{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Hvad er mine muligheder?! {{forumTopicSubject}}

hej:)

Jeg er ekstremt fortvivlet omkring hvad der skal ske hvis jeg dropper ud af efterskolen (gør jeg højst sansynligt) på grund af problmer kan jeg ikke bare starte i 9. klasse på en almindelig skole og jeg har derfor ledt efter muligheder for at blive undervist på nettet eller i en mindre "special" klasse af en art, men jeg kan ikke finde noget og jeg aner ikke hvad der er muligt for mig, jeg er seriøst brug for undervisning for ikke bare at blive tabt af systemet men jeg tror ikke jeg klare efterskolen så hvad skal jeg gøre? eller rettere: hvad kan jeg gøre? og hvordan gør man det? hvad har i andre der ikke går i alm skole eller på efterskole i 9. klasse gjordt?

tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er mine muligheder?!
  • #1   24. aug 2013 Du må have en sagsbehandler der kan oplyse dig om hvad din kommune kan tilbyde dig... Det er ham/hende der skal hjælpe dig med at komme videre.

  • #3   24. aug 2013 Jeg har allerede haft en sagsbehandler, hun hjalp mig ikke desværre.

  • #4   24. aug 2013 Du skal igennem din sagsbehandler hvis du skal i gang med specielt undervisningstilbud. Medmindre at du kan komme på privatskole. Man kan ikke bare lige komme ind i en specialklasse, uden at kommunen er inde over...

  • #5   24. aug 2013 Jeg har bare gået i rigtig lang tid hvor der intet skete, nu troede jeg lige det blev godt igen når jeg kom på efterskole men nej, jeg er nødt til at finde på noget andet, jeg kan ikke gå uden undervisning længere..

  • #6   24. aug 2013 Hvad med en ungdomsskole? smiley

  • #7   24. aug 2013 Anette - ungdomsskole? er det ikke det samme som en efterskole?:)

  • #8   24. aug 2013 Hvis det er selve efterskolelivet der ikke passer dig, er det muligt på nogle efterskoler at være dagelev - kunne det være en mulighed?

  • #9   24. aug 2013 Aless - Det tror jeg ikke desværre, på den måde ville jeg jo gå glip af utrolig meget og føle mig meget udenfor, jeg tror jeg ville være lige så ulykkelig som jeg er nu.

  • #10   24. aug 2013 Hvad med en produktions skole? Jeg kender et par stykker der har været utrolig glade for at gå der. Der laver man alle mulige ting og der er alle forskellige unge mennesker der går det.

  • #11   24. aug 2013 Mosbøl - Hvad er det? bor man der? og hvor mange elerver går der der ca? går man ikke også i skole f.eks med dansk, engelsk og matematik der og hvor gammelskal man være for at starte der?:)

  • #12   24. aug 2013 Mosbøl - Jeg kiggede lige på det på nettet, desværre, det lød godt men man skal have opfyldt 9. klasse og det er den jeg skal/er igang med i år..:/

  • #13   24. aug 2013 Det er egentligt for unge der ikke ved hvad de vil og ikke rigtig "passer" ind andre steder. Ikke noget negativt... smiley
    Man bor der ikke, der er måske lidt som et slags arbejde hvor man kommer om morgenen og laver forskellige opgaver og tager hjem om eftermiddagen.

    Jeg ved ikke om man har rigtig fag, som dansk og engelsk.
    De ligger mange steder rundt om i landet. Prøv at google om der er noget i nærhedden af dig smiley


  • #14   24. aug 2013 Øv smiley Det lyder ellers rigtig interessant. Og ville sikkert være noget for dig smiley

  • #15   24. aug 2013 Nej nej smiley Du bor ikke på en ungdomsskole. En ungdomsskole tager hensyn til den enkelte elevs behov. Der er få elever i en klasse, så ingen bliver overset, og alle får hjælp smiley Jeg havde selv en rigtig svær skolegang, og afsluttede min 9. klasse på ungdomsskolen i Albertslund. Det er jeg rigtig glad for at have gjort smiley

  • #16   24. aug 2013 Mosbøl - ja det lød rigtig godt:/

    Anette - Det lyder egentlig godt!:D
    jeg har det svært socialt specielt med at komme ind på andre og få venner så jeg har det meget hårdt på efterskolen men sidste år gik jeg næsten ikke i skole så jeg skal virkelig have noget hjælp hele dette år i 9. klasse.
    kan man søge ind nu når skole året er gået igang?:)


  • #17   24. aug 2013 Hvorfor droppe ud af efterskolen? smiley du har vel kun været der i 2 uger?

