{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Yndlings hesterace {{forumTopicSubject}}

Nu spørger jeg så her inde:
Hvilken hesterace er jeres yndlings?
Og hvorfor? På grund af håpragt, ædelhed, eller noget helt andet?

Forestil dig at du fik et 'gavekort' til én hest. Helt perfekt hest, men hvilken race skulle den være?

Jeg kan jo passende starte inlægget her smiley
Hvis jeg helt selv skulle vælge, så skulle min næste hest være en Knabstrupper. En dansk race.
Hvorfor? ja, fordi jeg elsker deres temperament. De er ofte med deres egne mening, og finder sig ikke i alt. Men alligevel så er de trofaste, hvis bare man behandler dem ordenligt. Alsidige, det syntes jeg man kan kalde de fleste, og selvfølegelig, så er der den vidunderlige farve, og holdbarhed.
Af type, så skulle hesten være klassisk. Hen af Baldur smiley
Hvis man selv kunne farvelægge hesten, så skulle den være noget alla dette:
http://www.sartor.dk/images_faellesgrafik/konsul_trav.jpg

Selvfølgelig, er det jo ikke muligt selv at skabe hesten, men forestil jer at man kunne smiley
Selv velge race, selv vælge udseende og temperament smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yndlings hesterace
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   1. jul 2013 tja, din beskrivelse af den perfekte hest, passer meget godt på den hest jeg kunne tænke mig.. sådan er de fleste heste jo smiley

    kunne aldrig gå udelukkende efter en race, ville godt kunne sige nej til nogle racer da, de udseendes mæssigt ikke er mig.

    men om hesten var knapstrupper, DV, Pinto, oldenborg, zangersheide what ever, ville være fuldstændig ligemeget, bare mig og den passede sammen.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   1. jul 2013 veg: siden hvornår har en DV været tung?? smiley

  • #4   1. jul 2013 Det må være en Frieser, jeg har altid været fuldstændig forgabt i deres flotte lange krøllede maner og haler. Deres elegante benløft og deres flotte sorte skinnende pels! smiley

  • #5   1. jul 2013 Pinto! elsker plet-heste i det hele taget, og alle jeg har redet har jeg været fuldstændigt forelsket i ! så hvis jeg selv kunne vælge, skal min næste hest vare pinto:D

  • #6   1. jul 2013 Haflingere! Elsker deres temperament, deres smukke farve!
    Og hvis jeg selv kunne vælge ville jeg helt sikkert vælge en haffer! smiley


  • #8   1. jul 2013 For mig handler det ikke om racen men om hestens sind.
    Men hvis sindet var perfekt på alle heste så ville jeg nok gå efter en Barok-pinto eller Barok-hest da de simpelthen er så smukke! Jeg er til de lidt kraftige, og der er Barokken jo god..! Jeg ville helt sikkert gå efter sådan en næste gang en ny hest kalder, hvis pengene er der til det smiley


  • #9   1. jul 2013 Det ville næsten være mishandling at give mig en hårfyldig hesterace... Kan ikke fordrage alt for meget hår. smiley Men synes nu sportsracerne er fine - trakhener, holstener, varmblods, sportsponyer og welsh (;
    Derudover kan jeg godt lide at der er meget hvidt på dem (aftegn), bare de ikke bliver brogede smiley


  • #10   1. jul 2013 Tinker og Irish cob!
    Er helt forelsket i deres udseende og deres tempermant og sind! smiley


    profilbillede
  • #11   1. jul 2013 For mig må det være de spanske/portugisiske racer Lusitano og PRE. Så alsidige, modige, adrætte, robuste, ædle --- kunne fortsætte smiley

  • #12   1. jul 2013 100 % en islænder ^^
    De har klart useende og sind med sig!
    Fantastisk race ??!

    Meeeen den spanske PRE får dog en flot 2. Plads smiley


  • #13   1. jul 2013 Ikke rigtig race fikseret men heller hvordan hesten virker på mig, kemi og sind. Måske Fuldblods, PRE, Frederiksborger, Traver, Trakhener.....Thja ikke nemt at sige....

  • #15   1. jul 2013 Islænder: De er kærlige, dygtige, specielle, lydige og elsker deres tykke pels om vinteren.

    Eller Connemara: De er edle, dejligt temperament, og elsker især når de er grå skimmle.

    Hanflinger: De har bare en helt vildt flot farve, og alle de haflingere jeg her set havde et mega sød ansigtsform og smukke øjne.

    Men jeg kan lide rigtig mange hesteracer!?


Kommentér på:
Yndlings hesterace

Annonce