{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Under lod.. {{forumTopicSubject}}

Jeg havde for et godt stykke tid siden herinde et andet emne om at min hest lagde sig på bidet! Og jeg fik linket et bid og købte det 2 min efter:) jeg har nu reddet med det bid i et på måneder efterhånden og min prinsesse viser stort fremskridt!! Hun holder nu hovedet selv, men hun går meget under lod end over lod og end normalt/som de helst skal gå!! Og selvom jeg giver hende lange tøjler så de hænger og dasker på hendes skulder i både trav og galop rør hendes hoved sig ikke ud af flækken KUN i skridt med lange tøjler strækker hun halsen!! Og i trav og galop går hun selv under lod selvom jeg ikke rør ved tøjlerne men at de bare hænger!! Men synes bare det er snydt for hende for folk kommentere det meget og siger det er syndt for hesten og det minder om Roll kure og mishandling osv!!:( det gør mig ked at jeg skal blive dømt for At mishandle min hest når det KUN er hende selv der gør det!! Selv bidløst gør hun det!!
Hvorfor gør hun det? Er der noget jeg kAn gøre anderledes?:)
GLÆDELIG JUL..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Under lod..
  • #1   24. dec 2013 Prøv at træk din udvendige hånd op, det hjælper på min når hun går under lod smiley

  • #2   24. dec 2013 Der er ikke noget der hedder under lod, det er bag lod :).

    Men prøv at driv fremad med sædet, og så træn at hun skal gå afslappet med hovedet, altså lær hende at strække halsen fremad, OGSÅ i trav og galop. Slæk på tøjlerne og driv, så finder hun hurtigt ud af at hun kan strække halsen :).


  • #3   24. dec 2013 Halvparade har altid hjulpet ved mig smiley

  • #4   24. dec 2013 Hvordan får du hesten til og søge ned? Og hvilket bid er det?

  • #6   24. dec 2013 Lyder meget til den slet ikke suger på bidet.
    Så er det vigtigt at støtte op på tøjlen så den ikke er slap, så den har noget at søge ud til, og så ride frem den må ikke løbe af sted men have er godt tempo uden at mindste sig. Og så når du kan mærke den suger Giver du den lidt tøjle hvor den stadig skal suge.


  • #7   24. dec 2013 Vil også sige at du, istedet for at slippe tøjlen, skal give hesten noget at gå frem til. Så den har noget at tage fat i. Med tiden kan du jo gøre tøjlen lidt længere, så den måske søger ud til det.
    Min unghest har tendens til det sammen, men jeg er sikker på at det kommer med tiden, som den sætter muskler osv. smiley


  • #8   25. dec 2013 Jeg er enig med Lullermus og Lisa-Maria Lund Eriksen smiley Hesten skal have en konstant og let kontakt fra rytterens hånd sammen med fremdrift bagfra. En slap tøjle f'ører ingen steder hen.....

  • #9   25. dec 2013 Så må min pony da være mærkelig, for hun går fint med hovedet på trods af et kæmpe smil på tøjlen smiley

  • #10   25. dec 2013 Måske går den fint med hovedet som du siger, men det er jo langt fra det samme som at den er korrekt til biddet.

  • #11   25. dec 2013 Jeg ville anbefale dig at starte med at arbejde med hende i longen hvor hun lærer at have hovedet ned og frem i alle tre gangearter før du forlanger at hun skal klare det samme med dig på ryggen.. Høres ud som om den ikke har muskler nok til at søge frem og ned i trav og galop.. Min hest (ikke redet endnu) har lært efter flere mnd at have hovedet frem og ned i skridt 100% og kun 50% i trav da det er hårdt for ryggen at gå med hovedet frem og ned længe ad gangen er dette noget der skal trænes langsomt op (medmindre du bruger hurtige metoder og hjælpemidler der ikke gavner din hest på sigt) Så lær hende det i longen og at tage hovedet ned på stemmekommando og ovefør dette til når du rider hende så er det nemmere for hende at forstå hvad du forlanger smiley Send pb hvis du lurer på noget..

  • #12   25. dec 2013
    Det er vist heller ingen der snakker om at hesten er korrekt til bidet når den strækker sig frem og ned for en løs tøjle ;o). Men det kan være løsningen, på fx. en hest der er bange for biddet eller har lært at tage hovedet ned for pres i munden. Så vil kontakt på tøjlen sjældent få den til at strække snuden frem, fordi den netop ikke vil møde den kontakt.

    Også er det for mig en basal ting hesten skal kunne - men det ved jeg godt det ikke er for alle ;o)


  • #13   25. dec 2013 Krikken - Hvis den var til mig har jeg ikke snakket om at gå til biddet da hesten tydeligvis ikke ønsker dette. Jeg svarer bare ts på hvordan hun kan gøre så hesten ikke går bag lod da den tydeligvis gør dette pga. manglende muskler smiley

  • #14   26. dec 2013 K a - nu er jeg stort set kun bidløs, så det er begrænset hvor korrekt til biddet min pony kan gå ;).
    Jeg går efter en hest som slapper af og kan strække hals og hoved frem og ned, så kommer samlingen bagefter. - Hvor jeg heller ikke har en direkte kontakt :). Men det er bare sådan jeg rider :).


Kommentér på:
Under lod..

Annonce