{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Problemer med at vaske hest. {{forumTopicSubject}}

Min pony er lidt bange for vand:/
til vores sidste jagt var der en vandslange men kunne skylle med, hun stod fint og roligt da hun fik vandet over sig, så det ik noget problem.
men i stalden gider hun ikke ind og stå i vaske pladsen, nogen ideer til hvad jeg skal gøre for at få hende derind?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med at vaske hest.
  • #1   30. aug 2013 Når hun skal fodres, så sæt foderet der ind i en spand, og bare lad hende stå og spise, også ind i boks igen. Lok hende med noget hun godt kan lide, bare så hun står der i kort tid, og så kan du øge tiden i takt med at hun bliver tryggere og tryggere, så du skal tilvende over længere tid smiley

  • #2   30. aug 2013 min hest står der ikke, det et sted jeg rider

  • #4   30. aug 2013 super mange tak smiley
    prøver jeg


  • #6   30. aug 2013 har nogle film, hvor min hest stejler, teer sig og er helt fra den.. det er PJAT!!! selvfølgelig er den ikke bange for vand, når du kan vaske den på ben og krop udendørs!
    Kig i din hests øjne og se om det er lidt "la la la.. jeg driller" eller om den viser frygt!
    min veninde og jeg gjorde det at jeg snakkede med Medina (lad være med at nyn den sang!!! :D) hvor Kristine så stod med vandslangen og skyllede hendes hove, og ja.. hun flyttede sig og løftede benene.. men det var bare fordi hun ku'!!! efter nogle uger, hvor vi gentog vores proces kunne hun vaskes uden problemer.. stod faktisk og vaskede hale og ben på hende alene i sidste uge.. og hun stod bare.. smiley det kræver bare lidt tålmodighed og vedholdenhed.. smiley

    "skema": vi startede med hove, gik videre op på benene. hvor efter vi valgte nakken/skulderen at føre vandet over først.. og den vej arbejdede os bag ud.. smiley det tog 1 mds tid med gentagelse en gang om ugen.. dog blev vandet "afprøvet" på benene HVER gang hun var inde. smiley


  • #7   30. aug 2013 skal lige tilføjes at jeg striglede/strigler på/i vaskepladsen!

  • #8   30. aug 2013 hun kan vaskes, men vil ikke gå ind i vaskepladsen.

  • #9   30. aug 2013 Brød!:-D Det virkede på Ditte;-)


  • #10   30. aug 2013 ja hehe, eller gulerøder det elsker hun

  • #11   30. aug 2013 Bakke hende der ind frem for at gå forlæns og derefter vende:-)
    Det virkede i hvert fald på min hoppe:-)


  • #12   30. aug 2013 Har lige været dernede, fik hende til at stå lodret og så skubbede jeg hende ind, hun stod helt stille imens smiley

  • #13   1. sep 2013 Gør det jeg gjorde med Chumacher smiley
    Han dansede også rundt inde i vaskepladsen, når jeg så meget som tændte for vandet.

    I første omgang er det godt med en makker til at tænde og slukke for vandet, når du vænner hende til, at vandet ikke er farligt, bare fordi hun er spændt fast. Jeg skal nok komme ud og hjælpe en dag smiley

    1. Stil dig med slangen et stykke fra hende, og få din makker til at tænde vandet. Hun begynder helt sikkert at danse i første omgang, men endelig ikke sluk vandet, før hun står komplet stille. Så skal du så også slukke vandet med det samme hun står stille, så hun ved, at du først fjerner vandet fra hende, når hun står stille, og at det ikke kan betale sig at danse. Gør det om nogle gange.
    2. Begynd at vaske hendes hove, kun hovene i ben, og igen, hvis hun danser, så bliv ved med at sigte vandet mod hendes hov, indtil hun står stille. Sluk så, når hun står helt stille igen. IKKE sluk før hun står stille, så hjælper det ikke noget at prøve.
    3. Vask hendes ben for neden og gå ellers længere og længere op. Jeg har vænnet Chumacher til det, og kan vaske ham overalt nu og har kun gjort det 1 gange siden. (Eksl. de gange, hvor jeg har vasket ben, der står han helt stille nu)

    Det er en super god måde, og hesten lærer også at ''stole'' på, at vandet ikke er farligt.


  • #14   1. sep 2013 Hun står jo helt stille når hun bliver vasket, det var bare at hun ikke gad ind i vaskepladsen smiley

Kommentér på:
Problemer med at vaske hest.

Annonce