{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Betaling af undervisning {{forumTopicSubject}}

Hej alle søde HG'er smiley

Jeg har i dag modtaget en regning for springundervisning (ENDELIG! Nu er det også kun 2½-3 måneder siden jeg startede med at ride derude!), men er kommet i tvivl om nogle ting. Jeg håber derfor at kunne høre om det er mig der er HELT gal på den, eller der er noget om mine tanker smiley

Betaler i forud?
Jeg er blevet opkrævet for maj, men på hjemmesiden står der intet om at regningerne skal forudbetales. Kun at ved mere end en måneds restance er man ikke velkommen derude før restancen er betalt.

Rideklubben har en regel om at al holdundervisning betales for hele måneden, uanset hvor meget fravær man (eleven) har.
Fra Maj af og MINIMUM 6 uger frem er underviseren ikke i stand til at undervise grundet helbredsmæssige årsager. I den tid er den ene af beridereleverne udpeget som underviser.
Prisen for undervisningen er det samme, hvilket jeg principielt synes er forkert i det hun ikke er uddannet og jeg betaler for at ride ved en uddannet berider.

Ydermere synes jeg faktisk ikke at de kan tillade sig at kræve betaling som normalt, når den underviser som normalt underviser IKKE er tilgængelig i minimum 1½ måned. Jeg synes personligt at man i den 1½ måned bør få muligheden for uden beregning at finde en anden underviser i den periode. Jeg tager derud for at ride ved min underviser og betaler for at ride ved ham - ikke hans elever.

Er det bare mig der synes det hænger sammen på den måde?

Ydermere har kasseren bommet mig for meget for undervisning i forhold til priserne angivet på hjemmesiden. Klovn. Først er hun 2½ måned om at sende en regning (Så i stedet for en regning på 320 pr. måned er der lige kommet en regning på næsten 1400!!!) og så er priserne ikke dem der er angivet på hjemmesiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betaling af undervisning
  • #1   27. apr 2014 med hensyn til prisen er der mon så noget klubmedlemsskab med også i de 1400 kr. ?

  • #2   27. apr 2014 Klubmedlemskab er med, men prisen for undervisning er for høj smiley . Desuden ville det da også være rart at der var så meget styr på regningerne at de kom efter hver måned så jeg var sluppet med 600noget den måned også 320 den efterfølgende frem for at stå med en regning på 1400 smiley

  • #3   27. apr 2014 helt enig smiley er jeg også selv mest til...

    men vil også sige at hvis jeg ikke kunne blive undervist af den underviser jeg betalte for at ride ved ville jeg forvente reduktion i prisen eller også var jeg slet ikke interesseret i at ride der...

    men ville spørge kasseren hvordan det kan være du skal betale så meget


  • #4   27. apr 2014 De har krævet fuld (over) pris for Maj hvor underviseren er ude af sporten. Det er godt nok kun 20 kr. pr. måned de har krævet for meget, men på 3 måneder er det 60 kr. og på SU med hest og et behov for bil er 60 kroner alligevel penge!

    Vil bare ikke være på tværs over regningen hvis folk synes det er helt normalt at betale fuldpris for en anden, mindre kvalificeret (uddannelsesmæssigt) underviser smiley


  • #5   27. apr 2014 Hvor meget er de 1400 kr for meget? Ud fra de indlæg lyder det som om at du på denne regning skal betale for 4 måneders undervisning(de 3 måneder du allerede har redet og så maj måned). Det bliver 4*320 kr = 1280. Hvis du også skal betale medlemskab, så lyder 1400 kr. da ikke af for meget. Hvis der er noget på regningen som du mener er forkert, så er det vel bare at ringe til kasseren og spørge/få forklaret din regning.
    Kan da måske god se det er træls at få regningen på en gang, men du har vel været klar over at du skulle betale for din undervisning, så du kunne bare have lagt penge fra til det de forrige måneder.
    Om I skal betale fuld pris når i får undervisning af en elev er vel noget i må snakke med bestyrelsen om.


  • #6   27. apr 2014 De 1400 er 3 måneders undervisning + medlemskab. Det er 60 kroner for meget - ikke for meget nej, men når en pris er angivet er det altså den jeg forventer der bliver opkrævet smiley .
    Irritationsmomentet med den regning er at jeg har ventet så længe på den, og ja, selvfølgelig har jeg da pengene til at betale den, men derfor er det da røv irriterende at regningerne ikke kan komme rettidigt i stedet for.


  • #7   27. apr 2014 Vi betaler i hvert fald også forud for undervisning hos os. Det tror jeg altså er meget normalt. Om du skal betale det samme for at få undervisning hos anden underviser er vel op til dig selv. Du kan vel framelde undervisningen i den periode, hvor berideren er sygemeldt??

  • #8   27. apr 2014 Altså det er vel ikke svære end du ringer til dem og høre hvordan og hvorledes..! Kan ikke se problemet

  • #9   28. apr 2014 Camilla - jeg gider ikke at brokke mig hvis det er den generelle holdning at man betaler det samme ved en elev som ved berider, hvilket er DERFOR jeg spørger om jeg er galt på den.

