{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Hvor tit får i undervisning? {{forumTopicSubject}}

På sådan en kedelig dag hvor jeg ikke gider lave mine lektier, er det det jeg tænker på:)

Så for tit for i undervisning?
I hvad?
Hvad er grunden til i lige præcis for det, det antal gange?
Hvor meget synes i er passende og få?
Og hvilket niavu ( staves ) er i på i jeres træning?
Knus:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit får i undervisning?
  • #1   16. okt 2013 Jeg får aldrig undervisning, og det har jeg ikke fået i omkring to år nu. smiley
    Vi er ikke på et seriøst plan lige nu, så det er mest hygge ridning og det jeg nu gider.
    Jeg har min grundridning og alt på plads jo, og kan sagtens selv. smiley

    Jeg overvejer dog at jeg skal have springundervisning to gange i måneden næste år.

    Men det er mest fordi vi kun har et spring der hvor hun står, og jeg nok gerne vil starte lidt stævner igen smiley


  • #2   16. okt 2013 Rider dressur og rider gerne undervisning engang i ugen smiley hvis jeg har nogle ting der driller mig, så aftaler jeg gerne en ekstra gang. Men syntes nu det kan være vældig rart at kunne processere og få det til at fungere når man rider selv og derfor passer en gang i ugen oftest ind i min træningsplan for ugen smiley
    Og det er grundridning af en 4 års smiley


  • #4   16. okt 2013 Får undervisning 2 gange i ugen. Springning på hold (2 personer) onsdag og aleneundervisning i dressur torsdag. smiley

    Jeg springer onsdag mest for banetræning, da jeg ikke gider sætte en hel bane op selv altid. Og dressurundervisning fordi jeg har en låst skulder, så jeg skal have en til at stå og råbe lidt ad mig for jeg ikke bliver helt stiv og det forplanter sig i hesten også smiley

    Synes det jeg får er meget passende. Kunne godt bruge en ekstra dressurundervisning om ugen, men det er simpelthen så dyrt, så det undværer jeg smiley Giver 1000 kroner om måneden for spring og ligeledes 1000 om måneden for dressur, så bruger 2000 kr. om måneden på undervisning, og synes ikke jeg skal gå hen og bruge mere smiley

    Springer LA/MB til springtræning, og træner lige nu LA3 dressurprogrammet i dressur smiley


  • #5   16. okt 2013 Cille cibo: selvom det kun er på hyggeplan, for du så ikke tillært dig selv en masse dumme vaner? Eller nogen gange svært svært ved at "tage dig sammen". Jeg selv, er nemlig bare en nød til at slæppe mig over i ridehuset hvis ikke jeg for undervisning:0

  • #7   16. okt 2013 Jeg får undervisning en gang om ugen i dressur for at få rettet på mine fejl selvom jeg mest rider dressur på "hygge" niveau (okay den ene går M-niveau, men rider ikke så tit dressur stævner)

  • #8   16. okt 2013 Så for tit for i undervisning?
    Det er forskelligt, da min underviser studerer og bor i KBH.

    I hvad?
    Dressur på min mors fjordhest og spring på min egen, men min undersviser er som en god ven så for da også dressur undervsing i springtimerne os.v det er rigtig hyggeligt!

    Hvad er grunden til i lige præcis for det, det antal gange?
    Jo fordi det passer med min underviser xD
    Men ellers fordi der jo skal være plads til stævner og at arbejde videre på det vi ev.t har trænet i til undervisning smiley

    Hvor meget synes i er passende og få?
    Det er forskelligt fra rytter til rytter og hest til hest smiley Men hvis man er til stævne hver anden weekend så syntes jeg at det er passende med 1 gang om ugen i spring og dressur smiley

    Og hvilket niavu ( staves ) er i på i jeres træning?
    Hygge niveuet hvor der arbejde for tingene, men hvor der er plads til sjov og hygge. LA i både spring og dressur, men det er kun fordi det er sjovt at kæmpe sig til det og have det skide fedt imens man gør det man elsker ^_^


    //Stephanie N M Poulsen


  • #9   16. okt 2013 Nej, jeg rider som jeg altid har gjort smiley
    Både i spring og dressur. Jeg vil ikke lyve og sige jeg ikke kunne bruge mere dressur undervisning, men jeg er simpelthen bare ikke dressur rytter. Jeg kan dog sagtens uden problemer lære en hest det meste indenfor dressur.

