{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trafiksikker..
  • #4   2. feb 2014 når den 9 ud af 10gange ikke bliver bange på en tur med middel trafik..

    den må gerne kigge, og at den måske er lidt mere på dubberne ved tung trafik gør ikke for mig at den ikke er trafiksikker..

    en hest bliver aldrig 100% trafiksikker, den kan ALTID blive bange eller utryk


  • #5   2. feb 2014 Lyder måske lidt halv dumt, men når man er sikker på at ride/trække den ud i trafikken uden man behøver have andre heste med smiley

    - Forstået på den måde at man ikke er nervøs, da man ved hvordan den reagerer på de forskellige ting, hvilket jo så ikke er at hoppe og danse rundt, men gå stille og roligt videre smiley

    F.eks. vil jeg betegne min plag som trafiksikker i den forstand, at hun kigger lidt på traktorer, men er fuldstændig ligeglad med dem - det samme med biler, lastbiler, knallerter, scootere osv. smiley
    - Og hun er ligeglad med om der er andre med eller ej smiley


  • #6   2. feb 2014 Vil mene en hest er trafiksikker når hesten kan gå ude blandt de fleste former for køretøjer, uden at stikke af, springe rundt osv. Når bilerne passere. Hesten må self. Godt kigge..

    Har set en udsendelse men nogen, der red ude ved Københavns veje, hvor der var frygteligt meget larm, og et hav af alle former for biler, cykelister, og knallerter der kørte i enden på hestene, og de var helt ligeglade - det kalder jeg trafiksikker smiley


  • #8   2. feb 2014 Ok smiley Lidt sjovt at høre Jeres meninger... Tindur går alene og er totalt ligeglad med biler men bange for mange andre "farlige" ting i haver osv. Han er lidt bange for traktorer..Står og kikker og spænder op..Lastebiler har vi ikke mødt ret mange af... Jeg ser ikke ham som trafiksikker endnu men nogle af Jer gør næsten smiley

  • #10   2. feb 2014 Masalo - Så du vil så mene at en hest der er varm i hovedet og tripper over nogle ting (brønddæksler, skraldespand osv.) og er 20 år gammel ikke er trafiksikker til trods for at den har blevet redet på ture siden den var ung? smiley

  • #11   2. feb 2014
    Man kan vel sige der er trafiksikkerhed på to måder.

    Hesten for begyndere og nervøse ryttere der aldrig nogensinde bliver bange, det sker en gang hvert femte år eller mindre at den bliver bange og stikker af - men så er det for noget underligt noget, ikke trafik e.l, noget man ikke havde forudset.
    Den er fuldstændig ligeglad med al trafik om vi snakker motorvej, tog, busser, lastbiler, traktor mm. klods op af den.

    Hesten for erfarne ryttere, ryttere der ikke bliver utrygge hvis hesten bliver lidt bange. Den er ikke bange for biler og lastbiler normalt, men det kan gippe over en lastbil der kommer tæt på, en cykel den ikke havde hørt e.l
    Løber ingen steder når den bliver bange, traver højt lidt væk eller hopper - stikker ikke af og er let at holde tilbage selvom den er bange.

    Min er en blanding. Ikke bange for almindelige biler, vi har redet igennem Odense - tværs igennem en lørdag formiddag. Overhovedet ikke bange for noget, kun ting i vejkanten. Hun er heller ikke bange for at gå ved siden af et tog der køre forbi lige ved siden af, for fuld fart. Men det kan godt gippe og trippe lidt hvis en lastbil køre meget tæt forbi, traktor mm.


Kommentér på:
Trafiksikker..

Annonce