{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chancement med pony
  • #1   30. aug 2014 Hvis det er i dressuren er der INGEN grund! Det skal ikke bruges indenfor ponydressur.

    Mange ødelægger deres ponyer ved at lære dem det, fordi de simpelthen changere i kontragalop smiley


  • #2   30. aug 2014 At man ikke må lave chancementer med ponyer? Arh, det er vidst noget sludder... Min gamle part og jeg øvede det på et tidspunkt smiley Det hjalp rigtigt meget når vi skulle springe.

  • #3   30. aug 2014 Hvis det er en dressurpony er det jo kun dumt smiley

  • #4   30. aug 2014 I LA, PRI, PRT og PRM er der da changementer?

  • #5   30. aug 2014 Nej, det er der bestemt ikke.

  • #6   30. aug 2014 Nej der er ikke changementer som er direkte fra en galop til en anden men den skal chanchere i de programmer men det er altid med trav trin eller skridt imellem de to galopper smiley
    Springponyer skal til gengæld gerne lære det smiley


  • #7   30. aug 2014 Ingen changementer til ponyerne i dressurprogrammerne smiley Men der er ingen regler for hvad de MÅ lære.... Ved bare at vores ikke skal lære det. Kan sagtens give problemer i kontragalop.

  • #11   30. aug 2014 På trods af jeg dengang jeg var ponyrytter debuteres t.o.m P klasser, så kunne han altså også stadig chancere på kommando. Nada problem.

    Det jo ikke anderledes end heste der kan både kontra og chancement.


  • #12   30. aug 2014 Hvad så med de store heste i de høje klasser, der både changere og går kontragalop? Hvad er forskellen på at en pony kan changere ligesom en hest?
    De lære det på kommando, og så burde de ikke gøre det i kontra. (-;

    Men, nu er jeg halvt af hvert (spring og dressur rytter).
    Jeg har altid lært mine ponyer at changere, fordi jeg altid skal bruge det på en springbane, og min nye 4 års, har jeg lært at changere. Hun kan sagtens gå kontra, hvis jeg ikke beder hende om at changere. (-:


  • #13   31. aug 2014 Ødelægge den???
    En pony har fire ben ligesom alle andre heste. Selvfølgelig kan man lære sin pony chancermenter! Bare sørg for at du både kan ride kontra og chancementer, mange heste og pony blander det sammen i starten.

    En øvelse er aldrig spild af tid! Det gælder om at gøre sin dressur så spændende og udfordrende som muligt smiley Det giver godt samarbejde at prøve nye ting.


  • #14   31. aug 2014 Vil give folk ret i at det kan give problemer med kontra galoppen. Min araber elsker f.eks at lave changementer og benytter en hver lejlighed til at lave dem, så på ham skal man virkelig være ekstra meget om når der rides kontra galop.
    Men dette gælder jo ikke for alle heste, og f.eks military heste og ponyer kan jo både changere og samtidig gå kontra galop smiley

    Jeg lærte Grafik det fordi det er nyttigt både til distance og spring, da han havde indlært og forstået signalet øvede jeg det aldrig i dressuren og derfor gav det ikke de store problemer da jeg red pony-dressur på ham. Det et først kommet lidt nu hvor jeg træner changementerne i dressuren fordi jeg ikke bruger ham til andet mere og han er så glad for øvelsen


Kommentér på:
chancement med pony

Annonce