{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Undervisning.. Spring, dressur..Hmmm {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Nu har det sig sådan at jeg er en rytter der foretrækker BBH undervisningen og min underviser er BBH instruktør. Jeg behøver dog noget springundervisning og min underviser har ikke hestene til det og min egen er jo ikke tilredet endnu. Jeg behøver noget mere springundervisning så jeg bliver bedre så der intet problem bliver at ind springe min egen når den tid kommer..
Men hvordan gør jeg så dette da der ingen BBH undervisere med heste til spring er i nærheden af mig...??

Skal jeg bare starte med springundervisning på den lokale rideskole?? Hvad hvis de mener jeg skal modtage dressurtimer der for at få lov at modtage springundervisning?? Det kommer jo ikke til at ende godt... smiley

Hvad har I gjort, og kan I måske anbefale nogle dygtige undervisere der har heste som har fokus på indlæring og biomekanik og vægtlægger hestens signaler og trivsel??

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undervisning.. Spring, dressur..Hmmm
  • #1   19. maj 2014
    Har Merete ikke heste der kan springe? :o)


  • #2   19. maj 2014 Nej ikke godt nok.. De er ved at ind springe nogle af de nu men de der er store nok til mig er private. Jeg må gerne låne den ene til dressuren men da den ikke er ordentlig ind sprunget endnu ønsker jeg ikke undervisning på den og ved ej heller om ejer synes det er ok.. Er jo ingen verdensmester smiley

  • #3   19. maj 2014 Hov..Mette er min underviser smiley Men kender Merete...Hun har kun islændere tror jeg... som jeg har forstået.. smiley

  • #4   19. maj 2014
    Tænke tænke, kan ikke lige komme i tanke om nogen undervisere der er i den stil ellers. Måske ude på NH eller Amalie med Helhedsridning.
    Det sværeste er nok at låne en hest.



  • #5   19. maj 2014 Jep...Det er jo mit problem... smiley De heste jeg må benytte mig frit af er desværre ikke det bedste spring materiale smiley

  • #6   19. maj 2014
    På Nyt Hesteliv?


  • #7   19. maj 2014 Nej privat smiley Nu er det desværre ret langt fra mig til nyt hesteliv..Hvis ikke ville jeg have spurgt Camilla om hun kunne hjælpe og om de evt. havde en hest jo... smiley Men vil tænke over det...

  • #8   19. maj 2014
    Det er lige mit bedste bud hvis man ikke skal finde en rideskole. Så skal du ud i en privat der gerne vil tilbyde sin hest imod lidt penge ;o)


  • #9   19. maj 2014 Det er jo også svært jo..For jeg ønsker jo ingen part...Har nok i min egen... Men ønsker en hest jeg kan sadle op, springe på, sadle af igen og tage hjem...Høres forfærdelig ud..... Men ja... Og hvem ønsker det for sin hest?? smiley Jeg ville jo selvfølgelig være sød imod den osv. men stadigvæk... Egentlig ikke lige mig men behøver jo undervisningen... smiley

  • #10   19. maj 2014 tjaaa, altså jeg får også undervisning af en BBH i dressuren, hvilket jeg simpelthen er så glad for og aldrig har undervisning fungeret så godt! smiley

    Nu har jeg pt. ingen hest at springe da den ene er for gammel og den anden dårligt nok kan trave endnu. Men da jeg fik springundervisning (og som jeg kommer tilbage til når hesten er klar) var det nogle km. væk. Det er ikke en rideskole, men en dame der har et stutteri, hvor den ældste datter underviser hendes mindre søskende. Jeg kørte ned og spurgte om jeg måtte være med - og med kom jeg smiley Jeg vil så sige, at selvom min springunderviser ikke er BBH, så går det fint, jeg rider stadig på min måde og så hjælper hun jo så med til hvad jeg skal gøre.
    Her tænker jeg på, at du måske ikke er så vild med rideskolens ridemetoder?
    Men hvad en springpart, som du kun springer, hvis de altså overhovedet fås?


  • #11   19. maj 2014 HAHA, sikke meget jeg fik skrevet for ingenting egentlig smiley

  • #12   19. maj 2014 smiley Nu har jo du også kendskab til BBH smiley Og her handler det jo meget om at ikke stresse og presse hesten samt at give meget efter når hesten gør det ønskede. Det jeg er bange for at begynde på alm. rideskole spring er fordi jeg har set at der forgår meget i stramme tøjler nærmest konstant og at de presser hesten måske lidt for meget... Måske jeg bare har været uheldig men er bange for at få dårlige springvaner der ikke vil gavne min hest smiley Jeg burde jo egentlig bare tage ud og kikke og bedømme om det er noget for mig... smiley
    Mht. springpart så tror jeg det bliver vanskeligt at opdrive da jeg ikke har tiden til part.. smiley

    Mvh den sære TT smiley


  • #13   19. maj 2014 Det tror jeg simpelthen ikke på! smiley
    altså min gamle pressede jeg da også ind i mellem (selvom han var den dygtige smiley ) Men jeg ved nu stadig hvornår nok er nok. Og selvom jeg startede stævner og sådan så har jeg aldrig flået ham i munden (i hvert fald ikke med vilje, eller arrigskab for den sags skyld) eller losset uendelig til ham fordi han stoppede ovs.
    Jeg tror simpelthen ikke på at du kan få disse vaner på dig, når du har den anden indstilling. smiley


  • #14   19. maj 2014 Tine - Tak for at du har troen på mig smiley smiley

Kommentér på:
Undervisning.. Spring, dressur..Hmmm

Annonce