{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.902 visninger | Oprettet:

Øv øv øv..Intet ridehus.. :-( {{forumTopicSubject}}

Nede af vejen, der hvor Tindur er opstaldet har der åbnet en lille rideskole for få år siden og de har bygget ridehal. Her kan man leje sig til faciliteterne og på hjemmesiden står der regler for brug af disse faciliteter smiley Jeg var så glad for så kunne jeg jo i den første del af tilridningen få dette gjort i ride huset så han var mere tryg og ikke blev bange for noget uden fra kommende smiley Ergo meget mere sikkert da min hest er en bangebuks smiley Jeg skrev så til hende i dag og spurgte om konto nr. til at sætte beløbet ind på og om der var nogle flere restriktioner i ride huset end hvad der stod på hjemmesiden og om hun havde en skammel. Hun lurede på om der var noget specifikt jeg tænkte på og jeg svarede at det jo nok var ok at medbringe egen underviser da der ikke stod noget. Nej det måtte jeg ikke smiley smiley smiley Så burde jo dette have stået klart og tydeligt på hjemmesiden. smiley

Så jeg er så frustreret da dette nok giver ekstra udfordringer smiley
Vi i byen med heste synes godt nok hun spænder ben for sig selv med alle sine restriktioner..Der er flere der har klaget over ting...

Men så bliver jeg også tvær.. Så holder jeg op med at anbefale hende og kommer ikke til at modtage spring undervisning af hende på et senere tidspunkt smiley

Mvh den barnlige og frustrerede TT uden ridehus smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv øv øv..Intet ridehus.. :-(
  • #1   30. jul 2014
    Det er vældig frustrerende. Skal aldrig være et sted hvor det ikke er tilladt.
    Jeg har dog pt. intet ridehus til vinter - tror ikke der er et i skridt afstand.


  • #2   30. jul 2014 synes det er noget pis med at folk der har ridehuse, og som gerne lejer det ud, ikke tillader at folk ude fra kan have underviser med...

    det spænder så store ben for os som gerne vil leje og bruge ridehuset...

    kan udmærket godt forstå din frustration.. smiley


  • #3   30. jul 2014 Det er meget normalt hvis det er en rideskole/klub, at man ikke må have underviser med udefra.. Ofte har stedet ansat underviser der får løn for at undervise på stedet, og derfor er det klart der ikke skal konkurrence ind udefra..

    Kunne forstå hvis det var et privat sted, bare med opstaldning, men nu da det er en rideskole er det ganske normalt.


  • #4   30. jul 2014 Det er en privatperson der har lavet sin egen lille rideskole med sig selv som underviser. Hun har ingen på lønningslisten. Hun har sine 5-6 rideskoleheste og resten opstaldere der har turnusordning i weekender...



  • #5   30. jul 2014 Det er da fuldstændig op til hende selv: hende sted, hendes regler.

    Der hvor jeg står, må der heller ikke medbringes egen underviser. Simpelthen fordi staldejer ikke ønsker et fyldt ridehus (undervisning fylder mere end alm træning), hvor de opstaldede ikke har ordenlig mulighed for træning. Hun underviser selv, og vil derfor heller ikke have "konkurrenter" hjemme hos sig selv. Jeg forstår hende udemærket, og hvis jeg selv en dag får mit eget, så ønsker jeg heller ikke at Gud og hver en mand skal have lov til at låne mit ridehus - og enda medbringe underviser i tide og utide (-:


  • #6   30. jul 2014 Det kan blive rigtig forvirrende at ride undervisning mens der er en eller flere andre undervisere i ridehuset samtidig og man kan derfor enten overhøre hvad ens egen underviser siger når der er flere samtidig smiley

    + det at få undervisning fylder meget mere end bare at ride selv da man som regel træner nogen ting som hesten måske ikke er helt god til og andre skal passe ekstra på med ikke at ride i vejen for den der for undervisning smiley


