{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.690 visninger | Oprettet:

Hjælp, tror min kat har fået Epilepsi :( {{forumTopicSubject}}

Nu er klokken så 05.55 - og jeg er lige blevet vækket til, at min elskede kat falder om i kramper igen. Det er bestemt ikke første gang der er sket, og jeg har også været til dyrlæge med hende, som sagde at jeg skulle komme igen hvis det fortsatte. Jeg ringer og bestiller tid idag.
Sidste gang sagde dyrlægen, at Epilepsi er et meget sjælendt symptom for katte, og det er jo et klart tegn på at den har noget i hjernen, som ikke burde være der.
Ville egentlig bare høre om nogle af jer kunne hjælpe mig, og jeg ved godt at den slags opslag her hører til under ''katte galleri'' men synes måske det er lidt formeget at oprette, for ét enkelt forum opslag. Kender nogle af jer til det? I så fald, hvad kan man gøre ved det? Står min prinsesse bare til en aflivning?
- Håber I kan hjælpe mig, da jeg jo både er rigtig glad for mine heste, hunde og katte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, tror min kat har fået Epilepsi :(
  • #1   7. jun 2013 Var det min kat ville jeg nok aflive, syntes personligt ikke det er fair for en kat (eller hund) at skulle leve med anfald og kramper og medicinsk behandling ville jeg aldrig få råd til/

  • #2   7. jun 2013 Ja, jeg har haft præcis samme tanke. Og da det er VIRKELIG voldsomt - Så voldsomt at hun falder fra stolen og lige ned på ryggen i kramper, så synes jeg ikke hun kan være tjent med det.

  • #3   7. jun 2013 Hvor er det synd for den smiley Må bestemt ikke være rart at se på

  • #4   7. jun 2013 Det er det heller ikke, og man kan ikke gøre noget de 30-40 sekunder hvor det sker smiley

  • #5   7. jun 2013 Uha kender der alt for godt dog ikke med katten men min far har epilepsi, det er virkelig ikke rart at være vidne til og stå med 3 mindre søskende og ringe efter en ambulance.

    Hvor er det synd for din kat smiley


  • #7   7. jun 2013 Vi fik et kuld killinger for nogle år tilbage, da vi boede på en gård og drev rideskole. Der var én i kuldet, som fik krampe anfald. I starten varede de ikke længe og der var, et godt stykke tid mellem. Men det forandrede sig meget hurtigt og killingen fik konstateret epelipsi og blev aflivet. Der er ikke meget, at gøre for sådan en kat.
    -Håber ikke det er tilfældet med din kat!


  • #8   7. jun 2013 Ingen grund til aflivning. Jeg har en epilepsi kat. Og ja det lyder som det. Nr 1 er det absolut ikke specielt sjældent v hverken katte eller hunde. Man ser det bare ikke så tit da katte typisk er udekatte og får anfaldene udenfor. Jeg kender til 3 katte der har det. De lever fint m det. Du kan få medicin mod det som ikke koster en bondegård. Det hedder fenemal. Min er nu 8 år og har haft det siden hun var 2. Hun får en halv fenemal 2* daglig og har ikke haft anfald siden. Det er ikke fordi de har noget i hjernen der ik burde være der. Men fordi de ikke danner et stof. Fenemal er rimelig ufarligt , det er det samme mennesker får! Jeg får taget blodprøve på min ca hver 3 år for at tjekke hendes blodværdier og levertal. Og de er fine. Sidst og ikke mindst... Synes alt for mange er for hurtige til at sige: afliv den afliv den. Ja undskyld mig men man smider sgu da ikke bare et liv ud fordi det har fået et lille bump på vejen. Oddsene er forresten gode for den vokser fra det for det gær mange. . Jeg er lykkelig for jeg ikke lyttede til alle dem der mente det nemmeste er aflivning. For ja det er det men det er sgu unfair over for katten der sagtens kan leve godt og længe hvis vi bare hjælper den. Ville ikke bytte min smukke elskelige epilepsimissepige for nogen anden.

  • #10   11. jun 2013 Hej igen. Jeg ved at der kan købes noget mod de anfald, men det ville kræve blodprøver inden vi gik i gang med behandlingen, hvilket jeg ikke kunne vente på. Katten var allerede så langt ude i det, at dens sidste nat blev til 3 anfald på ca. 2 minutter, på under 6 timer. Jeg synes ikke det var fair overfor hende, og jeg kunne se i hendes øjne at det var helt galt. De stod kun halvt åbne til sidst, og det sidste døgn gik hun bare rundt og ''græd''.. Det var tydeligt..
    Derfor valgte jeg aflivningen, for som jeg snakkede med dyrlægen om, så inden de blodprøver blev sendt ind, ville hun nok være død af kramperne, og jeg ville langt hellere have hende aflivet og begravet, end at finde hende død i en grøft, død af sine anfald.. Så jeg nåde at kysse hende en sidste gang, og kælede for hende til hendes sidste vejrtrækning.. Det er en rar følelse at få sagt farvel ordentligt. Mistede nemlig min smukke hoppe her i nat, hvor jeg ikke fik sagt ordentligt farvel, så det betyder meget at få den sidste ''levende'' kontakt kan jeg mærke..:-(
    Tak for jeres råd og i det hele taget bare, at I ville bruge tid på at svare og læse det hele!


Kommentér på:
Hjælp, tror min kat har fået Epilepsi :(

Annonce