{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

sidder den rigtigt?? {{forumTopicSubject}}

hej alle.

har endelig været ude og investere i en hackamore.

jeg er super glad for den og det er Note også.

hun er så fin med den, har hele tiden stort set skulle "bære" hende i dressuren, men til undervisning igår hvor vi red dressur med den for første gang var hun bare så let og samarbejdsvillig.

dog er jeg lidt i tvivl om den sidder for langt nede, ville personligt gerne have den højere op men der er ikke flere huller i trensen, så før jeg laver alt muligt spøjst ville jeg lige høre jeres syn på det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sidder den rigtigt??
  • #1   11. apr 2014
    Den skal en tand længere op, 1-2 huller. Hvor et næsebånd normalt ville sidde.
    Husk at det er en ting med stang effekt du har med og gøre, derfor er det ikke lavet til at ride med kontakt hele tiden, kun når man giver signal.


  • #3   11. apr 2014 Den skal højere op smiley
    En ting mere - hackamoren har et ret kraftigt vægtstangprincip, så du skal være påpasselig med den. Jeg bruger selv hackamore til dressur og er kommet frem til denne løsning : jeg har sat en ekstra tøjle på næsebåndet (i en af de 3 'huller' der er på metalstykket) og så rider jeg primært for den. Tøjlen som sidder nederst på stangen (hvor den er beregnet til at sidde) har jeg altid hængene løst, og samler den kun op når det en sjælden gang er nødvendigt smiley


  • #5   11. apr 2014 super duper, jeg får lavet nogle huller i trensen så den kan komme ordentlig op og sidde smiley er udemærket klar over at det er et "stærkt" værktøj at have mellem hænderne, har læst en masse om det, og redet meget i sidepull hvor jeg også mener at der skal rides for MEGET let hånd smiley men jeg sætter selfølgelig aligevel pris på jeres gode råd, og vil have dem i baghovedet smiley

  • #6   11. apr 2014 bonus spørgsmål, hvor løs skal remmene være, har den model hvor der er lidt kæde på undersiden. smiley

  • #8   11. apr 2014 Du skal have købt kindstykker i str pony.... Den sidder alt for langt nede på bløddelen... Den bør ikke sidde særlig stramt, især ikke når der er kæde på!

Kommentér på:
sidder den rigtigt??

Annonce