{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Skjulte gebyrer v. kørekort {{forumTopicSubject}}

Jeg føler desværre at jeg er blevet godt og grundigt snydt af min ellers så "gode" kørelærer.

Jeg ringede til ham en dag for ca 3 måneder siden og aftaler at jeg kommer og hører lidt om hvad han kan tilbyde.

Han siger at jeg skal betale 10250kr for lovpakken, her er ALT inkluderet han slog ned på at der IKKE var nogle skjulte gebyrer.

Jeg skal så til førstehjælpskursus efter en måned med en åbenbar egenbetaling på 500kr (fair nok så..)

Jeg er nu færdig med mine ekstra lektioner, betalt ALT og da jeg så var færdig med at køre i tirsdags fortæller min Kørelærer mig så at jeg skal huske 2500kr til min køreprøve- for leje af bil....

Min mor ringer så til ham og udgiver sig for at være en 18-årog der skal have kørekort, der siger han igen INGEN SKJULTE GEBYRER!

Jeg føler mig nu godt og grundigt dum. Valgte ham fordi han var billigst, for jeg har sku ikke lige 2500kr her midt på måneden at smide af til det.

Er uvenner med min far (over penge) og det er måske muligt at låne af min mor.

Jeg bor ikke længere hjemme, men er au pair.

Alle voksne jeg har snakket med det om siger at jeg ikke skal betale- men jeg skal ligesom til køreprøve i morgen.

Hvordan ser I på det herinde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skjulte gebyrer v. kørekort
  • #1   13. jun 2013 Det bare at få fat i forbrugerombudsmanden lige med det samme,

    Mvh Mai


  • #2   13. jun 2013 Ville også få noget sat igang omkring det, han snyder jo folk

  • #3   13. jun 2013 Hvorfor ikke direkte snakke med ham og sige at den aftalte pris iflg ham inkluderede alt og der ikke skulle komme yderlige skjulte udgifter ?
    Bedst er det altid at få tingene på skrift inden man starter...



  • #4   13. jun 2013 Syntes det er en voldsom overpris for det første for leje af bil.
    Tror mit lå på 500-800 for lejen af bilen, og det var med i de 13.000 som jeg betalte for mit kørekort. Så det eneste jeg skulle betale ekstra var førstehjælp, lægeattest og billede, (men havde jeg i forvejen).

    Men sig til ham hvorfor han sagde noget stik modsat for 3 mdr. siden og så vær stædig


  • #5   13. jun 2013 Jeg har underskrevet et papir hvor der står hvad jeg betaler for.
    Så jeg har det på skrift.

    Jeg ringer til Forbrugerrådet og hører hvad jeg skal gøre kl 10.

    Jeg er utrolig konfliktsky, så det svært for mig at starte den konflikt.


  • #6   13. jun 2013 sådan er der desværre flere kørelærer der gør.
    Men hvis det kun er lovpakken er det ikke et krav at førstehjælp, kørerprøven osv. er med i prisen.

    Da jeg tog kørekort sidste år, sad jeg også og søgte på de forskellige kørelærer, og jeg fik stress af så skal du betale dit, så skal du betale dat og priserne var i det hele taget uoverskuelige.

    Jeg fandt en kørelære som havde en fast pris "ALT" inklusiv det eneste jeg skulle betale derudover var lægeattest og billede.
    og det sparede mig for en del penge, tror så samtidig det er den bedste kørelære i randers! smiley

    Men sikke en rigtig øv situation håber du finder en løsning!


  • #7   13. jun 2013 Jeg ville ikke betale! Tror jeg ville være rasende nok til at starte konflikten, på trods af at jeg som du er utrolig konfliktsky.

    Jeg gav som startpris 10500 for mit kørekort, oven i kom så førstehjælp, lægeattest og billede. Jeg dumpede godt nok min teoriprøve og skulle have nogle ekstra køretimer, men det var også det - tror faktisk ikke engang jeg blev opkrævet for alle de ekstra timer (ellers havde jeg bare ikke styr på hvor mange køretimer jeg fik).

    Men godt at du tager fat i Forbrugerrådet, sådan nogle spader skal bare ikke slippe afsted med det.


  • #8   13. jun 2013 Er bare bange for at han så nægter at lade mig komme op til køreprøve hvis jeg ikke betaler. smiley

  • #9   13. jun 2013 Jeg gav kun 580 til køreprøven og tror jeg har givet lige omkring 10-11.000 for mit kørekort i alt, og så kommer lægeerklæring og førstehjælp oveni

    Held og lykke med det smiley


  • #10   13. jun 2013 Køreprøven koster 580, men det burde være inkluderet i lovpakken.
    Hvis det går helt galt med din kørelærer, så prøv at ring til en anden og hør om han/hun kan tage dig ind til køreprøven for et lille beløb udover prøveomkostningen smiley


  • #11   13. jun 2013 Jeg prøvede at få fat i ankenævnet for køre undervisning. Der var optaget i de 2 timer de havde åbent. Jeg er fuldstændig på bar bund lige nu. smiley

  • #12   26. jun 2013 Min kørelærer mente åbenbart ikke at jeg havde betalt for mine ekstratimer, og da jeg desværre ikke har fået en "bon" for det, er der desværre nok ikke mere at gøre.
    Dog fik jeg 500,- tilbage, han gav mig ret i at jeg have givet lidt for meget..

    Men er godt nok stadig øv over denne oplevelse!


Kommentér på:
Skjulte gebyrer v. kørekort

Annonce