{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Heste forsikring?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle:)
Jeg vil meget gerne ha mere forsikring på mine heste, end bare alm ansvar(bliver dækket af vore indbo forsikring), men vores forsikring har ikke noget til heste.
Så ville høre jer, om hvilke selskaber i kan anbefale, og hvad i ca gir for jeres forsikringer??
GOD SOMMER:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste forsikring??
  • #1   23. jul 2013 Der findes mange små selskaber i alle regioner, hvor man har en lav livsforsikring til små beløber. F.eks Egtved og omegns hesteforsikring.

    Ellers findes der de større forsikringsselskaber :

    TRYK
    Top danmark
    Alm brand
    1st Horse
    MM
    Min gamle vallak var forsikret gennem alm brand. han blev tidligt pensioneret, vi fik udbetalt 60% af forsikringssummen samt fortsat delvis forsikret for 10.00 kr og så havde vi ham gående til han ikke kunne mere.
    Aldrig haft problemer med dem.

    Bruger nu selv Dansk hesteforsikring Dem har jeg været rigtige glade for.
    Havde min gamle hoppe forsikret der Livsforsikring 20.000 inkl foster føl samt ansvar forsikring til 1200 kr om året. Har aldrig haft problemer med dem.

    Min nye hest er også forsikret gennem dansk hesteforsikring for 30.000 kr inkl foster føl, samt ansvar og sygeforsikring dette giver jeg 3500 kr for om året.

    Der findes rigtig mange forskellige selskaber, og lige så mange meninger om dem, så tror du får mest ud af selv at kontakte dem eller opsøge dem på nettet.

    Ved hestenettet under salgsannoncer for heste har forskellige udregninger af hesteforsikringer og selskaber smiley

    Mvh Tanja



  • #2   23. jul 2013 Jeg har haft tryg til min fjordhest. Men de er MEGET dyre.

    Til min nye hest (islænder) skal jeg have Dansk hesteforsikring. De er ret billige. Jeg skal give 1400kr for sygesikring, og 3% (procent ved islænder og andre stærke koldblodsracer, 4% for andre typer heste og ponyer) af købssummen i livsforsikring.

    De har 500krs selvrisiko, men dækker derefter 80% af regningen. Det giver ikke meget på små regninger, men står du med en regninger på 5000kr eller mere får du meget mere tilbage i forhold til f.eks Tryg hvor de kun giver 65% tilbage, eller alm brand som giver 60%. På små regninger er det jo godt med denne procent sats. Men på større regninger er det skidt.

    Desuden koster Trygs sygeforsikring 2500kr pr år altså 1100kr mere pr år. Så man kunne jo ligge penge til side i stedet for til små regninger hvis man vælger Dansk hesteforsikring.

    Alm- Brand har jeg hørt meget skidt om, de har også været i TV omkring problemer med at de ikke vil udbetale forsikringen på syge heste og jeg kender flere tilfælde personligt hvor der har været problemer.

    First horse skal du holde dig HELT fra. De forringer deres betingelser ud af blå.

    Desuden så dækker Dansk hesteforsikring og Tryg Kiropraktik udført af dyrlæge. Det gør Alm brand ikke og First horse gør det heller ikke længere.


  • #3   23. jul 2013 tusind tak for jeres svar, de er meget brugbare:) smiley

  • #4   23. jul 2013 Livsforsikring:
    Tryg ca. 1300 kr.
    TopDanmark ca. 800 kr

    Forudsat at du har alle dine forsikringer hos dem smiley


  • #6   23. jul 2013 The Way to go:

    HOLY SHIT!!! Det er immervæk en dyr forsikring!!! 9000kr smiley WHAAAT!

    Tryg tager 4% af købssummen i liv, 3% hvis det er en islænder. alm sygesikring koster 2500kr pr år. Det er i den dyre ende.

    Vi har da vi havde tryg ikke samlet forsikringerne hos dem da de ikke kunne gøre det lige så billigt som Det faglige hus' forsikringer (indbo, hund, ulykke x3)


  • #10   23. jul 2013 man kan jo også overveje om uanvendelighedsforsikring er nødvendigt. Det er jo meget dyrt og hvis man lagde samme beløb til side på en konto ville det nok bedre kunne svare sig. Jeg skal ikke have uanvendelighed på min nye hest. Det kan simpelhent ikke svare sig i længden. OG ofte aflives heste på livsforsikringen. Dvs flere tusinde kroner ud af vinduet hvert år.


  • #13   24. jul 2013 Tak for alle jeres svar, vil tjekke de selskaber som i har:) smiley

Kommentér på:
Heste forsikring??

Annonce