{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.906 visninger | Oprettet:

Casco mistrall - erfaringer efter fald? {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens..

I går fik jeg mig en flyvetur af en hest, som endte i baglæns hovedspring, og ramte jorden med baghovedet før kroppen.

Havde min nye ridehjelm på, en Casco mistrall, og da jeg ramte jorden har spændet til at justere størrelsen med løsnet sig, og indmaden af hjelmen gik løs i begge sider fra skallen.
Jeg slap heldigvis med en lille forstrækning i nakken og en god omgang hovedpine.

Tankerne går nu på, at jeg skal op og have en ny hjelm, men er blevet meget i tvivl om, om jeg skal vælge en magens til. Er lidt usikker på sikkerheden, trods den jo er godkendt.

Derfor vil jeg høre hvad i tænker, evt selv har oplevet. Ikke bare med Casco, men generelt de størrelsesjusterende hjelme. Bør jeg overveje noget andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Casco mistrall - erfaringer efter fald?
  • #1   4. apr 2013 Jeg er personligt ikke vild med disse justerbare hjelme, da jeg synes de virker for "svage" smiley

    Men dejligt, at der ikke skete dig mere! smiley


  • #2   4. apr 2013 Ja du skal have en ny hjelm. At hjelmen er gået i stykker er tydeligt fordi den har givet sig så meget at indmaden blev vredet løs. Det er ikke en fejl ved hjelmen, den har løst sin opgave og absorberet stødet ved faldet.
    At stropperne løsnede sig anser jeg for en generel fejl hos Casco mistral, jeg har selv en, og jeg skal tit stramme stropperne mens jeg rider, så næste gang bliver det ikke en mistrall jeg køber.

    Jeg kan anbefale uvex uvision, den koster kun en smule mere og er efter min mening meget bedre at have på. Sådan en havde jeg før, men skiftede den efter et styrt ud til en Casco fordi jeg syntes Casco var pæn.


  • #3   4. apr 2013 Jeg har den samme hjelm, og jeg har ingen bøvl med den smiley jeg har faldet af med den 1 gang, hvor den gjorde sit arbejde helt fornuftigt smiley Men hvis du synes den løsner sig, er det nok ikke så smart at bruge penge på den samme igen smiley

  • #4   4. apr 2013 Karen, stropperne har ikke løsnet sig.
    Er helt enig med dig i at den har løst sin opgave, men at der er gået en strue løs i begge sider, så foringen kun hænger i velcroen foran, og den lille wire bagi synes jeg måske ikke så godt om..

    Synes bare ikke at spændet til at justere størrelsen i nakken, ikke skulle kunne løsne sig ved et fald, så hjelmen reelt bliver alt for stor..


  • #5   4. apr 2013 Har taget et ordenligt styrt med min Casco mistrall hjelm og den gjorde også sit job men skulle skiftes ud bagefter, lægerne sagde at den var en virkelig godt hjelm jeg havde haft på som havde minimeret mine skader ved at absorbere slaget. så jeg købte en ny og er rigtig glad for den.

  • #6   4. apr 2013 At den går i stykker ved fald er vel bare et bevis for hvor kraftigt et slag den er blevet udsat for. Selvfølgelig skal den udskiftes efter et fald som det.
    Jeg selv faldt voldsomt af og sendt med ambulance med babu. Jeg havde præcist samme hjelm og synes nærmest det var rart at se at den var gået i stykker. For alternativet var at mit hoved var blevet smadret.


  • #7   4. apr 2013 Der er heller ingen tvivl om anden skal skiftes - SLET IKKE..

    Det er bare hvor vidt om jeg skal vælge en anden type hjelm..


Kommentér på:
Casco mistrall - erfaringer efter fald?

Annonce