{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Islandsk hest:-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg har lige fået en islænder på prøve, hvilket er meget nyt for mig for har ikke så meget kendskab til den islandske hest, derfor har jeg et/nogle spørgsmål som jeg er meget interesseret i at finde svar på, håber nogen af jer kan hjælpe mig smiley Kan man ride dressuer og springstævner på en islandsk hest? (ved godt de bliver brugt i tøltstævner osv.) Og kan man evt ride nogle korte distance stævner på dem? Det var lige spørgsmålene omkring ridning:-)
håber nogen kan hjælpe mig, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islandsk hest:-)
  • #1   28. dec 2013
    Islændere er ikke marsmænd, så ja selvfølgelig kan man godt bruge dem til alt man bruger alle andre heste til.


  • #3   28. dec 2013 Ja selvfølgelig kan du det. Der er ofte islændere til distancestævnerne
    Eneste adgangskrav til alle former for DRF-stævner er medlemskab af en klub under DRF og at hesten er vaccineret.

    Racen på hesten er fuldstændig ligegyldig.


  • #4   28. dec 2013 Som Krikken siger, så kan de bruges til det samme som andre heste. der er bare den bonus at du også kan tölte. smiley


  • #6   28. dec 2013 "Isheste": Det lyder rimelig fedt det med Alrid, det tror jeg jeg vil kigge nærmere på smiley P.s rigtig flot billede!

  • #7   28. dec 2013 Ja det en dejlig bonus det med tølt, det skal jeg hen og lære smiley


  • #9   28. dec 2013 Ham jeg har Noi (hestens navn) på lån af, er nemlig islænderberider og har mange islændere, og så er vi så heldige det er en af vores venner, så den står ved ham, så han skal hjælpe mig med og se om det skal være ham jeg køber, så jeg håber virkelig på at jeg kan lære meget fra ham smiley

  • #10   28. dec 2013 Skal du af med Sigga, eller skal du have 2 nu? smiley

    Islændere kan godt gå spring- og dressurstævner :). Det er ikke dem du når længst på (undtagelser sker), men de skulle være formidable til distance :).


  • #11   28. dec 2013 Jeg skal desværre af med sigga smiley det fungerer slet ikke, har prøvet alt, hun er helt umulig, og alt alt for utilregnelig, desværre (der er grædt mange tårer) smiley men nu vil vi prøve at se om hun kan blive kørt til, eftersom hun fungerer bedst når der er en anden hest ved siden af smiley og så håber jeg en anden kan få glæde af hende, for det jo ikke fordi hun ikke er dejlig smiley


  • #12   28. dec 2013 Øv, det er jeg ked af at høre :(. Men hvis det ikke går, så går det jo desværre ikke.
    Håber du finder et godt sted til hende, og at du så kommer bedre ud af det med den du har på prøve :).


  • #13   28. dec 2013 håber jeg også, skal føle det den rigtige person jeg giver hende til smiley Og så må jeg jo prøve kræfter med en islænder smiley

  • #14   28. dec 2013 Islændere er noget så sjove :). Har aldrig været vild med dem, men efter jeg mødte Embla, en Islænder jeg rider tur sammen med nogen gange, har jeg valgt at jeg vil prøve at have Islænder engang :).

  • #15   28. dec 2013 Jamen det har heller aldrig lige været en islænder jeg har tænkt på jeg skulle have, men nu jeg faldet lidt for ham bassen her, så nu må jeg jo se om han også kan falde for mig smiley

  • #16   28. dec 2013 Hehe ja, man skal aldrig sige aldrig ;).

  • #19   28. dec 2013 tak for hjælpen smiley

  • #20   28. dec 2013 At skifte til islænder er det bedste, jeg nogensinde har gjort for mig selv - så tro mig! dét bliver du ikke skuffet over smiley

    Angående stævner, så er jeg enig med de andre, MEN jeg mener dog også, at der er noget med, at du skal være opmærksom på, at de fleste islændere jo går ind under ponymål som kat II, så jeg mener at have hørt, at man skal være opmærksom på, at hvis man er over 16, så må man ikke ride pony til dressurstævner? MEN jeg er SLET ikke sikker, for jeg har intet at have det i smiley . Måske reglerne er lavet om??

    Men.. Hvorfor ikke også prøve nogle tøltstævner, hvis du alligevel har en hest med tølt smiley ? Det er mega awesome!


  • #21   28. dec 2013 ej det jo træls det med de 16 år! men man kan vel finde et eller andet når nu det er en islænder, måske der er undtagelser, det må jeg lige finde ud af smiley Men håber da det bliver en fornøjelse!
    ang tøltstævner, så har jeg kigget lidt på det, men kræver jeg kan finde ud af det først haha smiley


  • #22   28. dec 2013 Den islænder jeg havde da jeg var yngre startede jeg både distance, jagt og alrid på. Han var formidabel til det på trods af hans ringe størrelse (129 cm). Jeg fik desværre altid ekstramålinger på vejrtrækning pga lidt irritation i luftvejene, men det er jo ikke pga racen. Jeg er stor fan af alrid, omend de heste jeg har redet altid er blevet lidt overtændte af hurtighedsprøven smiley
    Min lille røde turbomule tog i sine velmagtsdage 250 meter på 28 sek. rent. Det var tider smiley


  • #23   28. dec 2013 Det var da ret hurtigt! smiley
    Men satser nemlig lidt på distance smiley


  • #24   28. dec 2013 Michelle
    Hvis din pony er 130-140 må du starte den til klubstævner som hest. Sværhedsgrad 0-2. I dressur er det LD-LA og jeg mener at kunne huske det også er op til LA i spring.
    Til distriktsstævner skal den være kat1 altså over 140 for at du må starte som hest.

    Alternativt kan du starte den uden´for konkurrence i ponyklasser til klubstævner. Så rider du ikke med om pladseringer, men til gengæld rider du ponyprogrammer og springer ponyhøjder


Kommentér på:
Islandsk hest:-)

Annonce