  • #7   30. jul 2014
    For at undgå mylder af mennesker kunne man fx sige man kun måtte medbringe underviser på bestemte tidspunkter og skulle booke sig ind, så der altid kun var 1 underviser ude fra i hallen udover andre ryttere. Og det så altid kun var fra 15-16 tirsdag og torsdag e.l


  • #8   30. jul 2014 jeg forstår det nu udmærket godt. Nu har jeg selv ridehus, og jeg ved hvor meget arbejde der er i at passe sådan et, ligeledes er det møg dyrt med vanding og lys. Så vis jeg skulle begynde og regne ud hvad det ville koste at skulle stå klart, til én person der skulle modtage undervisning, ville det simpelthen blive for dyrt for denne person, også ville han/hun ikke gide betale det alligevel.

  • #9   30. jul 2014 det er jo klart at hun ikke vil have andre undervisere ind, når hun selv lever af at undervise smiley
    men ikke dermed sagt at det ikke er suuuuper irriterende!!

    men det fedeste ved ikke at tilride i ridehus er at du og hesten er tvunget til at tage stilling til alt udeomkring med det samme og ikke senere smiley
    Hilsen hende der har tilredet sin udendørs *GG*


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   30. jul 2014 Havde jeg stald med ridehus, ville jeg slet ikke have udefra kommende..

    Hvordan kan man blive tvær over at en person har sat sig nogle restriktioner over sit eget ridehus smiley kan sket ikke sætte mig ind i det..


  • #11   30. jul 2014 Hun har undervisningsplan på hjemmesiden hvor der ikke er ridning for andre i ride huset. Hun underviser ikke på andre tidspunkter foruden denne plan hvor hun også har skrevet privat timer på. Så der er mange timer hvor ride huset står ubrugt og jeg ville have kommet når der ikke var andre på skemaet.. Måske de andre opstaldere skulle ride selv men sådan er jo det..Man kan ikke forlange at have ride huset for sig selv! Og det er ikke gratis...

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   30. jul 2014 Team tindur, det er hendes ridehus, og opstalderes har førsteret.. Det er så irriterende at ride når der er en der får undervisning

  • #13   30. jul 2014 Jeg kan godt forstå, du synes, det er træls.. Men jeg kan sagtens forstå hende og havde jeg mit eget sted, hvor jeg underviste, så skulle der heller ikke komme andre og undervise.
    Og det er nemlig rigtig træls at ride, mens en anden får undervisning smiley


  • #14   30. jul 2014 Men så burde hun jo have skrevet det sammen med alle de andre regler! Så havde jeg jo aldrig gået og troet jeg kunne benytte det til tilridningen! smiley

    Nadia - Havde min hest ikke været så hoppla og varm havde jeg sparet de penge væk da jeg må benytte mig af en udendørs bane gratis.. Men det ser ud til at jeg skal dette alligevel..

    Mvh TT


  • #17   30. jul 2014 hendes ridehus hendes regler

    jeg har også selv kørt til en privat for at bruge ridehus men gør det ikke mere
    køre nu 55km hver vej for at bruge et ridehus hvor vi er velkommen og kan komme til at ride.


  • #18   30. jul 2014 Ja jeg har så ingen mulighed for at køre endnu... Tindur er bange for at blive spist inde i traileren smiley

  • #19   30. jul 2014 TS
    Det virker mere som, at du bare er skide fustreret, fordi du nu havde planlagt at skulle bruge det ridehus. Synes du bliver lige lovlig tosset på hende, bare fordi hun ikke har skrevet en udtømmende liste på hendes hjemmeside.
    Især hvis hun har tidspunkter hvor ridehuset er lukket af til rideskolen, så kan jeg især godt forstå hun ønsker at tilbyde frihed til de opstaldede.

    Celina
    Hun er jo hverken sur eller på tværs. Hun ønsker sikkert bare de bedste forhold for sine opstaldere, som også ønsker at ride, og alt andet lige må have førsteret.


