{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

Sara V
Sara V
Tilmeldt:
14. dec 2012
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 3

Hvilket bid burde bruges? {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley

Jeg står og søger lidt hjælp her, jeg er en pige på femten, som har helpart i en lækker fjordbolle inden for dressuren... MEN MEN MEN!
Hun er rigtig stærk i munden og det 2-delte bid hun har lige nu, fungere bare ikke optimalt på hende, da det nok også er for kort! Jeg skal have en meget stram hånd på hende, for ellers render hun om hjørner og ikke vil gå til bidet. Jeg søger derfor råd om et bid, som muligvis kunne støtte op om hende og som måske ville kunne hjælpe lidt, så jeg heller ikke skal have så stram en hånd på hende hele tiden..

PS. I må gerne give råd til, hvad jeg evt. kunne gøre ved det, men jeg har prøvet at løsne op på hånden når hun går ned, flere gange, men når hun mærker min kontakt bliver "løs", hvis jeg kan beskrive det sådan, flytter hun sig igen.

+ Hun er generelt en fjordbolle med lidt koncentrations evne. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket bid burde bruges?
  • #1   19. maj 2014 har du et billede af hesten med bidet i munden? smiley

  • #3   19. maj 2014 Hvis biddet er for småt ville det være en rigtig god idé at skifte det ud med et der passede.
    Jeg ville for guds skyld ikke skifte til et stærkere bid, da det bare gør hele situationen værre i sidste ende. Jeg ville købe et to- eller tredelt som passede og så starte helt fra starten og lærer den stopsignalet. Heste er vanedyr, og især Fjordhesten som nærmest er immun overfor smerte er svære at arbejde med, på den måde, men hvis jeg var dig så ville jeg altså ikke skifte biddet ud, men træne med det du har/kan skaffe. smiley

    Så træn stop og drej signalet og øge/sænke farten, i skridt, og så snart det sidder i skabet så prøv i trav. Vær dog opmærksom på at det nok ikke komme af en træningstime! smiley

    Med hensyn til at ride den til biddet, så få lige styr på at kunne styre og stoppe den uden problemer, før du begynder at kræve det af den, for hemmeligheden bag at kunne bygge de rigtige muskler og ride hesten korrekt til biddet ligger i den bagpart og fremdrift. Så lær din søde dame at vente og lytte smiley
    Du er velkommen til at skrive en besked til mig hvis det er og vil meget gerne uddybe så godt jeg kan, hvis du har behov for det smiley


  • #4   19. maj 2014 Jeg har for resten selv Fjordhest, som skulle lære stop signalet en ekstra gang, og først nu (efter 2 ½ års arbejde) er vi på rette kurs og han har lært dreje og stop 100% smiley
    (Bortset fra når han bliver stresset, så kan han godt glemme det lidt)


Kommentér på:
Hvilket bid burde bruges?

Annonce