{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Suk hvordan lærer man at sige nej tak og gøre noget!? :( {{forumTopicSubject}}

Jeg er så smask utilfreds med min krop aka lår og mave.. Jeg vejer som sådan ikke for meget, men har en delle lige på maven og mine overlår er for brede. Jeg ved hvad jeg skal gøre for at få det væk. motion og sunde spisevaner, men jeg kan bare ikke finde ud af at sige nej tak til det ugentlige stykke kage og chipsene i weekenden.
Motionen bliver der heller ikke meget af da jeg er alt for træt når jeg kommer fra arbejde af.
What to do?
Hvad gør i for at opretholde motivationen? Jeg vil bare gerne spise mere frugt og mindre usundt men lykkes ikke rigtig for mig smiley

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suk hvordan lærer man at sige nej tak og gøre noget!? :(
  • #1   22. jul 2013 Hvis du VIRKELG vil, så er jeg sikker på at det kommer helt af sig selv! smiley
    - Men hver gang folk tilbyder dig noget usund, så tænk på det smiley


  • #2   22. jul 2013 Gør op med dig selv, hvad du vil. Hvis du virkelig gerne vil tabe dig og af med det, du er utilfreds med, så må du bremse dig selv indeni HVER gang og tænke, at du ''skuffer'' dig selv ved at gøre det. Når du har lyst til det usunde, så tag noget frugt eller andet sundt i stedet for.

  • #3   22. jul 2013 Det hele handler om at lave en rytme. Det er hårdt at komme ind i den, men er du i den, så er det let at blive der. Find noget der er overskueligt, sjovt og hold så dig selv i ørene. Tillad ikke dig selv at have så lidt ryggrad, for det er kun dig der betaler prisen og andre bliver træt af at høre på "nu er jeg bare kommet igang" osv og en uge senere sidder du i sofaen igen. Start stille ud og byg op. F.eks. du skal gå 5 km. hver søndag og skal putte de chips du må få i en bøtte, så du ikke bare tømmer posen. Udforsk sund mad og gør det spændende.

  • #4   22. jul 2013 Prøv lige at læs lidt om Dukan kuren, den virker virkelig og er rimelig nem at holde smiley
    http://www.udeoghjemme.dk/Slank/Dukan/2013/05/21-dukan-kuren-foedevareliste-angrebsfasen.aspx


  • #6   22. jul 2013 Flere af mine arbejdskollegaer har tabt sindssygt meget på kuren "
    Lidt af Line". - tjek hjemmesiden ud smiley


  • #7   22. jul 2013 Tak alle for jeres indlæg smiley
    Fender: Har ville dette i mange år men desværre er rygraden ikke god nok til at holde det så den duer ikke smiley

    Sandra: Det vil jeg prøve smiley

    Stine: helt enig! Tror også meget af det er jeg er i en doven rytme hvor jeg spiser det samme mad og gør de samme ting, men øv hvor er det svært at bryde rytmen smiley

    Frederikke: Tror ikke på de quick kure, jeg vil hellere finde en ændring så det kommer naturligt men tak for linket smiley

    Klara Sofie: det lyder så simpelt når du skriver det men har forsøgt at tælle kalorier 4 gange, og det går også godt de første 3 dage og så glemmer jeg at gøre det/skriver det ikke om/glemmer hvad jeg egentlig har spist/er uærlig overfor mig selv og så opgiver jeg altså smiley men kan være det bare er fordi jeg ikke forstår det smiley

    Line: Den kan jeg bare ikke leve med, min mor er syg af mange sygdomme og jeg ved jeg arver mange af dem hvis jeg ikke passer på, og siger jeg først til mig selv at jeg er perfekt som jeg er nu så er der party i chipsposen i aften og så går den ned af, nej tak så hellere være lidt mere pessimistisk og forsøge at blive sund smiley


  • #8   22. jul 2013 Louise: Er det den blog? smiley
    Er som sagt ikke til kure som sådan, men vil hellere have en permanent livstils ændring smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   22. jul 2013 Fuck kurer, jeg tabte mig 10 kg ved bare at begynde at træne, og jeg spiser både slik, chips mcd smiley

  • #10   22. jul 2013 Astrid: Træner du så hver dag? Hvor mange timer om dagen hvis du gør og hvad træner du? er det fuldt ud motioncenter eller løber du bare en tur eller hvad gør du? smiley

  • #11   22. jul 2013 Træning bliver en vane, så det er så at sige bare at hanke sig selv op i nakken og komme afsted - en gå tur er bedre end ingen motion overhovedet smiley så start i de små; f.eks. med motionen. Få det ind i din hverdag stille og roligt i stedet for at bombardere dig selv med grøntsager og løbeture, så mister man hurtigt motivationen.