    I må jo også huske på, at det er dyrt at drive ridehus, og jo flere der benytter det, jo dyrere; strøm til 10 ryttere på 10 forskellige tidspunkter, opfyldning af bund ved hård brug samt vanding måske flere gange dagligt i varme perioder.
    Hos os er der lukketider på kl 21 i hverdage og 19 weekender, for at begrænse brugen af ridehuset til færre timer i døgnet; det er nemlig meget dyrt i strøm. Og hvis alle havde hver sin underviser, ville man naturligt vælge frie tidspunkter og derfor aldrig ride sammen med andre (vi er 4 opstaldere + 2 udefra kommende), og ridehusets lys ville derfor altid være tændt.
    Jeg forstår hende, og synes bare man skal være glad for, at hun overhovedet lader andre komme til.


  • #21   30. jul 2014 Nu har hun jo ikke ligefrem en stor rideskole med 20 opstaldere.. Hun har måske 4-5 stk. Og som Celina siger så koster det ikke mere at medbringe min underviser! smiley

  • #22   30. jul 2014 Og desuden er det MEGET væsentlig for brugere af ridehuset/stedet at vide om man må medbringe underviser eller ej...

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #23   30. jul 2014 Team tindur: en underviser er kun i vejen.. Og hvorfor skulle du som udefra kommen, være til gene for hendes opstaldere?

  • #24   30. jul 2014 TS og Celina
    Indirekte gør det jo, eftersom andre så nok planlægger heller ikke at ride samtidig med TS' undervisning, og f.eks. lyset må derfor være tændt i flere timer. Personligt ville jeg planlægge at ride på et andet tidspunkt, for jeg vil hest ride alene, hvad jeg kan komme til det.

    Helt sikkert er det væsentligt at vide, men det skader jo ikke, som du gjorde, at spørge.

    I "vores" ridehus må udefrakommende heller ikke longere, hvis os opstaldere ikke siger god for det - men vi må gerne, uden at spørge de udefrakommende. Ligeledes må de under ingen omstændigheder have læse heste i ridehuset, hvilket vi gerne må. Sådan er der så mange regler, som i mit tilfælde er lavet for at "forkæle" os 4 opstaldere. Jeg er virkelig glad for, at de andre ikke modtager undervisning hjemme, for så har jeg ingen at planlægge efter, og der er altid plads til at kunne træne ordenligt i fred og ro.


  • #25   30. jul 2014 Det koster hende ikke noget, nej, men når du får undervisning, fylder du langt mere end du ville uden underviser. Dvs at det går ud over de andre der ellers gerne ville bruge banen. Jeg ville også blive ked af af at udefrakommende kom og fyldte vores ridehus når jeg gerne vil træne (eller undervises) på det sted jeg står dyrt opstaldet.

    Lur mig dog om det ville være et problem hvis du havde en VENINDE med som "hjælper" dig med din træning...


  • #26   30. jul 2014 nem løsning
    få hende til at hjælpe dig

    så er alt den balade ude af verden

    jeg har selv stået opstaldet flere steder med samme regler. Det er vist mere normalt. vend det om. hun skal jo leve af den undervisning hun laver - om den er god eller ej. Hun har en stald, heste, ridehus, husleje mm som hun skal have betalt.
    ja du vil så betale for at låne hendes ridehus, men du vil ikke have hendes hjælp. dermed er det jo mistet indtægt for hende. og hvad nu hvis andre opstaldere/lånere finder din underviser bedre end ejeren ? Hun har mere at risikere end du har.

    I stedet hvorfor bruger du så ikke noget mere tid på at vænne din hest til alle de farlige ting ?
    jeg har selv to som aldrig har været i et ridehus og kommer det hellere ikke. de er aldrig blevet pakket ind i vat. Og jeg har haft dem siden de var 1 og 2 år og i dag er de så 13 år.


  • #27   31. jul 2014 HVis jeg så var ejer af ridehuset og havde set dit opslag . havde jeg tænkt "vær glad for du har måtte låne mit ridehus!" Det kunne da hurtig få en ende, med sådan en attitude..

