun afblegning der kan gøre det lysere


  • #10   20. mar 2013 Nej man behøver ski ikke at afblege!

    Jeg har IKKE afbleget mit hår nogensinde og gik altså fra denne hårfarve: (link fjernet) (lidt mørkere, for fik det farvet igen efter dette) til dette på et år - UDEN afblegning.

    (link fjernet)

    Så nej - afblegning er ikke eneste vej. Det handler om at finde en blond farve - ikke afblegning - bar ganske almen blond farve og smide det i.. smiley Man skal forvente orange/rødlig gult hår de første 2 gange, men efter det bliver det blond - men med et tydelig rødt skær - indtil et år efter med jævnlige hårfarvning - så er det røde meget svagt.


  • #11   20. mar 2013 Føler mig lidt heldig så, der har ikke været rød i de farver jeg har brugt! smiley
    Tror i jeg kan nå det hvis jeg starter hos frisøren i starten af næste uge?


  • #12   20. mar 2013 Man kan købe sådan noget der trækker farven i håret ud, så man får sin normale hårfarve igen, men jeg kan ikke huske hvad det hedder smiley Det bruger jeg som regel så går det meget hurtigere c: Prøv at google det smiley

  • #13   20. mar 2013 Okey, men tror du ikke det vil være mere sikkert at tage til en frisør? smiley

    Jeg tænker, kan man ikke få trukket farven ud og så "bare" farve striber i?


  • #14   21. mar 2013 Jasmin og Camilla. Nu har jeg været frisør i 10 år, jeg tror godt jeg ved hvad jeg snakker om. Og den farve su har haft smidt i dit hår for at gøre det lysere har med 100% indeholdt afblegning, for ellers kan det ikke lysne. Lysningsfarver kan lysne på naturhår, er der farve i og du kommer en lysere farve i, sker der absolut intet for det kan ikke lade sig gøre og det er fakta, så det skal vi ikke bruge tid på at diskutere!
    Til trådstarter: du skal helt sikkert tage til en frisør, for hvis du selv afbleger vil det blive orange eller gult. Det skal afbleges i striber og eftertones. Hvor bor du henne? Måske en mulighed kunne være at du sad model i vores studie?


  • #15   21. mar 2013 Jou frisøren sørger også få lidt ekstra blødt hår efter afblegning, de ved hvad de gør smiley

  • #16   21. mar 2013 Man kan købe ColorB4, det trækker farven ud, men gå til en frisør - det er din konfirmation og det er noget du vil se tilbage på forevigt, så hellere få dit hår ordnet ORDENTLIGT frem for at fortryde de ting du gjorde ved håret inden som giver et grimt resultat og ser dumt ud på billeder.

    ALDRIG afbleg hele håret med mindre du vil ligne lort og have en høstak.
    Jeg har farvet mit hår mørkt engang, jeg blegede det, og det lignede bræk med bræk på i 1½ år efter! Så lyt til de som siger det skal trækkes ud og tones ...

    Skulle "uheldet" være ude og du får det bleget med et trist resultat som følge, så køb en askeblond farve, farv håret med den, lad håret være i 2 uger og farv så igen i den farve du ønsker - det hjælper utrolig meget da den askeblonde tager det gule, og efter 2 uger er håret som et "lærred" - det var i hvert fald min erfaring.. smiley


  • #17   21. mar 2013 Lad VÆRRE med at selv prøve dig frem !:) gå til en dygtigt frisør og lad hende klare det for dig , du kan altid få lidt lysere striber i, men det tager tid at gå fra brun til blond igen smiley

    Det er din konfirmation det handler om , så lad værre at selv farve


  • #18   21. mar 2013 Jeg har også tænkt mig at gå til en frisør smiley Alt andet tør jeg simpelthen ikke, mit hår betyder meget for mig og ville blive rigtig ked af det hvis kg skulle ende op med tisgult hår.
    Rebecca: Jeg bor på Sjælland smiley


  • #19   21. mar 2013 Det lyder bare ikke heeelt som du har styr på det.. Der har ikke været afblegning i de hårfarver jeg har købt. DEt er en lysnefarve - IKKE afblegning - overhovedet. Og ja, mit hår blev nærmest orange de første 2 gange, for jeg havde brun med rød i, og det tog et år - men det kan sagtens lade sig gøre uden AFBLEGNING.

  • #20   21. mar 2013 Jasmin og Camilla: det er slet ikke noget du og jeg skal bruge tid på at diskutere for det er fakta. Og hvis du køber lysning i supermarkederne er der også afblegning i. Farve kan ikke lysne farve, og så kan du jodle fra nu af og til juleaften, for det kan ikke lade sig gøre.

    Didde: det er også på sjælland vores studie er. Hvis det har interesse kan jeg høre vores teknikkere ad i morgen om du kan komme ind og blive farvet?


  • #21   21. mar 2013 Jamen det må du da meget gerne. smiley

  • #22   24. mar 2013 Hej Didde. Du kan blive farvet d. 8 april i vores studie i brøndby hvis du har lyst og mulighed?

Kommentér på:
Fra brunt til blond?

Annonce