    I spring har jeg fået en lidt dum vane med at trække hælene op og kun stå på tæerne, men det ved jeg godt selv og det kan jeg sagtens træne væk for mig selv også.

    Men jeg rider mest tur og uden udstyr på banen, det kan jeg jo ikke rigtig få undervisning i smiley


  • #10   16. okt 2013 Så for tit for i undervisning? Aldrig.
    I hvad? Intet. smiley
    Hvad er grunden til i lige præcis for det, det antal gange? Hun står et sted hvor man ikke kan få undervisning, med mindre det er en der kører ud. Dog ligger der et ride center rigtig tæt på som jeg kunne få undervisning ved, men jeg rider mest ture og uden udstyr på banen lige for tiden da jeg ikke rigtig gider.
    Hvor meget synes i er passende og få? Mindst 1 gang i ugen ville jeg gerne selv også, men ja.
    Og hvilket niavu ( staves ) er i på i jeres træning? I dressur kunne vi nok ride en LB, i spring... Ja, det ved jeg ikke rigtig kan ikke huske hvad de forskellige højder hedder længere, selvom jeg er springrytter. Før i tiden sprang vi let 110 bane.
    Nu springer vi kun enkelt spring da vi ikke har andet og det er omkring 1 meter eller 90 cm,


    Jeg udfylder også lige dit skema. smiley


  • #11   16. okt 2013 Cille

    Det gør jeg også, men for at gøre det mest behageligt for hesten nær man f.x rider uden sadel skal man da også vide hvordan man sider og om det er korrekt smiley
    Men du kan sagtens klare dig uden undervisning, har også selv haft pauser smiley


  • #12   16. okt 2013 Sjovt og høre hvor forskelligt det er smiley
    Jeg selv for undervisning 2*ugen, men min hest er også under tilridning smiley


  • #13   16. okt 2013 Jeg sidder korrekt på hende uden sadel smiley
    Dog er jeg skæv i ryggen, men det kan jeg ikke rigtig gøre noget ved, så det ser lidt sjovt ud.

    Jeg sidder også for det meste i let sæde uden sadel i trav og galop - av mine lårbasser!


  • #15   16. okt 2013 Jeg får to gang om en gang dressur en gang spring smiley dressur der kommer det an på hvordan hesten er og har været smiley spring det kommer an på hvad min ridelærer synes vi skal lave smiley

  • #18   16. okt 2013 Så for tit for i undervisning? 2 gange om ugen
    I hvad?Dressur :-)
    Hvad er grunden til i lige præcis for det, det antal gange? Jeg vil gerne komme videre i dressuren, og min ridelærer siger at det ikke nytter noget at få 3 gange om ugen
    Hvor meget synes i er passende og få? Hvis man selv har hest, så MINDST 1 gang om ugen :-)
    Og hvilket niavu ( staves ) er i på i jeres træning? Aner det ikke! :-)


  • #19   16. okt 2013 Jeg får undervisning fast 1 gang om måneden, kunne godt ønske mig en gang om ugen, men det siger pengepungen nej til. Selvfølgelig hvis det opstår problemer så må min underviser ud igen.

    Jeg får undervisning i western.


  • #20   16. okt 2013 Så for tit for i undervisning? Hver anden uge 2 gange og de andre uger ingen. Tirsdag og søndag.
    I hvad? Dressur.
    Hvad er grunden til i lige præcis for det, det antal gange? Jeg har ikke råd til mere. Hvor meget synes i er pass ende og få? En eller to gange om ugen. smiley
    Og hvilket niavu ( staves ) er i på i jeres træning? Lc og lb niveau. smiley


  • #21   16. okt 2013 Jeg rider hos en hveranden uge, også har jeg en anden til at tage de andre uger hvor den anden ikke er der.
    Det er i dressur, dog overvejer stærkt at finde en spingunderviser
    Grunden er at jeg kun rider hos dem hveranden uge er fordi hos den ene rykker vi os meget pr. gang også mener hun ikke vi behøver hver uge af hende også er det også lige 300 kr. pr. gang. Hos den anden er fordi jeg så kan få hjælp til at rette min opstilling bedre (ikke nok kræfter i min højre side som i venstre efter jeg faldt af i 2011)
    Det passer mig fint, dog nogle gange kunne der være ret med hver uge da han godt kan være lidt af en bisse smiley
    Lige pt. er vi nok omkringLB måske LA hvor inden hende jeg startede hos første gang flyttede lå vi på M-klasserne. Dog har den skade jeg har fået kastet mig langt tilbage ang. opstilling især med at sidde ned på ham imens ben og hænder er i ro smiley