    Nogen gange får man ikke skrevet ting ned, fordi man ikke har tænkt over muligheden, før den præsentere sig..

    Og jeg kan godt forstå man ikke har lyst til at der kommer allemulige folk (ja måske kender hun dig, måske endda lige din underviser, men der er sikkert også andre), man ikke kender til ens gård og evt tager plads fra en selv eller ens opstaldere..


  • #29   31. jul 2014 anja n - Hun underviser ikke med henblik på at tilgodese hestenes biomekanik og indlæring. Så nej hun skal ikke hjælpe mig! Og min hest er vænnet til mange "farlige" ting. Men da ridebanens ene side ligger sådan at cyklister/biler osv. pludselig kan dukke op uden varsel for hesten (han har løbet mig ned under træning) så er dette risikabelt især i første del af ryttertilvænningen.

    Charlotte - Det tvivler jeg på..opstaldere må ej hellere fodre med eget foder... medmindre hun har slækket på reglerne siden sidst.... smiley

    Men uanset, mine, dine og andres holdninger så er det jo bare sådan at jeg intet ridehus har..... Og det må jeg leve med.. Havde bare brug for at komme ud med mine frustrationer...

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #32   31. jul 2014 Celina: hvis man skal skrive, skal det ihvertfald gøres på et voksent niveau, ig det som du ville skrive, vil halejer nok bare trække på smile båndet af, og tænke - og hvad så smiley

  • #33   31. jul 2014 Celina - jeg vil gerne have muligheden for at bruge ridehuset om nogle mdr. Så er det ikke særlig smart at være fræk. smiley og nej jeg vil ikke henvise til hjemmesiden da jeg ikke vil hænge personen ud. smiley selv om jeg bliver irriteret og frustreret så er jeg voksen nok til at opføre mig reelt smiley

    Mvh TT


  • #34   31. jul 2014 Nu har jeg også selv ridehus, og jeg kan fuldt ud forstå ejeren af rideskolen ved dig.
    Vi har dog ikke rideskole og kun få opstaldere.
    Men for at ridse økonomien op for alle dem som mener at man "tjener penge" på at sælge halkort, så viser tallene altså noget helt andet:
    Opførelse af hallen: 1.000.000,-
    Har man ikke pengene kontant, må man altså låne og det koster i renter og gebyrer.
    Til vedligehold:
    Lys: 10 kr i timen det er tændt (tænk over det når I gerne vil have hallen for jer selv)!
    Vand: 1.000,- kr pr. md
    Benzin til traktoren: ca. 300,- kr pr. md. måske mere hvis der er mange ryttere
    Vedligehold af traktoren: ca. 1.000 kr. pr. år
    Vedligehold af springmateriel: 1.000,- kr pr. år - mere hvis der springes meget
    Forsikringer: ca. 8.000,- om året
    Opfyldning af bund: ca. 5.000,- hvert tredie år, alt efter hvor mange bruger hallen
    Hvert 10. år skal bunden udskiftes helt: 50.000,-
    Ny barriere ca hvert 20. år: 100.000,-
    På årsbasis giver det en omkostning hvis hallen bliver brugt 2 timer dagligt, året rundt: 43.266,66 kr !!! Uden renter og gebyrer til kreditforningen
    Dette er KUN for ridehallen alene.
    Her er ikke beregnet nogen arbejdsløn til mig, som bruger 20-25 timer om måneden på at passe hallen.
    Jeg tager 350,- kr for et ridehuskort og kunne måske sælge et par stykker ekstra hvis jeg tillod andre undervisere. Men som I kan se, er det ikke noget det batter i det store regnestykke, og slet ikke hvis vi skal se på det besvær og bekymringer det kan medfører...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #35   31. jul 2014 Gitte b: og jo flere der bruger hallen jo mere slid er der ved også?

