{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Konditionstræning {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Hvordan træner i kondotion med jeres heste? Bruger i inteval ridning? Hvis ja, hvordan ser det program så ud?

Hvordan ser jeres generelle træningsprogram ud for jeres hest i løbet af ugen? Hvorfor træner i dem som i går?

Mangler inspiration til træning, og hesten mangler kondition. Tak på forhånd smiley

- Mie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konditionstræning
  • #2   26. maj 2014 Jeg bruger lidt interval træning smiley varmer self lige op først. Skridter 2 min, traver 5-7 min, og galoperer 5 min.
    En uge for hesten ser tit sådan ud:
    Mandag: Dressur 60 min
    Tirsdag: galop træning i skoven incl. Spring 45 min.
    Onsdag: dressurundervisning 60 min
    Torsdag: skridt tur på 30 min/fri
    Fredag: longering med pessora liner 30-45 min
    Lørdag: mark/tærren dressur 45 min
    Søndag: dressur 50 min.
    Self. Er der uger hvor han får lidt mere fri eller han springer istedet for longering smiley
    For mig er det vigtigt at de rider varieret og også går på varieret bund så de kan blive sunde og stærke både fysisk og mentalt smiley
    Min hest passer perfekt til dette, og er glad for ikke at gå på ridebane hver dag smiley han er typen som eksploderer hvis han får fri smiley


  • #3   26. maj 2014 - til at starte med ville jeg skridte en masse smiley

  • #4   26. maj 2014 jeg bruger galopintervaller i konditions træningen.... pt. rider jeg 3 min intervaller...
    jeg opvarmer i 20 min. så rider jeg 3 min galop, så 3 min skridt, dette gentages 4 gange. så traver jeg af og skridter af 15 min, til en puls på 60 slag

    derudover springer jeg, rider dressur, skridtture, løsspring, longering, longering over cavalettis i min træning.


  • #5   26. maj 2014 Plejer at sige at intervaltræning på stranden er virkelig super.
    Altså 10-20 minutters skridt, 10 minutters trav og 10 minutters langsom galop.


Kommentér på:
Konditionstræning

Annonce