  • #10   28. apr 2014 Det er langt fra sikkert at hjemmesiden er opdateret med de seneste priser. Der har i mange klubber lige været generalforsamling og der vil man typisk justere priser på medlemskab og andet. Alt arbejde i sådanne klubber er frivilligt. Det betyder at det ikke er sikkert at deres webmaster har haft tid til at opdatere priserne på hjemmesiden efter de er blevet ændret.
    Jeg ville hvis jeg var dig glemme det der med at brokke sig og så ville jeg istedet ringe og spørge på en pæn måde om hvorfor prisen afviger fra hjemmesiden.
    Derudover så står det dig jo frit for om du vil ride hos din undervisers elever eller ej. Du kan jo bare melde maj og juni fra og finde en anden i den periode. Hvis din underviser mener at eleven er ligeså kvalificeret og derfor mener at der kan kræves samme pris så er der sikkert en grund til det. Men det kan man jo også spørge PÆNT ind til uden at brokke sig.


  • #11   28. apr 2014 Der er 1 mds opsigelse på undervisning, så melder jeg maj/juni fra skal jeg betale alligevel smiley .

    Og selvfølgelig starter man en dialog pænt - det anser jeg da som almen dannelse. Havde sgu da ikke tænkt mig at skrive: "Din fucking luder so, hvorfor har du opkrævet fucking 340 når det ikke prisen der står på hjemmesiden? Kælling."
    Men jeg ser det stadig som "brok" at påpege at der er lavet en fejl på fakturaen smiley .


  • #12   29. apr 2014 Berider og beriderelev plejer ik at være samme pris.
    Så jeg jeg mene, at når nu du får "trukket" en anden underviser ned over hovedet, burde du ku vælge i perioden, uden opsigelsesperioden.
    Da jeg ik har set de nævnte priser, ka jeg ik sige om det passer.
    Men mener du det ik passer, vil jeg da lige forhøre mig, det behøves ik at være brok, men bare et spørgsmål til hvordan de er kommet frem til det tal.
    For du ka jo kun gå ud fra det du ka læse.
    At regningerne kommer når det passer dem, havde jeg ik været helt tilfreds med, for det ka hurtigt blive noget rod.

    Jeg selv betaler min underv. pr gang, men jeg mener, at da jeg i tidernes morgen fik undervisning på rideskole, var det vist bagud betalt, men det er ca 10 år siden.


  • #13   29. apr 2014 Tak for svar Sorte Bandit smiley
    Lige pt. ved jeg faktisk slet ikke om jeg har mulighed for at køre ud til en anden underviser, da jeg både skal låne trailer og bil (bilen kan dog skaffes hos kæresten smiley ). Men jeg hvis jeg kan det, så vil jeg altså hellere køre til ham min underviser også rider ved, end til min undervisers elev smiley

    Det er nemlig røv irriterende med de regninger! De første 2 måneder var jeg helt vildt ræd for at komme derud og få at vide at jeg ikke måtte ride der grundet manglende betaling, men det var åbenbart ikke kun mig der ikke havde fået en regning og det var åbenbart meget normalt ...


  • #14   29. apr 2014 Hvorfor tager du ikke alt det dér med kassereren? Der er da ingen her, der kan gøre noget ved det.


  • #15   29. apr 2014 Hvordan kan det være så svært at forstå at jeg IKKE søger en LØSNING - blot hvad andre ville forvente i samme situation ...

    Det var dog utroligt ...........


  • #16   9. maj 2014 Jeg vil påpege, at der er tale om forsinkelse af en levering på delleverancer (levering af ydelse/undervisning & delleverance er fordeling af lektionet over en periode).

    I følge købelovens § 21, kan du hæve købet for de leverancer, som du ikke har modtaget.

    Det er sælgers (klubben), at levere på det aftale sted og på aftalte tidspunkt.
    Du har ret til at tilbage holde købesummen, medmindre dine ridetimer bliver stillet til rådighed i følge KBL § 14.

    KBL = købeloven

    Der vil desuden igså være tale om en mangel ved de timer du har fået af elev, frem for beridder. Altså din undervisning ikke har levet op til forventning - som du selv nævner, en beridder er uddannet og en elev er under uddannelse, så der vil være forskel på kvalitet - i hvert fald på papiret.

    Du kan kræve passende afslag i købesum efter KBL § 78, stk. 1 nr. 3


  • #17   9. maj 2014 Så det var hvad jeg ville tage op.
    Det er normalt, at man nogle steder betaler forud - andre steder bagud, men uanset hvad, skal du have ydet den service, som du betaler for.


  • #18   9. maj 2014 Tusind tak Julie - hvis de gør indsigelser smider jeg den svada i hovedet på dem, så burde det vel gå smiley

    Det er pt. ikke en elev der underviser, men beriderens kone - en pisse dygtig rytter, men hun er heller ikke uddannet eller under uddannelse. Jeg har skrevet til kasseren som der står man skal på hjemmesiden, men har stadig ikke fået svar - heller ikke da jeg prøvede at ringe. Så det ender da helt med at blive spændende hvad der sker ...


  • #19   9. maj 2014 Det var så lidt smiley

    Held og lykke med at udrede problemerne


  • #20   9. maj 2014 Tak smiley

Kommentér på:
Betaling af undervisning

Annonce