{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Findes et perfekt menneske? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Kunne godt tænke mig at lave en lille "undersøgelse" til min projektopgave. Så jeg har et par spørgsmål, som jeg gerne ville have at alle dem som har lyst, svarer på, enten i kommentar eller i en besked til mig.

Håber folk vil give en hånd! smiley

Spørgsmålene:
1. Findes det perfekte menneske?
2. Hvad er et perfekt menneske? -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå?
3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte?
4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt?

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Findes et perfekt menneske?
  • #2   26. sep 2013 1. Findes det perfekte menneske?
    Nej
    2. Hvad er et perfekt menneske? -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå?
    Det findes ikke.
    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte?
    Nej, det tror jeg ikke på. For hvad der er perfekt for en, kan være ulækkert for en anden. Tag f.eks. Linses bryster, nogle synes der er perfekte hvor andre synes det er klamt.
    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt?
    Anerkendelse fra andre.


  • #5   26. sep 2013 Spørgsmålene:
    1. Findes det perfekte menneske?: Findes der enlig findes et perfekt menneske hvem er det så?, det er op til en selv det kommer an på vores smag og holdninger.
    2. Hvad er et perfekt menneske? -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå? Det er igen op til folks smag. Men hvis det var mig så..... Havde hun et pænt lang velplejet brunt hår, helt mørkebrune øjne med et pænt symetrisk ansigt.
    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte? Ja, men kan ikke grantere hvor sundt det just er!
    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt? Fordi at vi fleste tror at man kan komme længst med det perfekte.

    Håber det var ok. svaret, undskyld stavefejl, dette skulle gå lidt stærkt (skal fodre hyppere):-)


  • #6   26. sep 2013 Rynkerosinen har skrevet det så perfekt smiley

  • #7   26. sep 2013 1. Findes det perfekte menneske?
    Både og. På mange forskellige måder.. Men selv ikke jeg synes det perfekte menneske findes, vi er alle perfekte.

    2. Hvad er et perfekt menneske? -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå?
    Uden på - naturlig og sig selv, lad vær med at gemme dig bag en facade.
    Inden i - selvværd er en vigtig rolle, og sympati fra andre mennesker. Men du skal heller ikke ligne alle andre. Kunne sætte mange tillægsord og udsagnsord på det "perfekte" menneske, selvom jeg ikke tror det finde.

    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte?
    I teorien kan vi vel godt, men for at være perfekt, så skal vi være os selv, her hjælper en operation ikke.

    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt?
    Det vi alle stræber os efter er at blive det højeste i hierarkiet, ved at skønne os selv med diverse midler. Vi alle vil vel godt ligne "perfekte" Paris Hilton - tynd, smuk, og berømt.


  • #8   26. sep 2013 1. Findes det perfekte menneske?
    Nej, ikke som sådan - men jeg har tit den tanke at folk er mere perfekte end mig.
    2. Hvad er et perfekt menneske? -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå?
    Et perfekt menneske i mit hoved, er en dreng/pige der ser naturligt smuk ud, og har et fantastisk hjerte. Som hjælper andre osv.
    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte?
    Nej.. Aldrig.
    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt?
    Det ved jeg ikke. Vi vil vel bare overgå hinanden hele tiden, for at få det bedste? smiley
    Sådan har det vel altid været. smiley


  • #9   26. sep 2013 Tilslutter mig også Rynkerosinens svar (:

  • #11   26. sep 2013 EHS: perfektion er jo uhyre subjektivt, jeg vil f.eks. gerne være fri for at ligne Paris Hilton, jeg synes ikke hun særlig speciel. Jeg ville ikke have noget imod at ligne Sofía Vergara derimod, eller Salma Hayek (:

  • #12   26. sep 2013 1. Findes det perfekte menneske?
    Nej.

    2. Hvad er et perfekt menneske? -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå?
    Alle er perfekte på hver deres måde. folk har forskellige holdninger til hvad der er perfekt, så i nogens øjne er man måske perfekt men i andres er man ikke.

    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte?
    Man vil aldrig blive perfekt ligemeget hvad, der vil altid være et eller andet man kan ændre, og igen det man måske selv syntes er perfekt syntes nogen andre ikke.

