{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.934 visninger | Oprettet:

Foder til muskelfattig og lidt spinkel islænder? {{forumTopicSubject}}

Min isbasse er 12 år, og jeg tilred ham sidste sommer, han er stadig muskelfattig og ikke for tynd ifl dyrelægen, men det er han ifl mig smiley - Jeg er på udkig efter noget rigtig godt foder til ham!

Jeg tænker - Opblødte ruepiller, lucerne og build up? Hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til muskelfattig og lidt spinkel islænder?
  • #1   9. apr 2014 Dyrelægen har nok mest styr på huld smiley

  • #2   9. apr 2014 Det skal være foder med et højt indold af protein, da det er det eneste der kan bygges muskler af smiley og vi ønsker ikke en hest der er spækket med fedt, og uden energi ?
    Der udover skal du tænke på en foderplan, hvori du først og fremmest opfylder foderenhederne med grovfoder, for at opfylde en masse tyggetid, hvilket holder metabolismen igang, samt tilføjer en masse fibre.
    Jeg er stor tilhænger af hjemmeblandet foder kontra fuldfoderblandinger


  • #3   9. apr 2014 Hvis han ikke er tynd kan du bare give ham noget muskelopbyggende til at gøre det lidt nemmere for ham og restituere skadet muskulatur, Og Selen med e-vitamin i, det hjælper på at få affald stofferne og mælkesyren ud af kroppen.
    Af muskelopbyggende bruger jeg altid Equitop Myoplast ser sådan ud
    (link fjernet)
    Kan fås ved dyrlæge og foder butiker
    Og selen er ret lige meget mærke så længe der er e-vitamin i ellers hjælper det ikke.


  • #4   9. apr 2014 Ja, men nu er det sådan at JEG kender MIN hest, og JEG syntes der skal være noget at forbrænde! så derfor må han godt tage lidt på...

    Jeg skal ned imorgen i foderbiksen og snakke med dem, men kunne være fedt hvis der var noget foder i kunne anbefale.


  • #5   9. apr 2014 Selvom huldet er ok, kan hesten stadig have brug for flere muskler her og der #Kailie

  • #7   9. apr 2014 Man kan nogle gange med fordel give fuldfoder tilegnet føl, da der er mere "krudt" i det, og nemmere optageligt, men det virker ikke som om det er det der er problemet. I så fald, ville jeg vælge noget rehabiliteringsfuldfoder, hvis det er det du vælger, hvor der er et højere indhold af proteiner. og som lullermus skriver, så E vit.
    Dog er der rigeligt at det i fuldfoder, og de vil blot udskille det i urinen, hvis de får tildelt for meget, så det er ikke altid med effekt at give yderligere tilskud.


  • #8   9. apr 2014 Håber det kunne hjælpe en smule smiley
    Men ellers burde der være kompetente mennesker i foderbiksen, der i teorien ville være istand til at rådgive, men nu ved jeg ikke hvor du plejer at handle.


  • #9   9. apr 2014 Mange tak! smiley Så har jeg lidt at gå efter smiley Tusind tak smiley

  • #10   9. apr 2014 Hvad med at tilsætte lidt sojaskrå i det foder den allerede får? smiley Sojaskrå er protein og muskelopbyggende. Alle vores heste får ekstra soja når de skal i gang med at opbygge muskler i ridningen smiley Også behøver du ikke vende den fra dit nuværende foder og over i det nye smiley Ellers er Equifirst Linamix et foder med krudt i smiley Men hælder mere over i sojaskrå som muskelopbyggende smiley
    Mvh TT


  • #11   9. apr 2014 Linamix er "kun" olier og altså fedt. Det kan omsættes til muskler, HVIS der arbejdes for det, protein vil umiddelbart sætte sig som muskel-depoter

    Som Tindur skriver er sojaskrå meget højt på protein, men det igen om du vil have et fuldfoder, eller et "hjemmeblandet" foder. For at sojaen skal udnyttes optimalt, bør du tilsætte roepiller, der er rene fibre.


  • #12   9. apr 2014 Hvis det er huld du savner, så skal du fodre med mere hø/wrap - anbefaleingerne siger 2 kg pr. 100 kg. hest. Min islænder får 7 kg om dagen, og hun er slank.

    Alt det dyre i pose og spand, det er ikke til huld men til energi.

    Prøv evt. at tilsætte Linamix til det daglige foder. Det indeholder en god del protein og olie.
    Equsana har desuden en lucerne med 20% olie! som du også kan overveje.

    Myoplast er noget skidt at bruge, hvis ikke du får redet din hest korrekt - så får den nemlig bygget nogle forkerte muskler på, og så kommer du ind i en ond cirkel, som kan koste dyrt.

    Kh Vibeke


Kommentér på:
Foder til muskelfattig og lidt spinkel islænder?

Annonce