{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Hjælp til hest {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Nu syntes jeg altså det er noget af et problem...
Har en halv stor fjordhest (fed) som laver narrestreger. Jeg ved ikke om han er nervøs eller bare ikke gider. Men han hopper over hegn og smadre træktorv osv... Nogen i nærheden af bovense der gider hjælpe mig med at få ham til at opføre sig bare lidt normalt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hest
  • #1   11. nov 2013 hopper over hegn, er det fold eller bane?

  • #2   11. nov 2013 Der er ikke hegn om banen, og ejeren af banen vil ikke have hegn om den...
    Det er ude på folden han hopper over, og fordi tyngdekræften hiver i ham hopper han ikke højt nok, så han knækker det... Vi bruger så en "ekstra" fold som ridebane (de har aldrig brugt den fold til ham), og der hopper han så også bare over hegnet og ind til sin egen fold... Vi er ved at få lavet hegnet højere, og jeg har hævet det 20 cm, i lørdags, men han hopper stadig...


  • #3   11. nov 2013 han gider jo nok ikke være der gør fold og bane til engod ting

  • #4   11. nov 2013 Jeg, prøver... Men mange gange når jeg bare trækker med ham, vender han rundt og går hjem... Han er stærk og det ved han, og det er det der er mit problem! Jeg vil gerne have en hest jeg kan trække med oden at få ødelagt nogen ting, eller at han lige pludselig vender rundt og går hjem, hvor jeg så kommer hjem til et ødelagt hegn igen...

  • #5   11. nov 2013 Tror du skal have dig en underviser smiley

  • #6   11. nov 2013 Har ikke penge til en underviser...
    DEerfor ville jeg skrive herinde, i håb om at nogen gad hjælpe...


  • #7   11. nov 2013 Du skulle evt. lærer at sætte dig selv i respekt overfor ham så han ikke bare pisser på dig...

  • #8   11. nov 2013 Hvis du boede tætter på ville jeg gerne

  • #9   11. nov 2013 Når du går med ham så tag en træktorv med kæde og put om hoved på ham så lære han at han ikke må trække. Håber det kunne bruges smiley
    Jeg har også en der er stærk og tror hun bestemmer hele tiden. Så bliver man jo nød til at prøve forskellige måder det her var en min ride lærer forslog.


  • #11   11. nov 2013 Du kan bruge hingstekæde....

  • #12   11. nov 2013 Team Utah: Kæmper med at sætte mig i respekt, men dette r som om han bliver mere og mere ligeglad med for hver gang jeg er derovre...
    Tatjana: Vil prøve det, men skal lige forstå det rigtigt, hvad mener du med træktorv med kæde?


  • #13   11. nov 2013 CM: De går ikke med grime på fold, da der står nogle vogne til traktor derinde, og de formoder at få viklet grimen fast i dem hver gang...
    Vil kikke på det med hingstekæde og se om det virker smiley
    Han har stangbid, så det bliver ikke rigtig stærkere i munden på ham...


  • #14   11. nov 2013 Øv øv du ikke har råd til undervisning. Hvad med at sparer op, for lyder til en rigtig øv cirkel. Det at øge redskaberne uden egentligt at have en plan er i min verden en dårlig idee for det blot at tage en panodil mod smerterne men hjælper ikke på sygdommen hvis du forstår. I trænger til at få vendt bøtten til noget positivt. Lave nogle ting i kan samarbejde om og kan lykkes. Hopper hesten ud, hvorfor den så begyndt på det? Har i trænet spring er folden tømt fra alt spiseligt. Kan han ikke med ðen anden på folden?

    Vi er rov dyrene her, vi dem med hjernen til at regne ting ud. Hesten er et flugt dyr, og agere du leder, vil den normalt vælge at følge dig. Men viser dit kropssprog du leder? Agere du som en god leder? Og ja fjorheste norbakkere er til tider en udfordring. Vil sige undervisning er vejen frem.


  • #15   11. nov 2013 Folden er en pæn fold med græs lidt over det hele.
    Han kan ikke undvære den anden hest, i mere end 2 minutter.
    Han følger mig som en lille hund og kommer når man kalder, med mindre han har fået den ide at han ikke gider mere og vender om...
    Jeg forsøger at sætte hesten lig med mig, men stadig på en måde så jeg er den der bestemmer... Syntes ikke hesten skal ranges ned på fordi den er et dyr, men den skal heller ikke bestemme!
    Har forsøgt at finde en underviser, men har bare ikke økonomien til det lige nu, da vi er lidt på spanden...


  • #16   11. nov 2013 Jeg mener faktisk det er en hingstekæde smiley jeg kalder det bare et træktorv med kæde smiley

  • #17   11. nov 2013 Altså put den om snuden for så når han trækker gør det lidt ondt så burde han finde ud af at det ikke er rart at trække smiley for når han gør det gør det ondt og når han ikke gør er det dejligt smiley og så vil han helere gå pænt end at trække dig afsted smiley

  • #18   11. nov 2013 Men kan desværre ikke hjælpe dig med at han springer over hegnet for det har jeg aldrig oplevet med min smiley
    Held og lykke smiley


  • #19   12. nov 2013 Jeg vil prøve det med hingstekæden, nu skal jeg bare lige finde pengene til den smiley


  • #20   12. nov 2013 Okay lyder godt smiley

Kommentér på:
Hjælp til hest

Annonce