{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Hvorfor anklage dem? {{forumTopicSubject}}

Mange siger pony ryttere bare pisker deres pony og SLET ikk kan styre deres temperament..
Men..

- Er det virkelig rigtigt at de er sådan?

Min mening:
Måske passer det, måske ikk?
Nogen er nok lidt slemme ved deres heste/ponyer men der er også nogen som BÅDE rider konkurrencer og elsker hesten..

Men jeg syntes faktisk det er lidt forkert det ved at pony ryttere bare sidder og pisker deres hest! De fleste sker det hos fordi deres forældre siger de skal.. De har ikk noget valg og forældrerne sidder bare "Gi' den et klask, brug sporerne!!!"
Med heste ryttere er det for det meste voksne som rider hest. Og de har næsten altid et valg. De bestemmer selv hvad de gør og hvis hesten bare snubler "NEEEJ! Kan du så!" og så får hesten en med pisken!
De kan næsten altid gøre hvad de vil og tit er det ikke det rette..
Jeg er pony rytter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor anklage dem?
  • #1   27. jan 2007 Noget jeg ikke kan ha' er især ponyryttere, som springer. Tit ser man at de bare hiver i den ene tøjle, uden at gøre en antydning af støtte i modsatte, så hesten er ved at vælte. Og stopper den foran springet, så får den bare nogle høvl.

    Så tænker man; hvad med at I lærer at ride før i skælder hesten ud, fordi den "laver fejl". For det er jo rytterens...


  • #2   27. jan 2007 Jeg kan ikke ta' at nogle folk slår deres heste bag i, fordi den ikk vil over et spring. Det sys jeg er for meget. Så skal man gøre noget hesten kan, eller prøve igen.
    -Det er bare min mening.

    -Her til et distriksstævne i spring, var der en der piskede sin pony, fordi den ikke ville over. også efter 3 gange blev hun disket. og i det hun rider ud siger dommeren ''Og du skal lære at styre dit temperamet og bruge pisken noget mindre ! ''
    Det sys jeg personlig var rigtig'rigtig godt sagt. og det blev mig og min veninde os enige om (:


  • #3   27. jan 2007 Har vi ikke loige haft det oppe 3 gange ? =)

    men altså:
    Nogle af dem er slemme andre er ikke! Nogle af de der III pony ryttere kan jeg ikke så så hårdt, så når en pige/dreng på 16 slår deres heste rimlig hårdt, men det ligner ikke sådan noget helt vildt, så kan det være de slår endnu håre end en rytter på 10, hvor det bare ligner hun/han slår mega hårdt!


  • #4   27. jan 2007 Ja men.. Jeg syntes ogås tit det kan være forældrernes fejl? Nogen siger bare at ponyen jo skal have "respekt" for rytteren på den måde, sludder!

  • #6   27. jan 2007 nogen er slemme ja men men, heste ryttere er hellerikke de bedste..
    tøsen behøver jeg ike piske eller flå i munde... pisken flejner hun ved hvis jeg har dem med og hun styrer selv tempoet og selvfølgelig stopper jeg hende lidt op hvis det går for hurtigt... hun har stoppet engang til stævne og det var hendes første.. hun vender på en 25 øre så jeg kan bare ride for en rolig hjælp hele vejen rundt... DEJLIGT...


  • #7   27. jan 2007 de skal da slet ikke slå hesten! en anvisning med benene er sku nok til at den forstår det!

    sådan har jeg det bare. hvis den ikke vil over springet så er den bange eller kan ikke. heste har ikke hjernen til at gøre noget "med vilje" og det er videnskabeligt bevist.

    og jeg siger ikke at heste ikke har følelser og ikke kan tænke, for det treor jeg de kan. heste kan bare ikke tænke "det vil jeg ikke"


  • #8   27. jan 2007 Enig med Pernille !!

  • #9   27. jan 2007 Malle: Jah, har vi tit snakket om xD heh ..

  • #10   27. jan 2007 Nej det er ikke kun ponyryttere ! Hesteryttere er også slemme til at sidde og hive hesten i munden og slå godt med pisken smiley ..

    Og har selv gjort det uden det skal være løgn smiley
    Forkert undervisning og jeg fik dårlig vane med at sidde og tage i tøjlen .. Ikke godt !