    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt?
    Samfundet er efterhånden blevet sådan at hvis man ikke ligner en fotomodel så ''dur'' man ikke. hvis man kan sige det sådan.

    Ved ikke lige hvordan jeg skal uddybe det, men det er ihvertfald min holdning smiley

    Syntes det her citat er meget godt, fordi det siger lidt at man ikke SKAL ligne en fotomodel, men bare at man ikke selv ønsker det anderledes så er det godt nok smiley

    -At noget er perfekt betyder ikke det er fejlfrit, men at man ikke ønsker det anderledes.


  • #13   26. sep 2013 Nobody is perfect. Hello im Nobody =D


    Haha elsker bare den



  • #14   26. sep 2013 Spørgsmålene:
    1. Findes det perfekte menneske? Det perfekte menneske findes ikke, men en person kan være perfekt i en anden persons øjne.

    2. Hvad er et perfekt menneske? -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå? Det er specielt i en anden persons øjne.¨

    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte? Det findes indeni og ikke uden på

    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt? Fordi at alle gør det, og når folk omkring en begynder at stræbe efter noget så stort som at være perfekt, så smitter det af


  • #15   26. sep 2013 Netop - vi alle synes nogen er perfekte, men det er jo forskelligt fra person til person.. Alle var bare ment som at overdrivelse fremmer mere forståelse. Ikke vi alle vil ligne hende, men der er nok en vi vil ligne mere end os selv.

    Vil vi ligne os selv, så synes vi jo egentlig, at vi er perfekte. I hvert fald perfekte nok, til at være tilfredse.



    smiley


  • #16   26. sep 2013 Alle mennesker er jo perfekt i de rigtige menneskers øjne. =)
    Mødre som elsker deres børn som mener de er perfekte. Kæreste par som mener deres partner er den perfekte for dem. også vidre =)


  • #17   26. sep 2013 1. Findes det perfekte menneske: Ja det gør der i den grad.
    2. Hvad er et perfekt menneske: Alle mennesker er perfekte, det kræver bare den rette til at se det. Perfekt betyder vel bare fejlfri i den der elsker ens øjne?
    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte: Nej, det uden på spiller ingen rolle.
    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt: At man tror at der skal noget specielt til at være perfekt, men det er alle på deres egen måde.

    smiley


  • #20   26. sep 2013 Vi er mennesker, udelukkende af den grund at vi ikke er perfekte.

    **Svaret findes i spørgsmålet**


  • #21   26. sep 2013 Der er vel altid en der er perfekt, for en anden smiley

  • #22   26. sep 2013 Vi er jo ikke perfekte, men speciele på hver sin måde smiley

  • #23   26. sep 2013 Loves makes everyone perfect. smiley <3 smiley Love is blind smiley <3 smiley

  • #24   26. sep 2013 smiley

  • #26   26. sep 2013 Spørgsmålene:
    1. Findes det perfekte menneske?
    Det kommer vel an på, hvordan man som person difinerer ordet perfekt, tror jeg. Vi har alle forskellige præferencer og der vil aldrig findes én, som alle synes er perfekt og som er fejlfri. Så nej, det gør der ikke - i mine øjne. Folk kan være enormt smukke både indvendigt og udvendigt, men ALDRIG perfekte.

    2. Hvad er et perfekt menneske? -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå?
    Som jeg har skrevet ovenover, findes der ikke et perfekt menneske.

    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte?

    Nej, det synes jeg ikke. Det er da absolut ucharmerende, at rende rundt med en krop, der er halvt ægte og halvt plastik. Her tænker jeg sådan noget som f.eks. de barbiepiger der har været meget om i starten af året.

    Jeg har intet imod, at man får lavet f.eks. bryster, hvis det er fordi, man har et lavt selvværd over sine måske små bryster. Det er fint - såfremt det ikke går over gevind.

    Desuden bryder jeg mig ikke om et ''perfekt'' udseende. Hvis alle så perfekte ud, hvad ville der så være specielt ved netop DIG? Det er jo netop de ting ved os, som vi ser som fejl og bryder os mindre om, der er med til, at gøre hver og en af os speciele.

