{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Unghest, irriteret? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg har nu over en længere periode, døjet med at min hest har vist ubehag under ridning, når jeg har prøvet på og drive ham frem i trav.

Hver gang jeg ligger benet til, skubber med sædet, og bruger min stemme til og få ham frem, reagere ham. Jeg kan fint bruge mine ben, til og styre ham rundt, og støtte ham, når han skridter, og er kommet i trav. Men altså hvis jeg gør ovennævnte, ligger han ører ned, og sommetider vender sig om mod mit ben, men kun i venstre side..
Det ser jeg jo som et tydelig tegn på ubehag, og førhen fik jeg ham bare videre, men det duer jo ikke, og slet ikke når han nu viser meget tydeligere tegn.
Grunden til at jeg tvivler på om der er noget galt, er fordi når vi fx er på tur eller sådan noget, så går han helt villigt frem i trav, ved bare den mindste tryk. Og når han først er kommet i trav, så går det også helt fint.

Jeg har overvejet gjordkrampe, men det kan det ikke være, da han også gør det uden sadel. Jeg har tænkt på kedsomhed, irritation, sadel der måske ikke passer osv.

Nogen forslag HG?

..Og inden i forslår det, så får jeg en massør ud i næste måned, som tilpasser sadel, bid osv og så mærker hun jo efter for spændinger o lign under massage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest, irriteret?
  • #1   21. okt 2013 Er han faldet, gledet eller lignende på det seneste? Det kunne godt lyde en smule som om han evt. har fået trykket et ribben (evt. meget let) i venstre side? smiley

  • #2   21. okt 2013 Jeg tænker ondt i ryggen.. Du stiller ikke de samme krav på bane som i naturen..

  • #4   21. okt 2013 Lad ham stå indtil massøren kommer, og se om du kan få rykket tiden. Hesten har ondt, det kan man ikke tillade sig at ride på smiley

  • #5   21. okt 2013 Min gør det altså også hvis hun syntes jeg driver hende for meget ^^ men nogen gange gør hun det når jeg stopper hende igen. Men også kun i hallen. Men jeg tror så også nogen gange det fordi jeg belønner hende fra rykken af fordi hun ik ha ørerne tilbage når hun drejer hendes hoved. Hun plejer tit at være sur i trav i hallen når jeg ikke støtter hende ved at ta tøjlerne en smule op og når jeg vil dreje hende en vej hun ik vil. Men jeg tror der er så mange ting der spiller ind ved en unghest. Dit sæde, hvor meget du presser hesten i trav dine tøjler, hestens balance, om hesten er stiv eller lign. Det meget svært. Lige idag hjalp det at bede hende om at sænke tempoet lidt og at dreje den vej hun syner til at ville gå og så bare dreje videre så gik hun helt fint uden et ryk eller noget...håber du finder ud af det ...held og lykke

  • #6   21. okt 2013 Min må jeg sige har haft 2x kiro og 1 gang hestefys ude og hun har ikke ondt ^^

  • #8   21. okt 2013 Når det kun er i venstre side, han reagerer, vil jeg helt klart tro, han har låsning/spændinger/smerter. Jeg ville få ham tjekket af en dygtig kiropraktor smiley

  • #9   21. okt 2013 Synes bare det ville være underligt hvis der var sket alt muligt med ham, når han jo netop er så ung.. Men måske et ribben eller noget? Ved at de sure kællinger på folden, er lidt hårde ved ham sommetider.

    Men tror jeg vil tage nogle skridture på ham, og ellers bare rolig træning, til hun kommer i næste måned smiley

    Hanne:
    Åh, jamen jeg vil prøve og være lidt mere opmærksom. Men som skrevet så når han først er igang, med og trave, så er der absolut intet, men ham.

    Caroline som skrevet, er der bestilt massør smiley


  • #10   21. okt 2013 Jeanne, det kan da godt være så.. Får ihvertfald massør ud her den 4. november, og så må jeg jo se hvad hun siger, og om hun måske kan gøre noget.. Ellers må jeg jo gå videre med det smiley

  • #11   21. okt 2013 Har selv lige været der med min unghest. Havde kiropraktor i sidste uge hun var låst i hele venstre side fra kæbe led til hoften og nu er hun super arbejds ivrig eftergiven og runder sigog søger biddet.

  • #12   21. okt 2013 min hest på 3, ny tilredet.. har lige haft massør.. hun reagerede på at man rørte hende i nakken og ville ikke rigtig stilles.. og ganske rigtigt.. så havde hun myoser.. for hold da magle et knæk, der kom.. smiley troede fandme hun brækkede nakken på min hest.. smiley
    men der har ingen problemer været siden.. så en massør er en skide god ide.. smiley


  • #13   21. okt 2013 Hanne, var det samme problem som mig, for det lyder da godt nok voldtsomt! o.O

    Hold da op missen.. Tror vidst det er temmelig godt hun kommer ud til mig næste måned så.
    Synes også det er super træls der ikke er nogen i nærheden af mig, til en overkommelig pris, så jeg kunne give min hest sådan en behandling månedligt!


Kommentér på:
Unghest, irriteret?

Annonce