{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Hesten er halt - læsser lige lidt af. {{forumTopicSubject}}

Emnet er egentlig primært for at tude lidt, fordi jeg bare synes at tingene er lidt skod lige nu. Håber i kan bære over med mig.

For en måneds tid siden fik jeg at vide at min hest med stor sandsynlighed havde spat i det ene bagben. Jeg var i total panik, og virkelig bange for hvordan hendes fremtid så ud - og om hun overhovedet havde en?

Det viste sig dog heldigvis at være en noget forhastet konklusion - at hun havde spat - arvæv var blevet forvekslet med en hævelse og en spatknude. Hesten var haltfri 2 dage senere, og har sikkert bare haft trådt forkert.

I dag bliver jeg så kontaktet af min nye part, som fortæller mig at hesten haltede i dag, på samme bagben. Jeg har ikke rigtig mulighed for at komme derud før søndag, så jeg skyndte mig at ringe til hende der ejer stalden, for at høre hendes vurdering.
Hun får lidt ro på mig, og fortæller at ja, hesten trak en smule på det ene ben, men virkede ikke generet, og gik fint rundt på folden sammen med de andre. Hun vil selvfølgelig kontakte mig hvis der skulle blive noget. Vi snakker dog også om, at haltheden (hvis den ser ud som sidst) ikke ser ud til at stamme fra hendes ben, men måske oppe fra hoften af, som om noget er i klemme eller hun måske er skæv og har belastet sig forkert. Hendes ben har heller ikke været hævet, varmt eller andet unormalt i forbindelse med haltheden, så at det evt. kommer et andet sted fra lyder meget sandsynligt.
Jeg kan evt. få en massør til at kigge på hende helt gratis ret hurtigt, og hvis det ikke umiddelbart hjælper, er min tanke selvfølgelig en kiropraktor - jeg har allerede kigget på en del.

Men hvor er det dog stressende. Jeg ved godt nogen af jer sikkert synes det er noget pjat, men min hest har nærmest aldrig fejlet noget ..
Jeg er nervøs og stresset fordi jeg er bange for at jeg ikke kan hjælpe min hest nok - jeg tænker især økonomisk. Jeg føler mig enormt utilstrækkelig, og som en virkelig dårlig hesteejer, fordi jeg ikke føler at jeg har mulighed for at skulle have dyrlæge til at tage røngten, kiropraktor til adskillige behandlinger eller lign. Jeg ved godt, at det måske er ''i værste tilfælde'' jeg sidder og forestiller mig, men hold op hvor det stresser mig.

Selvfølgelig har jeg penge til at der kan komme en dyrlæge og/eller kiropraktor til hesten nu og her, men det er ikke noget jeg tror at jeg vil have penge til i længden, hvis det viser sig at være noget slemt, der kræver regelmæssig behandling.

Jeg ved godt at mange måske vil mene at det er uforsvarligt at have hest hvis man ikke har penge til sådan noget - men i behøves altså ikke at begynde at hagle ned på mig, for det er virkelig det sidste jeg har brug for.
Jeg trængte bare til at læsse lidt af


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten er halt - læsser lige lidt af.
  • #1   30. aug 2013 Selvfølgelig er det en kæmpe stressfaktor - hesten er jo ens hjertebarn!

    Lad være med at føle dig utilstrækkelig pga. sådan noget, jeg tror det er de færreste der har råd til ved det mindste at få krikken igennem røntgen og tjekket i hoved og røv! Du bekymrer dig om din hest, og så længe det ikke er værre end det er lige nu - vil jeg mene at det er det vigtigste! smiley .


  • #2   30. aug 2013 Først og fremmest; øv hvor er det synd for dig og hesten smiley
    Dernæst; vent med at panikke/stresse/plage dig selv, førend du ved hvad du reelt står med af problemer.
    Hvis du kan få en massør til at kigge på din hest gratis, så start med det (efter du selv har set hesten og set om bevægelsesmønsteret er forkert, måske har den bare lavet en lille overbelastning, og problemet er allerede væk).
    Hvis det ikke løser problemet, så er næste skridt - for dig - nok en kiropraktor, og efter hvad der bliver sagt der, kan du træffe en beslutning smiley

    Du er ikke en dårlig hesteejer fordi økonomi spiller en rolle, det gør det for alle, vores økonomiske grænse er bare forskellig.
    Så længe hesten ikke lider under ejers manglende penge, er det kun dig selv det går ud over. Hvis hesten begynder at lide, og der ikke er råd til en grundig udredning, så bliver du desværre nødt til at træffe den ulykkelige beslutning at aflive. Det er ingen skam at have dårlig økonomi, men det er forkert at et dyr lider af den grund.
    Du virker som en meget ansvarlig og bekymret hesteejer, og når du har mere information bliver det lettere at træffe den rigtige beslutning for din hest - og dig smiley
    Held og lykke, og måske er det allerede gået i sig selv igen (smiley der krydser fingre)


  • #3   30. aug 2013 Tak for jeres søde - og forstående! - svar.

    Jeg ved godt at jeg stresser unødvendigt meget over noget jeg slet ikke ved noget om endnu, men jeg er bare så nervøs for hende. Hun er alligevel 15 år, og traver - det er jo bare tit at de er slidt før tid de travheste .. Jeg ved jo at hun ikke holder for evigt, men tanken om at hun skal herfra en dag er bare så forfærdelig at selv ved den mindske skade, så panikker jeg. Min psykiske tilstand er i forvejen ikke for god, så når der kommer noget med mit kæreste eje oven i, så skal der bare ikke meget til smiley


  • #4   31. aug 2013 Puha kan virkelig sætte mig ind i hvordan du har det. Jeg er selv en der stresser og panikker hurtigt hvis der er noget med min isbasse. Jeg har heller ikke alverdens penge osv . Min dreng er desværre begyndt at opfører sig anderledes under rytter, og er hamrende nervøs for hvad der er galt. Nu skal han så tjekkes igennem af en fys, og et simpelthen så bange for at der er noget slemt.. smiley

Kommentér på:
Hesten er halt - læsser lige lidt af.

Annonce