    Men idag så jeg en berider ride rundt med glidetøjle på en unghest og hun sad og rev den i munden .. Og når den galopperede hev hun i tøjlen for hvert galop spring den tog. Puha jeg kan simpelthen ikke klare sådan noget , det gør mig skide gal ! Prøv tænk på hvordan det ville være at ha metal i munden og så sidde og hive det fra side til side smiley


  • #11   27. jan 2007 Vil bare gerne høre jeres mening smiley

  • #12   27. jan 2007 Langt største delen af de ponyryttere man ser til stævner, store stævner som små, store rytter som små, så rider de deres heste af HT..!!
    - ikke sagt at alle gør det, men det er såå få pony ryttere man ser ride deres heste ordentligt igennem en spring klasse..

    - og ja, det er altså ved pony rytter man som oftes ser det...


  • #13   27. jan 2007 NLP: Nemlig !

  • #14   27. jan 2007 Folk generalisere for meget

  • #15   27. jan 2007 Ja, nogle piske virkelig deres heste/ponyer for groft sommetider! Det gælder især nogle 13-15 årige, hvor deres forældre virkelig presser dem sygt hårdt, og råber: "GIV DEN ÉN MED PISKEN, KOM SÅ! HÅRDT SÅ HUN FORSTÅR DET!".

  • #16   27. jan 2007 Nu var jeg med min veninde til distriktsstævne i spring, i herning i dag, og jeg må sige jeg blev chorkeret !! Hvis deres ponyer ikke lige gjorde som rytteren ville have dem til, skal jeg godt nok love for de fik det a vide ! Man må jo ikke bruge pisken, andet end på skulderen, men der var godt nok mange som rentud sagt knaldede dem i røven med den. (på banen) Dommerene sagde ikke noget til det, og det syntes jeg virkelig er for ringe ! Men Der var dog en som 'tæskede' sin hest fordi hun ikke kunne få den til noget . Der måtte dommerene sige til hende at hun skulle behærske sig og forlade banen . ! Der var også rigtig mange som hev og sled i deres små ponyer .

    Nu siger jeg på ingen måde at det er alle som 'ikke kan styre sig' , men det var noget af et chok jeg fik. !


  • #18   27. jan 2007 Synes også nogle behandler deres heste/ponyer meget forkert... Men det er alle... jeg vil ik "pege fingre" af nogen, hverken springryttere, ponyryttere, nogen imellem den og den aldersgruppe eller ogen som helst andre..
    Det kan være hvem som helst, som finder det de gør etisk korrekt også gør de det selvfølgelig.. Jeg og alle jer andre gør helt sikkert også nogle ting ed jeres hesten som andre bare ikk synes er okay, lige meget hvad det nu er - det behøver jo ik være at piske eller slå den, det kan jo være fx. join up eller hvad ved jeg.. men men men vi kan ik gøre så meget ved det. vi kan ik rende rundt og lege politimand over for alle danmarks hesteejere..

    Jeg kan kun sige at jeg er glad for mit eget syn på heste og at ha' heste (eller dvs, det måde jeg er begyndt at se tingenepå) .. jeg vil til hver en tid gøre mit bedste for at min hest har det så godt som muligt også selvom andre måske ik kan lide min måde ?


  • #19   27. jan 2007 hvorfor er vi ponyryttere så slemme tænk dog selv på den gang du red på en pony ikke så gider i ikke lade vær med at sige at ponyryttere hele tiden pisker og ikke kan finde ud af en skid på dres heste

  • #20   27. jan 2007 og for resten synes jeg lige at i skal slappe af for jeg har en veninde som rider på en welch araber og sevom hun er pony rytter så kan hun altså godt find eud af at ride hun er 10 år var engang med i baltie cup så gider i lige i har jo også engang redede på ponyer

  • #21   28. jan 2007 Ane T: Det er jo ikke alle ponyryttere, men man ser det oftes hos ponyrytterene.

  • #22   29. jan 2007 Jeg FATTER ikke, hvorfor der ikke er strammere regler om sådan noget! Hvorfor bliver man ikke disket hvis man går amok på sin hest/pony med pisken på en springbane, uanset om man er pony eller - hesterytter?
    Det er jo total hen i vejret.


  • #23   29. jan 2007 ja men hvad med den gang du var ponyrytter var?

Kommentér på:
Hvorfor anklage dem?

Annonce