    Nu kender jeg jo ikke dine grunde til at droppe ud af efterskolen, men i starten kan det være psykisk hårdt at være væk fra sine normale omgivelser, og være i blandt så mange fremmede mennesker, og hvis det er sådan du har det, så er du helt sikkert ikke den eneste på skolen. Tal med din kontaktlærer (eller hvad du nu har) og giv det noget tid, så kan du om en måneds tid genoverveje om det er noget for dig smiley


  • #18   24. aug 2013 Ninna - Fordi jeg allerede er ved at gå psykisk ned (igen) ved at være der, jeg har ingen venner og det er bare et lorte sted og jeg tuder nærmest konstant når jeg er alene. Jeg har snakket meget med min kontakt lære som vil have mig i psykolog behandling men andet kan der ikke gøres.
    Jeg vil bare finde ud af hvordan jeg ellers kan få undervisning så jeg ikke går i stå og ødelægger min fremtid, jeg føler mig fanget.


  • #19   24. aug 2013 Du lyder næsten ligesom mig smiley Jeg havde det rigtig dårligt og svært i hjemmet, kom så i 8. klasse på efterskole, og var der i halvanden uge smiley Jeg havde det simpelthen så dårligt psykisk, så min kontaktlærer kontaktede min mor, og spurgte om det var muligt at jeg kunne komme hjem. Så fik jeg eneundervisning herhjemme, og startede som sagt så på ungdomsskolen smiley Så jeg forstår udemærket godt din situation. Ikke alle er glade for efterskole.
    Det er jeg helt sikker på at du kan smiley Få din mor eller far til at ringe ned og snakke med den tættest på dig.


  • #20   24. aug 2013 Anette - Hvordan kom du igang med eneundervisning og fik du lavet alt det skole arbejde du skulle? Ja, hvem kontaktede i da du skulle igang med det? hvor længe fik du eneundervisning og af hvem? ja, bare fortæl meget gerne for det lyder som noget at det jeg skal, jeg er ved at gå psykisk ned på min efterskole..

  • #21   24. aug 2013 Uh..... Det med eneundervisning var vidst noget der blev sat igang mellem min sagsbehandler og skolen... Er faktisk ikke helt sikker. Men jeg fik godkendelse til at komme op i 9'ende smiley Jeg fik en lærer som allerede arbejdede på den skole jeg gik på tilknyttet. jeg fik ene undervisning fra marts måned til juni smiley Har du en sagsbehandler?



  • #22   24. aug 2013 Jeg gik ud af 9. klasse på efterskolen efter kun 3 måneder og kom på en specialskole istedet. Det var en specialskole for unge med ADHD, småkriminalitet, skoleproblemer og andre personlige problemer. Det er den bedste skole jeg nogensinde har gået på og det første sted hvor jeg har følt at jeg passede ind! smiley Og det er ikke engang fordi jeg har ADHD.
    Men det bliver nok desværre svært at komme på specialskole nu hvor folkeskolen har inklusion. Et lorte system som siger "Der skal være plads til alle i folkeskolen" - det er der bare langt fra og det bliver der nok heller aldrig. Synd for de mange unge der risikerer en fremtid uden uddannelse, bare fordi kommunerne skal spare penge smiley

    Du har jo også altid mulighed for at tage på VUC når du er fyldt 18 og tage din 9. klasse der. Det er jeg igang med nu, og jeg er super glad for det! smiley Man kan også tage det som fjernundervisning, hvor man læser hjemme. Der er selvfølgelig lang tid til hvis du kun er 14, men så ved du at du altid har en sidste udvej.


  • #23   24. aug 2013 Anette - nå okay, jeg vil prøve at se om jeg kan få mine forældre og efterskolen til at se på om jeg kan få eneundervisning og så noget andet derefter. Jeg har haft en sagsbehandler men hun kunne ikke hjælpe mig med noget som helst.

  • #24   24. aug 2013 Mint - Men er der ikke meget mobning på skoler for 'kriminelle' og folk med ADHD?
    Det lyder lidt ligesom en folkeskole.:)
    Det med først at tage 9. Klasse som 18 årig er for sent for mig, men tak for foreslaget:)


  • #25   24. aug 2013 Helena H - Jeg oplevede ikke mobning, men jeg var også den eneste pige da jeg startede, så der var ikke noget tøsefnidder smiley Jeg syntes netop at det var rart at vide, at alle andre på skolen også havde problemer, så følte man sig ikke udenfor, anderledes eller mindre værd smiley
    Det var også bare så du vidste at muligheden var der, hvis alt andet fejlede. Forhåbentligt bliver det ikke nødvendigt! smiley


  • #26   24. aug 2013 God ide! smiley

Kommentér på:
Hvad er mine muligheder?!

Annonce