{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

Første klikketræning - SUCCES! {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe haft en klikker liggende, men aldrig prøvet at træne med den.. Så i dag prøvede jeg mig bare frem, og startede med at få hende til at forså at et klik betød at det var positivt og hun fik en godbid. Det var hun sygt hurtig til at forstå, så vi byggede videre og jeg bad hende bakke uden at høre hende men blot ved at pege på hendes bringe. Hun forstod lynhurtigt og allerede i det hun flyttede et forben, så der fik hun lynhurtigt klik og godbid. Så vi trænede bare lidt at hun skulle gå frem til mig, og bakke væk fra mig. Kanon fed oplevelse ,og kanon afveksling fra dressuren. Jeg var nemlig så uheldig at vælte hele vejen ned af trappen efter jeg havde skiftet tøj.. Så jeg måtte endnu engang springe over dressuren i dag .( Men så fik vi prøvet klikkeren! smiley


Hvad har/skal I lave med jeres hest/pony/part i dag? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første klikketræning - SUCCES!
  • #1   30. jan 2014 Det er SÅ fed en følelse når det virker smiley Jeg har igennem længere tid kæmpet med at få min hest til at finde ud af at drikke af vandkop, han var hunderæd for den, så har prøvet alt, fra juice i vandet, til æble og gulerodsstykker deri. Intet virkede. Så anskaffede jeg mig en klikker og fik hjælp af en prof. til at lære at bruge den, og nu, 7 dage senere, så er han ikke bange for vandkoppen mere og trykker fint på den, så nu er vi et skridt nærmere at jeg slipper for at slæbe vandspande ind til ham smiley

    Jeg har dog ikke prøvet klikkeren til andet endnu, men siden han har været så let at lære det, så skal jeg helt sikkert bruge klikkertræning som afveksling fremover smiley


  • #2   30. jan 2014 Det er en kanon afveksling og helt klart også noget lækkert hjernegymnastik til vores små kære. Hvor lyder det fedt for dig, er sikker på det kan være svært at vænne en hest til noget så uvant. smiley

Kommentér på:
Første klikketræning - SUCCES!

Annonce