  • #12   22. jul 2013 Drop at sige nej til den ugentlige kage og chipsene i wekeenden - men mindsk det f.eks til det halve af gangen og så smid nogle nødder frem også og friskskåret æbler(og appelsin, namme namme, og jeg er altså totalt slikafhængig, men appelsin og æble og nødder har jeg bare let ved at tage frem for det andet).

    Løb en tur på 10-15 min inkl. gåning, og så lav 20 squats om dagen(RIGTIGE squats - og du kan mærke om du har lavet dem rigtigt, når du har besvær ved omtrent nr. 8.) Det tager ikke mere end i alt omkring 15-20 mins træning om dagen og det er jo kort tid, men stadig træning. En god søvn hver nat og start ud med en super sund morgenmad (skyr med bær og müsli er lækkert!) så bliver det hele meget bedre smiley

    Jeg selv skal til og starte med en sund youghurts morgenmad og noget brød, og ellers en god nattesøvn på minimum 8 timer. Og orker jeg ikke træning, så skal jeg gå i stedet for en tur smiley


  • #13   22. jul 2013 Lea: det er nok der den er gået galt for mig jeg har været for hurtig og bare gjort en masse og blevet træt af det smiley

  • #14   22. jul 2013 Camilla: Løb funker ikke for mig desværre smiley har et knæ der giver efter efter 2 min så gå ture og cykel er det jeg kan smiley
    Men vil prøve mig lidt frem tak for råd smiley


  • #15   22. jul 2013 Så squats og nogle mavebøjninger(sorg dog for evt de første gange at have nogen til at støtte din ryg, indtil den selv er styrket lidt.

    Men æbler og appelsin er altid et hit til film sammen med et glas iskoldt vand eller saftevand(first price hyldeblomst og jordbær saften du kan købe i Kiwi er fantastiske gode, og så uden sukker!).

    Sørg for at starte ud med sådanne små ting, og så kan du altid putte mere på, når du kan mærke din motivation er gået én gang op. For bare 3 uger siden var jeg smadret og død og ville intet, men jeg har altså trænet squats og armøvelser 4 gange på 2 uger, og det har jeg aldrig gjort før. Så nu gør jeg det indtil videre(fra i går :P) hver 2-3 dag, og så må jeg jo se hvornår jeg så kan få mig smidt i gang til at gøre det hver dag og smide løb eller cykling på.

    Held og lykke med "kampen" smiley


  • #16   22. jul 2013 Camilla: Lyder som en god ide det du gør smiley
    Vil prøve og se om det ikke funker for mig smiley har nok været for hurtig når jeg har startet smiley
    Jeg har tabt de første 10 kg men det er desværre bare et helt år siden, ja næsten 1½ år siden jeg gjorde det og gik i stå derefter så øv øv, heldigvis har jeg kun taget 1-2 kg på igen smiley


  • #17   22. jul 2013 Spis dig mæt i frugt sådan at der ikke er plads slik smiley

  • #18   22. jul 2013 Julie: så køber jeg mig fattig i frugt for er altid lækkersulten smiley ej tror også man bliver voldsomt træt af frugt smiley

  • #19   22. jul 2013 Julie: Prøv evt. at lave et skema og aftal med dig selv at den SKAL du overholde. Så kan du se på den, udføre det og ikke nå at tænke videre over om du gider eller ej smiley

  • #20   23. jul 2013 Det kunne det nemlig godt lyde til - og har selv gjort det samme smiley jeg tænkte "nu skal det fandme være" og så stod den ellers bare på en kold tyrker med salat, kylling og nødder. Det holdte så 4 dage ... Så har efterhånden lært at tage det stille og roligt, og nu er jeg nået dertil, at jeg kan nyde et par ugentlige cheat-meals og ret faktisk nyder det frirum jeg har i træningscentret eller på løbeturen. Er også lidt af den filosofi, at selvom man gerne vil tabe sig, skal man heller ikke "snyde sig selv" for livet. Så kan det godt være, at det tager lidt længere tid, men so be it smiley

    Hent evt. app'en RunKeeper, den synes jeg er fantastisk! Så kan du tracke dine gåture og sætte dig et mål; f.eks. at du skal gå mindst 5 km om ugen og hver uge kan du skubbe den en smule mere og mere smiley så udfordrer du også dig selv lidt mentalt, men på en sjov måde, som ikke gør det til en forpligtelse - det synes jeg i hvert fald, men jeg er også ret konkurrence-minded smiley


  • #21   23. jul 2013 Lea: Tusind tak for det! smiley

Kommentér på:
Suk hvordan lærer man at sige nej tak og gøre noget!? :(

Annonce