{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til folk med part, UDSTYR!?
  • #1   16. apr 2013 Forventer ikke hun/han køber noget, andet end udstyr til hende/ham selv. (Ordenlig hjelm, bukser, støvler, osv.) Jeg har, som ejer, vel ansvaret for, at hesten har det udstyr den skal bruge i hverdagen osv. smiley

  • #2   16. apr 2013 Jeg vil med glæde selv købe udstyr til min part, hvis jeg lige falder over noget fedt noget :D.
    Dog holder jeg mig fra sådan noget som bid og sadel, det regner jeg med at ejer selv køber, så det passer, også skifter jeg bare biddet mellem trenserne smiley


  • #3   16. apr 2013 Jeg ville som partrytter forvente at hesten har det udstyr den har brug for.
    Hvis jeg vil bruge ekstraudstyr, så går jeg også ud fra at jeg kan komme til at stå med regningen. Ekstraudstyr for mig er et pænt underlag som hesten ikke har behov for; et ekstra hovedtøj, som hesten heller ikke har behov for fordi den har et brugbart; og andet i den dur. Det ekstraudstyr vil jeg så også tage med mig igen når jeg forlader hesten.


  • #6   16. apr 2013 Mig som part køber ting som hovedtøj, underlag, grime og sådan noget smiley Selvom hun har sit hverdags er det jo ret hyggeligt at ride med sit eget til ponyen! smiley

    Og så også ting som striglere, træktov, støvler, hjelm og sådan noget som man jo "skal" bruge smiley


  • #7   16. apr 2013 Nu er jeg VIRKELIG en udstyrs tosse, så mine heste og ponyer har alt hvad hjertet kan begære smiley
    Skulle vi en dag mangle noget, eller går noget i stykker køber jeg det selvfølgelig (med mindre at parten ødelage det.)

    Jeg har to parter ude hos mig. Har sagt at de hjertens gerne må købe deres eget udstyr til ponyerne - dog har jeg som eneste krav at det passer i størrelsen smiley
    Hende som ridder apollo har sit helt eget underlag til ham - også grime, trækketov osv.
    Så hvis de ønsker udstyr UDOVER alt det som er i stalden som ER pænt og mærke udstyr, så må de hjertens gerne købe det for egen regning. Og så er det jo deres eget udstyr som de tager med når de engang flytter fra os smiley


  • #8   16. apr 2013 Jeg forventer ikke at parten køber noget som helst til mine heste, de har det de skal bruge og det ved jeg er tilpasset dem og ikke generer på nogen måder smiley
    Jeg forventer kun at parten har/køber en ordentlig ridehjelm til sig selv.


  • #9   16. apr 2013 Jeg har nogle grimer og sådan som Lotte bruger men hvis jeg falder for noget pænt fedt osv så kan det da ikke skade at hive det til Lotte smiley MEN holder mig for sadel hovedtøj osv for det er jo ikke min hest smiley

  • #11   16. apr 2013 Forventer ikke min part køber udstyr til mine heste, det er mit ansvar som ejer at hesten har det nødvendige udstyr smiley

  • #12   16. apr 2013 Som ejer har jeg en del udstyr til min hest, herunder 4 sadler med dertil hørende trenser, og andre ting indenfor stilarten sadlen nu engang passer til... Der er så mindst et underlag til hver sadel, og 2 til de almindelige, der er gamacher, grimer og flere forskellige bid, de nødvendige strigler, reflekser, dækner osv.

    Jeg forventer kun at parten køber det udstyr de selv har lyst til, hvis de foreksempel ikke er tilfreds med at ride med blåt eller rødt underlag osv.... Jeg synes ikke det er fair at jeg skal købe et nyt underlag fordi dem der er der i forvejen ikke er grønne for eksempel...
    Dog har jeg det krav selvfølgelig at det skal passe, de må ikke bruge eventuelt egne sadler (da hesten har et besværligt sadelleje), og jeg tilpasser selv trensen hvis de køber en ny, for at være på den sikre side.... Men der er så meget udstyr til den hest at parten bestemt ikke behøver at købe noget!!


  • #13   16. apr 2013 Hmm.....jeg er faktisk ved at købe springsadel til min part, da den ikke har nogen - men det skal siges, at det også kun er mig, der rider den - og sadlen er naturligvis stadig min den dag, hvor jeg ikke rider hesten mere....

  • #14   16. apr 2013 Jeg køber selv springudstyr til min part inkl. Sadel.

    Jeg har dog et andet problem idet min bagdel ikke kan enes med ejers dressursadel... Hvad ville I gøre i sådan et tilfælde? Jeg er jo tur og springparten, så det er det jeg laver, og hvis jeg rider dressur så er det i springsadlen


  • #15   16. apr 2013 Det eneste jeg ikke har købt til de heste jeg har redet gennem tiderne er en sadel. De har haft det nødvendige udstyr, men som jeg ikke var tilfreds med (det var fuldt ud brugbart og tilpasset, bare ikke pænt ;)) og det er sådan jeg synes det skal være.
    Det skal ikke være en udgift for ejeren at jeg gerne vil have et pænt underlag osv.
    Netop fordi jeg selv køber det, så det også mine ting, dvs. den dag jeg smutter, så står det frit for at jeg tager dem med mig


  • #16   16. apr 2013 Jeg forventer ikke at de køber noget til hesten, men noget til dem selv. Men det bestemmer de helt selv bare det ikke er mine penge det går ud over.

    Og hvis det havde været mig der havde part på en hest, så havde jeg nok tænkt at jeg måske ville købe grimer og hovedtøj og måske gamacher:-)


  • #17   16. apr 2013 Vibeke M: Jeg ville måske stadig ride i den, for jeg har været igennem det samme:-/ men jeg red stadig i den:D

  • #18   16. apr 2013 Min ejer af min part har alt hvad han skal bruge smiley men jeg er den store pynte pige, så underlag med Bandager og tæpper i samme farve så køre vi smiley elsker at købe nyt smiley

  • #19   16. apr 2013 Har aldrig købt noget udstyr til min part, det betyder ikke så meget for mig hvor pænt udstyret er. Dog har jeg en grime liggende derhjemme, men det var en jeg vandt til et stævne smiley

  • #21   16. apr 2013 Natali S - ville du synes, at det så burde være ejer, der købte springsadel til en hest, hvis det kun var part, der skulle springe?


  • #22   16. apr 2013 Altså nu har mine heste alt!! Så min part skal kun købe de ting de selv skal bruge og hvis de sys hesten mangler noget er de velkommen til at købe det smiley

  • #24   16. apr 2013 jeg er så heldig at ham jeg har part på må jeg købe alt til, udover sadel.
    jeg har et par underlag, 2 pandebånd, 1 fuldt sæt gamacher, 4 par bandager også har jeg alt det man normalt bruger:)


  • #26   16. apr 2013 Ok, Natali S. Tak for svar smiley

  • #28   16. apr 2013 Jeg har helpart på 3 heste der gerne skulle fungere som køreheste for ejerne og derfor gider ejerne ikke betale flere tusind kroner for at JEG kan bruge sadel, underlag, osv.
    Jeg har blandt andet selv betalt min bomløse sadel osv.
    Det skal forresten siges at jeg i forvejen rider der gratis og kan komme alle ugens dage smiley


Kommentér på:
Til folk med part, UDSTYR!?

Annonce