{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svamp.
  • #1   22. mar 2013 Svamp, hvor?

  • #2   22. mar 2013 På kroppen - Hun siger det ligner skæl .

    Det startede med han kløede sig og så tjekkede de for lus men der var ikke nogle men for at være helt sikre klippede de ham - så havde han en masse skæl som hun så gik ud fra var det der kløede men nu har hun smurt ham ind i noget Virkon S de to sidste dage og det har hjulpet så hun kunne muligvis godt mistænke det var svamp..


  • #4   22. mar 2013 Det skal undersøges af dyrlæge, svamp kan være smitsomt (af h*lvede til....) hvis man er uheldig. Virkon S er udemærket, men det er ikke sikkert det vil fjerne det helt.
    Den behøver ikke være disponeret for at få det igen.


  • #5   22. mar 2013 Så jeg kan godt regne med jeg ikke kan hente ham i morgen lyder det til..


  • #6   22. mar 2013 Det lyder lidt som dermafilose, som er en hudinfektion som dannes i fugtigt miljø, så det er ligesom svamp og man går anbefaler Virkon S til behandling. I skal dog være opmærksomme på, at det er et meget stærkt middel, som kan gøre huden mere skrøbelig og dermed modtagelig for andre infektioner smiley men det kan sagtens bekæmpes, men det betyder også, at hesten er mere modtagelig for det en anden gang - derfor skal du, når du får hesten hjem, sørge for, at den holdes tør hele tiden. Bliver den fugtig, svedig eller lige blevet vasket, skal den tørres grundigt bagefter smiley vi havde en pony i stalden på et tidspunkt, der døjede med det på benene (benene er slet ikke ligeså nemme at holde tørre, som kroppen), og da vi ikke havde adgang til solarie, vænnede vi hende til en hårtørrer, så hun kunn blive vasket, når hun kom ind fra fold, så blev hun tørret og smurt ind smiley
    Men som de andre siger, pas på smittefaren!


  • #7   22. mar 2013 Jeg skrev til hende at jeg ikke turde hente ham da jeg simpelthen ikke vil tage chancen for de andre bliver smittet så nu bliver han solgt til anden part.

    Men mange tak for jeres hurtige svar - så må jeg jo finde en anden uden svamp smiley


  • #8   22. mar 2013 Det er selvfølgelig ærgerligt, men jeg tror det er en klog beslutning, for det kan være et stort arbejde at stå med smiley

  • #9   22. mar 2013 Ja og en stor regning hvis jeg skal have dyrlæge og medicin til tre heste ..:-)

  • #11   22. mar 2013 Det var en selvskabs pony på 110 til mine rideheste - jo jeg var da vild med ham men ejer ville åbenbart ikke holde ham til han var blevet ordnet for svamp og jeg tør ikke tage ham hjem i tilfælde af han smitter mine andre - Det er klart hvis det var en ridepony og drømmeponyen var det noget helt andet men i og med det "kun" var en selvskabshest (forstå mig ret) til nogle tricks og kørsel i skoven så går det nok..

Kommentér på:
svamp.

Annonce