    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt?
    At man fra modebrancen stræber så meget efter perfektion. At modellerne skal være nåletynde og se fuldstændig perfekte ud. Inden fejl. Det sender et dårligt signal til folk - især piger i teenagealderen der desværre begår den fejl, at suge det til sig og tro, at de skal se sådan ud, for at være smukke. Alle er smukke på hver deres måde. De sociale medier skaber generalt rigtig meget af den slags - man ser det jo over det hele.


  • #27   26. sep 2013 1. Findes det perfekte menneske?
    Nej.
    2. Hvad er et perfekt menneske? -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå?
    Udenpå er man vel en engel? En der aldrig behøves at døje med hudproblemer og lign. 100% menneskelige ting?
    Indeni er man en oprigtig ikke-egoist men da alle mennesker og levende væsner i bund og grund er egoister ville det perfekte menneske have en genetisk fejl.. man så spørge sig selv om man er et menneske, hvis man ingen fejl havde..
    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte?
    Nej.
    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt?
    Udseendet er ret meget oppe i tiden. Det er til at få kvalme over at det betyder meget. Men indeni er det blevet ok at have følelser og "døje" med alm. fejl.. Hvilket egentlig er positivt !


  • #28   26. sep 2013 Perfektion er relativt, så jeg støtter op om Rynkes kommentar smiley

  • #29   26. sep 2013 Jeg er overbevist om at det perfekte menneske findes- men det er kun i det omfang at der findes en til alle. Jeg har fundet den perfekte for mig- nemlig min kæreste.

  • #30   26. sep 2013 Det er jo forskelligt hvordan folk synes et menneske er perfekt. Nogle synes et perfekt menneske er miljøaktivist, vegetar, vegetar, horsemanship-udøver, venligt menneske. Man kan ikke være perfekt for alle, men for enkelte personer!

  • #31   26. sep 2013 1. Findes det perfekte menneske?
    Nej, for der findes ikke objektive kriterier for hvad det perfekte er, og dermed kan der ikke opnås konsensus omkring dette

    2. Hvad er et perfekt menneske? -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå?

    Det samme som ovenstående, det er individuelt, men der er nogle kriterier der er relativt universelle. Symmetri i ansigt er i næsten alle kulturer en positiv ting. Fravær af sygdomstegn, og ting der signalerer virilitet (hos kvinder ofte brede hofter/bryster, hos mænd ofte brede skuldre, markeret kæbeparti). Evolutionært set er det disse ting der signalerer om man er i stand til at reproducere fødedygtigt afkom og derefter forsvare det mod omgivelserne.

    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte?
    Som ovenstående, men selvfølgelig kan man komme ens kulturs idealer nærmere med operationer (f.eks. fjernelse af hareskår eller struma e.l.)

    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt?

    Har vi da det?
    Tror at vi har behov for at skille os ud fra mængden, blive set og fremstillet positivt, og tror det har meget at gøre med at øge chancerne for at reproducere (selvom det ikke foregår bevidst, men evolutionen bevæger sig desværre ikke så hurtigt som den teknologiske udvikling, og derfor er vores hjerner lidt strandet i jæger-samler samfundet smiley

    Det var bare mit input, held og lykke med prjektet smiley


  • #32   27. sep 2013

    Spørgsmålene:
    1. Findes det perfekte menneske? Niall Horan! smiley Ej, det tror jeg ikke, at der gør. Eller jo, for på en eller anden måde, er alle jo perfekte som de er, og skal ikke ændre sig til noget de ikke er. smiley
    2. Hvad er et perfekt menneske? En der er sig selv.. -Hvordan ser det ud, indeni og undenpå? Nogle vil sige det er en, der ser perfekt ud, og siger de rigtige ting osv. Men jeg syntes, at det at være sig selv er langt mere perfekt.
    3. Kan vi via operationer og andet ændre os til det perfekte? NEJ.
    4. Hvad gør, at vi i et samfund som vores, har brug for at stræbe efter at være perfekt? Vi lever i 2013.. Ej, ved det faktisk ikke.. smiley


Kommentér på:
Findes et perfekt menneske?

Annonce