{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Ujævn muskelfordeling {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en dejlig lækker 4 års dv dreng som blev tilredet i marts og har siden været redet rimelig regelmæssigt, med 3 uger pause i juli. Man kan nu rigtig begynde at se musklerne på ham og det er her der kommer en lille hage..

hans venstre skulder syner langt større muskelmæssigt end den højre. han er stærkt gående på højre volte og bevæger sig let og elegant. venstre rundt går det langt bedre i traven, det har altid været hans svære side, og galop arbejder vi stadig meget på, men hvis jeg sammenligner de to sider skulle man tro det var to heste.
han bære sig super højre rundt men venstre vælter han en smule og har det med at tabe bagbene på en måde??

det er langt fra hver gang han smider bagbenene men det sker. det føles som om man taber en halv hest under sig. det er blevet bedre med hans galop og balance, men nu kan jeg bare se at skuldrene ikke er lige store mere..

hvad ville i gøre?
nogle mener at han er så ung så det kan sagtens nå at komme endu, men jeg overvejer at få en kiropraktor ud og se ham efter? han er en glad dreng med masser af energi, og han arbejder godt. når jeg smider ham på fold igen sætter han gladeligt af i fuld galop og flikflak så tvivler på at han har ondt nogle steder.

Gode råd søges smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ujævn muskelfordeling
  • #1   19. sep 2014
    Altid en god idé og få hesten tjekket hvis man oplever den er anderledes eller forskellig :o) Især under ridningen.

    Mit dyr har været låst nærmest over alt og skæv. Men altid en glad hest på folden der gerne giver den gas.


  • #2   19. sep 2014 Hestens humør behøver ikke være påvirket af muskelfordelingen - i så fald ville jeg mene, at det var meget, meget gral! smiley

    Men jo, du kan altid få tjekket hesten i gennem, men der er jo ikke nogen, der kan lave mirakler for dig, så selvom du får en kiropraktor, fys, massør, osteopat e.l. på, vil de jo ikke kunne rette hesten op. Det mener nogen måske, men jeg er personligt af en helt anden overbevisning. Der er et sted i træningen, det er gået galt - hvilket du jo også er opmærksom på, eftersom du har observeret forskelligheden på de to volter. Derfor vil jeg mene, at den eneste vej ud af den voksende skævhed, er omlægning af din træning, med fokus på hestens svage sider smiley Selvfølgelig stadig gennem god og varierende træning.

    Og med hensyn til hestens alder og "den kan nå at komme efter det", så vil jeg skynde mig at sige: nej, nej, nej, du risikerer i værste fald at stå med en skadet hest på et eller andet tidspunkt i forløbet, hvis du bare rider på smiley Alle heste er jo skæve fra naturens side, men hvis du fortsætter som hidtil, øger du jo bare hestens naturlige skævhed, og det får man ikke noget godt ud af smiley


  • #3   19. sep 2014 Den kan nemt ha en låsning et sted, der gør, at dens muskelsætning er uens. Få en dygtig kiropraktor ud og tjeck den igennem. Så kan den blive låst op, og du kan få et træningsprogram

  • #4   20. sep 2014 Den skal tjekkes af dyrlæge/kiropraktor, det kan være alt fra sadel der trykker, til en låsning i korsbenet... Er det en vallak?

  • #5   20. sep 2014 ja det er en vallak. har kontaktet en kiro fra Odder nu, beskrevet problemet og spurgt hvad de vil anbefale, så må vi se smiley synes i hvert fald det er en smule sært.

  • #6   20. sep 2014 Overvej at få den tjekket for sædstrengsadherance nu du er igang så smiley

  • #7   20. sep 2014 få tjekket din sadel, det kan ske den er skæv, det går lige i hesten.
    og ellers hvad de andre har skrevet smiley


Kommentér på:
Ujævn muskelfordeling

Annonce