{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Hvad skal man gøre? :) {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på at hvis man nu rider to veninder på to heste og veninden så lige skal hoppe af og ordne noget (Men fat i hesten) og at hesten så sparker ud efter en og stejler og veninden giver slip, hesten løber helt ned i den anden ende af folden (Ridebanen) og den hest man selv rider på gerne vil med.

Skal man så lade den hest man rider på løbe med den anden, eller skal man bestemme at den skal blive hos en og ikke bare skal løbe hvilket så forudløser at jeg falder af fordi hesten bliver sygo? Så hvad skal man? smiley det var noget jeg oplevede i dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man gøre? :)
  • #1   17. sep 2013 I min verden skal hesten da bestemt ikke have lov at løbe med. Den har at blive der hvor jeg beder den om.

  • #2   17. sep 2013 Du skal gøre hvad du kan for at hesten ikke løber med den anden. Det kan godt være sværet da det kaldes et flugt instinkt. Men gør altid et forsøg på at holde den tilbage for det er dig der bestemmer

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   17. sep 2013 du skal bestemme over hesten. vil du have at den bliver stående, så skal den blive stående - eller så godt som muligt.

    det kan være meget svært at bestemme over en hest som bruger sit flugt instinkt.



  • #4   17. sep 2013 Enig med DD smiley
    Du skal bestemme hvad den skal og ikke skal, men selvfølgelig er heste flokdyr og hvis den ene flygter, vil den anden pr. instinkt følge med. Prøv at få din egen hest ned til den anden hest, så kontrolleret som muligt - det kan være pisse farligt hvis din egen går i panik fordi den anden løber og derved udsætter du dig selv for en stor risiko.


  • Thea A
    Thea A Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 69
    #5   17. sep 2013 Husk sigende overskrift!... smiley
    Jeg ville bestemt holde så godt fast i hesten som muligt, da det kan være meget farligt hvis din hest går i total panik. Osv....... smiley


  • #6   17. sep 2013 Jeg ville hoppe af, hvis der kan opstå en potentielt farlig situation. Så kan du stille og roligt trække hesten ned til den anden hest.
    Det er ikke hesten der bestemmer tempoet, medmindre du "lader" den (jeg giver ofte løse tøjler i trav, og så bestemmer han selv om han vil galoppere, og da han er araber, så; ja, det vil han smiley )


  • #7   18. sep 2013 Ja jeg fik den også til at stå stille og lytte til mig men bagefter begyndte den at stejle og Bukke på stedet smiley også på det sidste bukkespring faldt jeg af :-\

Kommentér på:
Hvad skal man gøre? :)

Annonce