  • #22   16. okt 2013 Der går som regel ca. 2 uger imellem jeg får undervisning. Min pony og jeg bliver undervist i klikkertræning, med forskellige ting ind over. Det er både fra jorden og fra ryggen. Det passer fint at det er hver 14. dag, for så har vi god tid til at træne til næste gang, og samtidig kan min pengepung følge med til det smiley

  • #23   16. okt 2013
    Aldrig ;o). Har ikke råd og kan ikke finde nogen undervisere jeg helt kan enes med.
    Syntes det går glimerende uden, er ikke stødt på nogle bump vi ikke kan komme over - havde jeg det, var undervisning nok en god ting.

    Hesten rides frem og ned i dressur - eller der er fokus på en afslappet hest hvis man kan sige det sådan. De fleste stævneryttere ville nok sige " Det er da ikke dressur ".
    Så jeg finder ikke at der er et behov.


  • #24   16. okt 2013 Lige nu får jeg ikke undervisning pga. ponyen står 'skadet' (ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det, men hun har noget der hedder Seedy Toe lige nu, der er kommet fordi hun har haft sko på, så hun må kun rides på blød bund og kun skridt).
    Men når ponyen er klar igen får jeg undervisning en gang i ugen, giver omkring 600-750 kr. i måneden for det (150 kr. pr. gang, så kommer an på om der er fire eller fem tirsdage i måneden).

    Eh, ved egentligt ikke helt hvad man kan kalde det, men det er jo noget dressur, min underviser er ved at uddanne sig til BBH instruktør.

    Tjaa... det er bare en gang i ugen, ville gerne mere, men har ikke råd eller tid til flere gange.

    En til to gange i ugen.

    Eh ja, niveau ved jeg ikke helt, men har fået undervisning i ca. to måneder nu, og vi har da rykket os smiley


    Skal lige siges at før jeg fik undervisning for to måneder siden havde jeg i næsten 14 år aldrig fået undervisning smiley



  • #25   16. okt 2013 Jeg får sådan set undervisning hver dag af min mor, og set gør jeg kun fordi at min mor er med hver gang jeg rider fordi vi skal køre til ridehus/bane. Men jeg skal begynde på undervisning 2 gange om mdr. På min unghest, kun fordi jeg synes det er rart at få noget hjælp med ridningen af andre, hvis nu der var noget jeg gjorde forkert eller kunne gøre bedre smiley
    Grunden til jeg får 2. Gange om mdr. Er fordi jeg skal hjem til min far hver anden torsdag, og jeg så ikke har mulighed for at ride den dag. (Jeg får undervisning torsdag) jeg ved ikke hvad niveau vi er på, han er jo unghest smiley men det er nok ca. LC/LB smiley


  • #26   16. okt 2013 - og det er dressur vi får undervisning i smiley

  • #27   16. okt 2013 Så for tit for i undervisning?
    En gang pr uge.

    I hvad?
    Dressur på hestens premisser. BBH-Instruktør.

    Hvad er grunden til i lige præcis for det, det antal gange?
    Det er hvad jeg har råd til pt.

    Hvor meget synes i er passende og få?
    Kommer an på hvad/hvorfor man får undervisning for/i.

    Og hvilket niavu ( staves ) er i på i jeres træning?
    ?? Rider ikke dressur efter stævnekriterier eller de øvelser... Men let øvet tænker jeg...Får undervisning for at rette op på nogle dårlige uvaner jeg har lagt til mig i årenes løb samt at friske op...

    Til August ser det sådan ud:

    Så for tit for i undervisning?
    5 x ugentlig

    I hvad?
    Tilridning af min hest.

    Hvad er grunden til i lige præcis for det, det antal gange?
    Han skal tilrides....

    Hvor meget synes i er passende og få?
    Tilridning 5 x ugentlig de første mnd så vil jeg gå ned til 3 x ugentlig og så til 1 x ugentlig og hen ad vejen vil jeg få 1x månedlig.

    Og hvilket niavu ( staves ) er i på i jeres træning?
    Helt rå...

