{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

træning og leg med shetlænder plag :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg står i et meget lille dilemma, mig og min kæreste har anskaffet os en shetlænder plag på 2,5 (det er en klap hingst, hvis det gør nogen forskel)
jeg tænkte så på om der er nogle bestemte lege eller øvelser man kan lave med ham som både han og jeg synes er sjove, både jeg og pony'en har ikke ret meget koncentration, så om der var nogle små sjove lege?:)
han er ikke bange for noget, hverken presenning, hestetrimmer, flagrende ting eller noget, heller ikke trafik, så det ville gøre mig utrolig glad hvis i ville fyre en hel masse gode, sjove og små lege af som måske også stimulerede hans hjerne lidt så han (og jeg) får lidt bedre koncentration smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning og leg med shetlænder plag :)
  • #1   1. apr 2014 følger lige med, da jeg også kunne tænke mig at lave nogle sjove ting med min part smiley
    altså jeg har prøvet at lære min tidl. part en danse-serie:
    5 skridt tilbage, 5 skridt frem, 5 skridt sidelæns til højre, 5 skridt sidelæns til venstre, og smil til slut! smiley hun var dog ret lang tid om at lære det, og hun syntes vidst heller ikke at det var det sjoveste i verden!

    men følger som sagdt med! smiley


  • #2   1. apr 2014 Springe over nogle små pinde. Det er skide hyggeligt! smiley

  • #3   1. apr 2014 hvad med at lære den at gå for lange ligner? så den sener kan komme for vogn?

  • #4   1. apr 2014 han skal lige have beskåret hove, også regner jeg med at lave noget løsspring af en art smiley
    Nicole Sørensen; mener du sådan hvor han har trense på og evt bid, eller bare tøjler i en grime? hvordan ville du gøre det?:)


  • #5   1. apr 2014 der er mange når de skal træne en hest eller pony til at gå for vogn så starter de når de er 2½, og jeg mener de fleste bruger bid... men det er en smags sag... jeg bruger bid og en longegjord og et sæt glidetøjler( http://hest2.webgallerier.dk/galleri/592/628/471/2958307-shetlaender-buller bare med gjord)

    i staten sætter jeg tøjlerne igennem de ringe der er midt på siden af ponyen så jeg kan "støtte" når vi skal træne at dreje... og når den bliver beder kan du flytte dem op så de er oppe "på ryggen" af ponyen som når man skal køre med vogn...

    jeg vil dog anbefale at finde noget rigtigt seletøj inden der sættes en vogn på.. men nu har du en start smiley ellers må du skive og så skal jeg prøve at forklare det bedre smiley


  • #6   1. apr 2014 Det lyder meget fornuftigt smiley
    jeg har ikke så meget viden omkring alt det med vogn, men jeg tror det er letterer hvis man står med det i hånden og forstå, men det ville jo så være en idé at jeg startede med at vænne ham til bid smiley


  • #7   1. apr 2014 ja bid er en god start smiley jeg har heller ikke så maget styr på det men har prøvet mig frem og set nogle videoer på youtube smiley ellers der er hvis nok noget der hedder østjysk køreforening som afholder noget for nybegynder hvor man kan få det meste forklaret...

  • #9   1. apr 2014 Maiken N: tror du ikke en træningsbold er for stor til en lille pony på under en meter? og en almindelig fodbold er for lille, eller hvordan?:)
    Ang. lange liner vil jeg prøve mig frem om noget tid, hvis i ser på min profil kender vi knap nok hinanden endnu, og det er også en af grundene til jeg leder efter nogen små sjove lege smiley


Kommentér på:
træning og leg med shetlænder plag :)

Annonce