  • #36   31. jul 2014 Men dit problem bunder egentlig i, at du ikke har undersøgt sagen på forhånd.. For der står jo heller ikke noget nævnt om du må have underviser med, og hvis jeg var interesseret i at medbringe min egen underviser, og reglerne ikke nævner noget overhovedet, så er det ret normalt at undersøge det.

  • #37   31. jul 2014 Jeg undersøgte det jo før jeg betalte.. smiley og havde jeg undersøgt det tidligere havde det intet ændret... smiley

  • #41   31. jul 2014 Nu har jeg gået ture med Tindur hver uge i de sidste år og 3 x ugen de sidste 1 1/2 mdr. Han hopper ligeså meget rundt hvis noget er "farligt". Jeg tilred min venindes pony i naturen og da jeg købte Tindur i sin tid havde jeg ikke drømt om at det skulle være så farligt i SÅ lang tid... Han har utroligt svært ved at vænne sig til ting han har bestemt sig for at er farligt... Andre ting tager han i stiv arm. Havde denne ridebane ligget mere åbent så man kunne se et godt stykke hele vejen rundt ville jeg ikke være det mindste bekymret. Men min "frygt" ligger i at han bliver bange for noget de første gange jeg rider ham så det bliver en negativ oplevelse at jeg sidder der(medmindre jeg falder af smiley )

    Mvh TT


  • #43   1. aug 2014 Celina - Nej det var nok ikke det vi troede...ikke mig i hvert fald..men jeg ville aldrig finde på at tale sådan til hende som du skrev..og for at personer skal blive offentliggjort af mig i negative sammenhænge (medmindre de er kendte) så skal det de har gjort været rigtig slemt! smiley

    Mvh TT


  • #44   1. aug 2014 Mange herinde skriver at du da bare kan tilride den udendørs, og ja det kan man helt sikkert også i mange sammenhænge, dog vil jeg lige indskyde at jeg godt kan forstå dig. Ikke kun fordi han kan blive bange udenfor, men også bare generelt, fordi han vil være mere fokuseret på dig, hvis der ikke er en masse farlige ting han også skal holde øje med smiley

  • #45   1. aug 2014 Astrid M. Tholstrup:
    Jo, der er naturligvis flere udgifter og mere vedligehold, jo flere der bruger hallen.
    Så selvfølgelig vil man som halejer ikke dele de ekstra indtægter der kan komme udover udlejning.

    Og til alle andre som er utilfredse med de regler der er i ridehallerne rundt omkring: Hvis I ikke kan lide betingelserne; så byg jeres egen hal - så kan I selv bestemme (og se så hvordan I selv vil få det til at hænge sammen) smiley


  • #46   1. aug 2014 Jeg tror bare at du må tørre øjnene og komme videre... hun er nok reelt set ligeglad om hendes regler kommer i vejen for dine planer. Desværre smiley
    Og Gitte B, jeg giver dig så evig ret. Alle som ikke selv har lækker stald og faciliteter aner intet om hvad det koster, både i indkøb og vedligehold.
    TS jeg kan da godt forstå at du ærger dig, når du ikke synes hendes hjemmeside var informativ nok, men det ændrer jo desværre ikke noget.
    Held og lykke med tilridningen og god arbejdslyst smiley


  • #47   1. aug 2014 Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at man ikke vil have undervisere rendende udefra. Men det er også mere på et "rytterplan" og ikke som ejer af ridehuset - jeg synes i hvert fald det var irriterende dengang jeg stod et sted, hvor der en del af tiden var privatundervisning i ridehuset. Selvfølgelig skal man have lov til at få privatundervisning, men kan godt forstå, at man vælger udefrakommende undervisere fra. Jeg kan i hvert fald lige forestille mig, hvordan det må være, hvis der konstant er undervisning fordi alle medbringer deres egen underviser. Super distraherende og ikke særlig fedt smiley Men kan selvfølgelig godt forstå, at det er rigtig frustrerende at stå uden det forventede ridehus, fordi der ikke blev gjort opmærksom på sådanne ting.

Kommentér på:
Øv øv øv..Intet ridehus.. :-(

Annonce