    Det er dog 20år siden jeg fik undervisning sidst og startet op for 2 mnd siden


  • #31   16. okt 2013 Jeg får privat undervisning så 1-3 gange om ugen

  • #32   16. okt 2013 Modtager undervisning 1 gang om måneden, af en dygtig erfaren dressurunderviser. Tidligere DM rytter. Derfor modtager jeg selvfølgelig dressur undervisning. Jeg rider selv på et okay plan, men kan kun modtage på et lavt plan da min part er under tilridningen. Ville selv meget, meget hellere modtage undervisning noget mere. Men hun kan ikke undervise mere end 1 gang om måneden. DSV.

  • #33   16. okt 2013 Hvor tit for i undervisning? Mindst 2 gange om ugen ( holdundervisning en gang ol ugen og en enetime) nogle gange får jeg op til 4 gange om ugen
    I hvad? Dressur
    Hvad er grunden til i lige præcis for det, det antal gange?
    Hvor meget synes i er passende og få? Fordi jeg gerne vil nå RIGTIGT langt med min pony, fordi han er mega god og kan sine ting. Jeg har vare brug for undervisning smiley
    Og hvilket niavu ( staves ) er i på i jeres træning? LA
    Knus


  • #34   16. okt 2013 Så for tit for i undervisning?
    Lige nu hver 14 dag.
    I hvad?
    Dressur
    Hvad er grunden til i lige præcis for det, det antal gange?
    Får undervisning oppe ved Sune Hansen, han er god til ikke presse hestene så vi har aftalt hver 14 dag til de bliver lidt ældre og kan holde til det, men når de bliver ældre så hedder det 1 gang hver uge smiley
    Hvor meget synes i er passende og få?
    Alt efter behov. Men syntes ikke mit behov er højre lige nu.
    Og hvilket niavu ( staves ) er i på i jeres træning?
    Lige nu har jeg kun 3-4 års heste så LC Men har lægget på M+


  • #35   16. okt 2013 Så for tit for i undervisning? Mindst 2 gange om ugen ( holdundervisning en gang ol ugen og en enetime) nogle gange får jeg op til 4 gange om ugen
    I hvad? Dressur
    Hvad er grunden til i lige præcis for det, det antal undervisning i gør?
    Fordi jeg gerne vil nå RIGTIGT langt med min pony, fordi han er mega god og kan sine ting. Jeg har vare brug for undervisning
    Hvor meget er passende at få? Synes 2-3 gange om ugen
    Og hvilket niavu ( staves ) er i på i jeres træning? LA
    Knus


  • #37   16. okt 2013 Jeg skal til at have undervisning fra november måned af.
    Skal have dressur undervisning 3 gange om måneden, 1 gang spring.
    Grunden til at det skal være en gang om ugen er at jeg gerne vil frem i min ridning, og jeg skal have undervisning hver tirsdag, så har jeg torsdag-fredag-lørdag-søndag til at træne det, indtil næste gang.
    Jeg synes man mindst skal have det hver anden uge, men kommer selvfølgelig an på ens niveau og om hvorfor man vil ha undervisning.
    Jeg ligger på LB3-LA1 i dressur og vil gerne op på LA6.
    Jeg ved ikke med niveauet i spring, springer 60cm på en hest på 175, har kun sprunget 10 gange i mit liv, så det er noget nyt jeg er begyndt at give mig ud i, da jeg primært er dressurrytter.:-)


  • #38   17. okt 2013 Jeg rider enetime i dressur 1 gang om ugen. Jeg rider dressur max 3 gange om ugen, så flere gange ville være tåbeligt. Jeg ville ikke kunne nå at prøve de ting af, vi lavede sidst og Hoppedyret ville gå i strejke, hvis hun skulle arbejde hårdt flere gange om ugen smiley Færre gange dur heller ikke, så får jeg ikke redet seriøst nok inden næste undervisning. Hoppedyret er på LA2/LA4 niveau, jeg er på MB niveau....

    Jeg har tidligere stået uden underviser i flere år ad gangen, da jeg er meget kræsen mht. undervisning.

    Dengang jeg var ung og modig red jeg springundervisning 1 gang om ugen (LD/LC niveau).


  • #39   17. okt 2013 Aldrig.

Kommentér på:
Hvor tit får i undervisning?

Annonce