{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Bid! HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej, det er sådan at min hest har fået lavet tænder for noget tid siden nu, men den er nu igen begyndt på at åbne munden og tage hovedet i vejret. Min ridlære siger at jeg bare skal drive på den (hvilket hjælper for det meste), men jeg overvejer om jeg skal købe et andet bid, hvis nu at den gør det pga. bidet ligger træls i munden på den. Hvilket bid tror i ville være det bedste at købe i denne situation? Jeg har overvejet at købe et d-rings bid smiley

Jeg ville lige hurtig pointere at jeg ikke har hårdt fast i min hest, så jeg tror næppe at det er fordi at jeg river den i munden smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid! HJÆLP!
  • #1   28. maj 2014 Vi fik et simpelt muffebid til vores unghest, da den var meget følsom for bidet, og hele tiden åbnede munden og gnaskede på bidet smiley Og det har hjulpet rigtig meget smiley Nu er hun helt rolig og gnasker/åbner ikke mere smiley


  • #2   28. maj 2014 Tusind tak for svaret! Det var også det jeg tænkte, men jeg vil bare gerne være sikker på at det var et muffebid jeg skulle have fat i smiley
    Så tror jeg vidst at jeg må ud og bruge lidt penge på hesten, øv hvor ærgerligt smiley smiley


  • #3   28. maj 2014 det kommer jo an på hvilket bid du bruger nu?? som regel hvis hesten er utilfreds med bidet er det selve mundstykket der er problemet, ikke så meget ringene.

    så hvis du nu bruger et 3-delt bid, så er det højst sandsynligt fordi det er for uroligt i hestens mund, og så ville jeg prøve et 2-delt eller en stang med tungefrihed.

    men har du undersøgt at bidet ligger helt rigtig i munden, mange kommer til at sættebidet lidt for stramt så når man tager i tøjlerne rammer det kindtænderne.. at bide passer nøjagtigt i længden så det ikke kommer til at glide frem og til bage i munden, om det har den rigtige tykkelse? et for tykt bid kan være meget ubehageligt for hesten, hvis den ikke har plads til det i munden.

    der er mange ting der kan være årsag til problemet, så sørg for du får et bid i den helt nøjagtige størrelse..

    jeg ville forslå dig at overveje et Myler bid med ophæng, da det er noget af det blideste bid du kan få. det ligger meget stabilt i munden, og der er ophæng, hvilket gør at bidet trækkes mere op i mundvigene og giver mindre pres på tungen, hvilket er mere behageligt for hesten.

    her er linket til det (du kan nok købe det andre steder, måske billigere)

    (link fjernet)


  • #4   28. maj 2014 Tusind tak for din hjælp også, men jeg bruger et to-delt som passer perfekt i hendes mund og det ligger også meget stabilt i munden. Men jeg søger bare et blødt bid som hun gider at "ligge" sig på smiley
    Så jeg tror at et muffebid er en god løsning, men selvfølgelig hvis det ikke virker så er et myler bid det næste jeg prøver smiley


Kommentér på:
Bid! HJÆLP!

Annonce