{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Nervøs når man prøver ny hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG, efter et par ulykker jeg har haft med min gamle welsh hoppe for 2 år siden, har jeg haft en fjordhest der heller ikke gik så godt smiley Har jeg valgt at det KUN bliver til parter nu. Jeg har prøvet en masse i dette år 2013, men hver gang er jeg bare så nervøs, og det er IKKE på grund af hesten, det kan jeg tydeligt mærke det ikke er, det er nemlig ejeren.. Jeg er bange for jeg ikke gør det godt nok fordi jeg ikke har redet det sidste år, og jeg er bange for at jeg er for et stort problem(altså mangler meget hjælp) ja.. Jeg har bare meget lavt selvværd og selvtillid når det er nye mennesker og jeg plejer normalt at 'blære' mig med hvor god jeg var, for jeg var stolt af hvad jeg har opnået.. Men.. Nogle tip til hvordan jeg kan slappe mere af? Jeg står her og skal prøve en hest på tirsdag og er allerede ved at have sommerfugle i maven... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs når man prøver ny hest?
  • #1   7. sep 2013 Hver dig selv slap af, det vigtigste er at ejeren kan se en kemi mellem dig og heste!

  • #2   7. sep 2013 Ja.. Men hvordan? smiley
    - Har fortalt ejer at jeg er nervøs anlagt med nye mennesker.. Og det siger hun at det nok skal gå, og at jeg nok skal få lov at prøve hende et par gange mere så hun rigtig kan se at vi er noget sammen (hvis det er)


  • #3   7. sep 2013 Du skal bare tænke på at du kan ikke gøre det bedre end dit bedste og når hun er indforstået med at du er nervøs omkring nye mennesker så er det jo godt smiley
    Er selv den type der bliver stille når jeg er omkring nye mennesker og tror de alle dømmer mig men faktum er at de ikke gør det jeg tror de gør smiley


  • #4   7. sep 2013 Jeg kender det godt, ny hest og en ejer der kigger på. Jeg selv er også drønnervøs de første mange gange, særligt når ejeren står og kigger. Hvis der er mulighed for det for jeg gerne ejeren til at ride først så jeg kan se hvordan de rider hesten også er jeg naturligvis 100% ærlig overfor ejer, "jeg har redet så og så længe, men har holdt pause osv".

    En god dialog med ejer er virkelig vigtigt, prøv evt. Om du ikke må komme ud i stalden første gang sammen med ejer og bare strigle og nusse og snakke også anden gang kan du jo prøve hesten hvis i kommer godt ud af det med hinanden.

    Jeg kender godt tankerne om man nu er god nok osv. Og første gang man prøver hesten synes jeg aldrig det går godt pga. Man netop er nervøs.

    Men hvis du vælger at du gerne vil komme flere gange sammen ejer også uden at ride, så synes jeg det sender et godt signal til ejeren at du ikke bare vil ride den første og bedste hest, men at du rent faktisk vil være sikker på at i alle 3 kan sammen..


  • #5   7. sep 2013 selvfølgelig er man ervøs men find dig bare en hvor ejer virker sød

    min parts ejer tæker ejg da også åhh nej overfor men hun siger heletiden at det er okay at jeg gør noget forkert osv.


Kommentér på:
Nervøs når man prøver ny hest?

Annonce